Imieniny:
Szukaj w serwisieWyszukiwanie zaawansowane

Kultura

2008.11.26 g. 10:11

Tiramisu - groteska o kobietach reklamy od trzech lat nie schodzi z afisza

29, 30 XI, godz. 19:00 w Laboratorium Dramatu

Komediodramat.
Siedem młodych kobiet pracuje w agencji reklamowej.


Doskonale poruszają się w świecie najmodniejszych marek i wymagających klientów, gorzej radzą sobie z emocjami i kompleksami. Monologi bohaterek, przeplatające się ze zbiorowymi scenami, to gra szklanych paciorków pomiędzy prawdą i kłamstwem, ujawniająca coraz głębiej skrywane pragnienia i zakłamanie.

 

Przedstawienie reżyseruje Aldona Figura.

 

OBSADA:

 

  • Dyrektorka - Joanna Fidler / Anna Gajewska
  • Menedżerka - Magdalena Karel
  • Planerka - Marta Neuman / Izabela Nowakowska / Anna Kózka
  • Bajerka - Joanna Niemirska / Roma Gąsiorowska / Maria Jolanta Niklińska
  • Kreatywna - Magdalena Boczarska / Martyna Peszko
  • Księgowa - Agnieszka Śnieżyńska / Agata Pruchniewska /Julia Sitarska
  • Ekant - Elżbieta Komorowska / Magdalena Czerwińska Bohaterki

 

Tiramisu można by nazwać „kobietami sukcesu”. Są atrakcyjne, pewne siebie, niezależne, ciężką pracą zapracowały na wysokie stanowiska w wielkiej firmie. Razem tworzą dynamiczny, zgrany zespół kobiet, które – jeśli wymaga tego sytuacja – są w stanie wyjść z pracy po północy, a nawet pójść do łóżka z ważnym klientem, byle tylko podpisać umowę. Jednak gdy zostają same i zdobywają się na autorefleksję, ujawniają swoje zranione oblicze. 

Katarzyna Tórz,

 

Teatr Owsianko tworzy siedem wnikliwych portretów młodych wielkomiejskich kobiet (to m.in. władcza dyrektorka, lesbijka i 28-letnia dziewica), które świetnie radzą sobie w życiu zawodowym, natomiast w prywatnym są zupełnie zagubione. „Tiramisu” to cięta, kobieca odpowiedź na „Testosteron” Andrzeja Saramonowicza.

Barbara Welbel, Newsweek

 

Reżyserka Aldona Figura świetnie wydobyła motyw kobiecej dominacji: siedem dziewczyn wkraczających z energią na scenę jak na wybieg dla modelek – ten obraz budzi respekt. Dobre jest aktorstwo – w brawurowych scenach zbiorowych aktorki tworzą jeden sprawnie działający mechanizm, który służy do wyciskania pieniędzy z reklamodawców. W monologach obnażają podwójne życie bohaterek, które pod pancerzem kobiet sukcesu kryją niezaleczone kompleksy i niezrealizowaną potrzebę miłości.

Roman Pawłowski, Gazeta Wyborcza

 

Zapraszamy na strone internetowa przedstawienia

 



Opublikowal: Michał Pawlik
-
Serwis oprogramował Jacek JabłczyńskiCopyright(c) 2002 - 2014 Fundacja Promocji m. st. Warszawy