Imieniny:
Szukaj w serwisieWyszukiwanie zaawansowane

Kultura

2006.12.05 g. 06:47

Laboratoria Ruch - Dźwięk - Obraz - część II

Warsztaty laboratoryjne MOVE IT
Laboratorium OBRAZ: 9-10.XII Teatr WYTWÓRNIA; Organizatorzy: Teatr Wytwórnia, Fundacja Moma Film;

Warsztaty laboratoryjne MOVE IT obejmują trzy dziedziny: ruch/obraz/dźwięk.  Celem warsztatów jest promocja tańca współczesnego i sztuk korespondujących: dźwięku, Visual art., video art.

Laboratorium OBRAZU jest pierwszym projektem w ramach warsztatów MOVE IT.
W trakcie dwóch weekendów  zaprezentowane zostaną najciekawszych zjawiska z obszaru sztuki i vj z ostatnich lat. Prezentacji tej dokona Fundacja MOMA FILM.

 

W programie retrospektywy programów festiwalu Astigmatickino: „Nowe Technologie”, „Polska Sztuka Video”, filmy fabularne Guya Maddina i Pata O’Neilla, teledyski angielskiej wytwórni WARP, a także nagrodzone filmy z festiwalu Ars Electronica z ostatnich lat. Astigmatickino prezentuje projekty audiowizualne, oparte na eksperymencie, w których muzyka i obraz współgrają na tej samej płaszczyźnie i wyróżniają się zaawansowaną technologią. W programie min. spotkania i wykłady z twórcami video (min. Vj Cókierek), prezentacje programów SForma dotyczących video art i  sztuki  vj. oraz wykład i projekcje filmów Józefa Robakowskiego.

 

Druga część Laboratorium OBRAZU rozpocznie się  16.XII (sobota) o g. 13.00.

 

Udział w Warsztatach MOVE IT jest bezpłatny.

Wszystkich zainteresowanych wzięciem udziału w Laboratorium Obrazu prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego znajdującego się na stronie www.teatrwytwornia.pl.

Ilość miejsc jest ograniczona.

 

Fundacja Moma Film.
Fundacja Moma Film powstała w 2000 roku. Jest organizacją non profit, której zadaniem jest wyszukiwanie, promocja, produkcja i dystrybucja nowych zjawisk audiowizualnych. Współpracuje z siecią kin studyjnych opracowując cykle przeglądów filmowych. Współpracuje z polskimi i zagranicznymi festiwalami filmowymi i multimedialnymi, między innymi z austriackim ARS ELECTRONICA, berlińskim TRANSMEDIALE, angielskim ONEDOTZERO. Jest organizatorem projektu „Nowe Legendy Praskie”.

Kontakt: momafilm@tlen.pl

 

Teatr WYTWÓRNIA
tel. 693 58  40 70

e-mail: teatrwytwornia_info@o2.pl

 

 


Sobota 16.12

  • 13:00 – 14:00 - Józef Robakowski, wykład
  • 15:00 – 17:00 - projekcje filmów Józefa Robakowskiego
  • 17:30 – 18:30 - Moma Film prezentuje: Filmy animowane:
  • 1. Le conte du monde flottant , scen. anim. reż. Alain Escalle, 24’ , 2001, Francja; Hiroshima, ranek 6 sierpnia 1945 roku. Jasne światło nagle pojawia się nad ruchomym światem. Wybuch. Ciała wyginają się w bólu. Sny o przeszłości pojawiają się teraz. Wizja przyszłości w przeszłości. Tuż przed uderzeniem światła. Przed tym, jak świat został uszkodzony. Ciekawe połączenie animacji z żywymi kadrami filmu.
  • 2. Copy Shop scen. reż, anim. Virgil Widrich, 12’, 2001, Austria; Historia człowieka, który kopiuje siebie aż do momentu kiedy wypełni cały świat. Film faktycznie składa się z prawie 18 000 cyfrowo skopiowanych klatek, które zostały sfilmowane kamerą 35mm
  • 3. Fast Film  scen. reż, anim. Virgil Widrich,  14’, 2003, Austria/Luxembourg ; Porwanej kobiecie na pomoc spieszy mężczyzna, ale podczas ucieczki dostają się do sekretnego centrum dowodzenia wroga. Klasyczna filmowa historia jest hołdem dla kina akcji. Twórcy filmu wydrukowali około 65 000 pojedynczych zdjęć z filmów, które przerobione na papierowe obiekty zostały zaaranżowane w historie i powołane do życia dzięki kamerze. Cała produkcja trwała dwa lata.
  • 4. New Town Blocks scen. reż. Anim:  Kouhei Yoshino. 7’, 2002, Japonia; Jeden z ciekawszych młodych twórców japońskich filmów eksperymentalnych przedstawia swoją wizję nowoczesnego miasta.
  • 5. Dad’ Dead; reż. :Chris Shepherd, 6’, 2003, Wielka Brytani; Młody człowiek opowiada o fragmentarycznie zapamiętanym dzieciństwie. Kiedy odkrywa sieć zła, którą stworzył jego najlepszy przyjaciel,  uwielbienie i podziw dla Johno zamienia się w nienawiść.
  • 6. Home Road Movies reż: Robert Bradbrook, 12’, 2001, Wielka Brytania; Wspomnienie o czwórce dzieci i ich ojcu, który zna na pamięć rozkład wszystkich autobusów w Londynie, ale wie też, ze rodzina potrzebuje samochodu. Kupuje combi i co roku ruszają na wakacje, zwiedzając każdy zakątek Europy. Płyną lata, a Tata cały czas szykuje samochód na kolejną wyprawę wakacyjną.
  • 19:00Saddest Music In the World; reż. Guy Maddin; Kanada, 2004 rok, 99 min; reż. Guy Maddin, scen. Kazuo Ishiguro, Guy Madin; występują: Mark McKinney, Isabella Rossellini, Maria de Medeiros, Ross McMillan, David Fox, Claude Dorge, Darcy Fehr, Erik J. Berg;

