Kluczowym elementem kampanii jest event angażujący 1600 osób zorganizowany 23 lipca w Warszawie na Torze Służewiec w godzinach 10.00 – 15.00.
"Zrobiłem to dzięki pandzie" - 1600 osób symbolizujących 1600 pand żyjących na wolności ustawi się wraz z przedstawicielami WWF oraz gwiazdami, w kształt pandy w parku na terenie Toru Służewiec. Będzie to wielki pozytywny manifest wyrażający wspólne zaangażowanie w ochronę przyrody i konieczność działania. Symbolika eventu będzie podwójna - 1600 osób ustawionych w kształt pandy zwraca uwagę, że na wolności żyje tylko 1600 pand. Panda jest symbolem WWF - organizacji chroniącej przyrodę na świecie od 50 lat. Podejmując wysiłek - 1600 osób zbierze się aby ustawić się w kształt pandy - chcemy pokazać Polsce i światu, że musimy działać razem i tylko wtedy nasze działania są skuteczne i przynoszą wymierne korzyści.
Dodatkową zachętą do wzięcia udziału będzie gift w postaci koszulki WWF oraz możliwość wygrania nagrody głównej – wyjazdu do Chin i zobaczenia pandy na żywo. Wręczenie koszulek odbędzie się tuż przed ustawieniem 1600 osób w kształt pandy.
Rejestracja osób obywa się na FB oraz stronie wwf.pl. Specjalnie opracowana aplikacja pozwoli zarejestrować się do wzięcia udziału w akcji. Aby się zarejestrować należy podjąć proekologiczne zobowiązanie w życiu codziennym i opublikować je na FB. Następnie aplikacja losowo umieści daną osobę w jednym z 1600 pól tworzących kształt pandę. W tej chwili zostanie jej przydzielone konkretne miejsce oraz odpowiednia koszulka - biała lub czarna. Dzięki dwóm kolorom koszulek otrzymamy finalnie biało czarną pandę.
Koniec rejestracji nastąpi w chwili gdy każde z 1600 pustych pól tworzących kształt pandy na FB zostanie zapełnione osobami w białych i czarnych koszulkach. Całość zostanie sfilmowana "z lotu ptaka", dzięki czemu otrzymamy piękny film, który będzie promowany w internecie po evencie.
Celem kampanii WWF jest zwrócenie uwagi na fakt, że tylko wtedy możemy skutecznie chronić środowisko naturalne kiedy robimy to razem, a liczą się nawet najmniejsze gesty. WWF od lat edukuje i namawia Polaków do działań proekologicznych.
Liczy się aktywność każdego i każdy z nas może i powinien coś zrobić dla przyrody i dla Ziemi. Monika Richardson pomogła chronić rysie (biorąc aktywny udział w kampanii na rzecz rysi oraz przekazując 1% podatku na ich ochronę), Pascal Brodnicki zrezygnował z kupowania i jedzenia ryb zagrożonych wyginięciem, studentka z Hajnówki podpisała petycję by chronić Puszczę Białowieską, ktoś inny przestał używać toreb foliowych, dziennikarka z Warszawy wyłączyła światło podczas Godziny dla Ziemi.
Tor Służewiec jest partnerem kampanii „Zrobiłem to dzięki pandzie”. W ramach współpracy Tor Służewiec bezpłatnie użyczył teren parku i włączył się w działania komunikujące wydarzenie na stronie torsluzewiec.pl oraz na profilu „Wokół Służewca” na FB.