 

Guy Maddin jest kanadyjskim filmowcem, w wielu kręgach w ogóle nieznanym. Jego filmy są czarno białymi komediowymi wycieczkami do niby-światów starych filmów, ale też często wykorzystują powtarzające się obrazy z malarstwa, dźwięki muzyki klasycznej i literatury. Jego filmy mogłyby łatwo stać się pretensjonalnym bałaganem w mniej zdolnych rękach, ale Maddin na szczęście nie jest ani trochę melodramatyczny. Filmy są zabawne, świetnie zbudowane, dowcipne, wyrafinowane - są idealnym mixem wysokiej sztuki i campu. To obrazy, które mogą być opisane tylko jako postmodernistyczne przewidzenia. Po premierze filmu „Tales from the Gimli Hospital” Maddin stał się znany w świecie undergroundu. Dość dziwne jest, że mimo dobrej reputacji i i szczególnego talentu nie wyszedł do tej pory z cienia, jak inni twórcy takiego gatunku – David Lynch albo John Waters.

To satyryczna opowieść o dawnych czasach, które nigdy nie istniały. Obejrzenie
tego filmu równa się z wejściem w świat Guya Madina – i zrozumieniem, jak film może być stworzony całkowicie poprzez styl , a jak styl może stworzyć świat, który nigdy nie istniał.

Podczas Wielkiego Kryzysu w latach trzydziestych, Baronowa Lady Port-Huntley, której majątek pochodzi z browaru osiąga korzyści z sytuacji i organizuje konkurs, który ma na celu znalezienie najsmutniejszej melodii świata. Główna nagroda w konkursie wynosi 25 000 dolarów. W konkursie startuje były kochanek baronowej, producent z Broadwayu Chester, jego uparty brat Roderick, ich ojciec alkoholik, lekarz, który przypadkowo amputował osiem lat temu obie nogi Lady Port- Huntley. Utarczki rodzinne osiągają punkt szczytowy, kiedy wszyscy walczą o główną nagrodę w konkursie o uczucie Lady i pomylonej nimfomanki Narcissy.

 

Niedziela 17.12

  • 13:00 – 14:00 Polskie experymentalne filmy animowane
  • 15:00 – 17:00 – Amerykańska sztuka video
  • 17:30 – 18:30 – Moma Film prezentuje – Polski Video Art
  • 19:00 – Decay of Fiction, reż. Pat O’Neill

 

The Decay of Fiction to kolejna, unikalna propozycja zapoznania się z twórczością wybitnego eksperymentatora filmowego Pata O’Neilla(ur. 1939, Los Angeles).

Znany z niesamowitych pomysłów kompozycyjnych oraz stosowania przeróżnych trików optycznych, tym razem opowiada historię znakomitego niegdyś hotelu Ambasador- miejsca spotkań polityków, gwiazd filmowych Holiwoodu - dzisiaj zrujnowanej i opuszczonej rudery. Eksperyment projektu polega na stworzeniu zupełnie nowej opowieści poprzez wzajemne przenikania prawdziwyc historii, legend i halucynacji, związanych z tym miejscem, ze starannie dobranych fragmentów starych filmów, których powstawało w Ambasadorze setki.

 

Pat O’Neil ukończył wydział projektowania i fotografii na UCLA. W latach 60 – 70- tych działał na scenie filmu eksperymentalnego, kiedy to jako pierwszy twórca filmowy zaczął posługiwać się pewnego rodzaju manipulowaną wyobraźnią. Wykładowca  fotografii na UCLA, twórca wielu instalacji filmowych, pokazów świetlnych podczas offowych koncertów. W 1975 roku założył firmę zajmującą się efektami specjalnymi i drukiem optycznym.

 



Opublikowal: Michał Pawlik
-
Serwis oprogramował Jacek JabłczyńskiCopyright(c) 2002 - 2014 Fundacja Promocji m. st. Warszawy