Imieniny:
Szukaj w serwisieWyszukiwanie zaawansowane

Komunikacja

2009.05.27 g. 13:31

ZTM szykuje zmiany w Wawrze i nie tylko

Konsultacje społeczne w sprawie zmian komunikacyjnych

Poprawa dojazdu do linii kolejowej i ul. Patriotów, usprawnienie komunikacji w zachodniej części Wawra, zapewnienie obsługi komunikacyjnej w tych rejonach, które do tej pory były jej pozbawione, a także skrócenie czasu oczekiwania na autobus na przystanku – to tylko niektóre z założeń, przygotowanego przez ZTM projektu zmian komunikacyjnych na terenie tej największej stołecznej dzielnicy. 26 maja rozpoczęły się konsultacje społeczne.

 

Zgodnie z założeniami warszawskiej polityki transportowej, dominującą rolę w komunikacji zbiorowej mają pełnić środki transportu szynowego. W przypadku Wawra jest to linia kolejowa tzw. linia otwocka. Oferta przewozowa na tym szlaku ulega poprawie. W perspektywie planowany jest powrót na tę linię pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej. W związku z tym jednym z założeń projektu zmian, jest właśnie poprawa dojazdu do linii kolejowej z rejonów oddalonych od niej.

 

Na wprowadzeniu zmian zyskają np. mieszkańcy ulic: Mrówczej, Zagórzańskiej i Potockich. Zgodnie z projektem, pojadą nimi autobusy. Wprowadzone zostaną również połączenia między Wawrem a Grochowem, które będą omijały węzeł Marsa. Ma to istotne znaczenie w kontekście dużych utrudnień w ruchu, które zostaną wprowadzone w związku z jego przebudową. Planowane jest także wzmocnienie obsługi ciągu ulic: Bronowska, Zwoleńska, Żegańska i al. Dzieci Polskich, poprawa połączenia między Wawrem a Gocławiem oraz usprawnienie dojazdu do placówek oświatowych czy ośrodków zdrowia.

 

Jednym z założeń jest również to, by skrócił się czas podróży, poprzez skrócenie czasu oczekiwania na przystanku. Wiąże się to ze zwiększeniem częstotliwości wielu linii.

 

Zarządowi Transportu Miejskiego zależy by wprowadzone zmiany były jak najbardziej dopasowane do rzeczywistych potrzeb komunikacyjnych mieszkańców Wawra i by spotkały się z aprobatą możliwie najliczniejszej grupy pasażerów. Dlatego też rozpoczynają się konsultacje dotyczące przedstawionych przez ZTM propozycji. Ważna będzie każda uwaga, każdy postulat i każda opinia. Można je przesyłać pocztą elektroniczną na adres: konsultacje@ztm.waw.pl lub zgłaszać pod całodobowym numerem telefonu: (022) 194-84. Na Państwa opinie czekamy do końca czerwca bieżącego roku.

 

Termin wprowadzenia zmian uzależniony jest od zakończenia prac polegających na przystosowaniu ulic: Zagórzańskiej, Izbickiem, Mrówczej, Kadetów, Potockich, Brata Alberta oraz Sztandarów, do ruchu autobusowego. Muszą tam m.in. zostać wy budowane przystanki. Zmiany trasowe mogłyby być wprowadzone w miarę postępu tych prac. Częstotliwość zostałaby poprawiana stopniowo, wraz z możliwościami skierowania na trasy dodatkowych autobusów.

 

 

 

Oto szczegółowe propozycje zmian:

 

113

 

 

  • uruchomienie w wyniku przekształcenia linii 142 na trasie:


    FALENICA – Bysławska – Patriotów – Michalinki – Włókiennicza – Olecka – Jachowicza – Poezji – Bysławska – Wał Miedzeszyński – Trakt Lubelski – Floriana – Błękitna – Widoczna – Płowiecka (powrót: Płowiecka – Trakt Lubelski) – Grochowska – Grochowska - WIATRACZNA

  • częstotliwość obecna (jako 142): 30/30/30
  • częstotliwość planowana: 15/20/20
  • zastąpienie linii 142 w obsłudze Traktu Lubelskiego na całej jego długości, wycofanie (w porównaniu z linią 142) z Aleksandrowa (połączenie Aleksandrów – zach. Falenica przejmie linia 215)
  • przywrócenie na Trakcie Lubelskim numeru historycznego (obecnie wolnego) 113 – linia kursowała tędy w latach 1967 – 93 (częścią trasy już od roku 1953)

 

115

 

 

 

  • skierowanie na trasę:


    ALEKSANDRÓW – Podkowy – Złotej Jesieni – Techniczna – Petunii – Walcownicza – Narcyzowa – Ochocza – Bystrzycka – Walcownicza – PKP Falenica - Patriotów (wsch.) – PKP Radość – Patriotów (Zach.) – PKP Międzylesie – Zwoleńska – Mrówcza – Lucerny – Kadetów – Wał Miedzeszyński – Fieldorfa – Zamieniecka – Grochowska – Wiatraczna – Chrzanowskiego – Mińska – Terespolska – Stanisławowska – Mińska – Chodakowska – Żupnicza – Bliska – DW. WSCHODNI

  • częstotliwość obecna: 30/30/30
  • częstotliwość planowana: 15/20/20
  • skierowanie linii od PKP Międzylesie nowym ciągiem Lucerny – Kadetów w celu skrócenia czasu przejazdu z Aleksandrowa, Falenicy, Miedzeszyna i Radości na Grochów, skomunikowanie tych rejonów z ocławiem, umożliwienie dogodnych przesiadek do linii kursujących mostem Siekierkowskim w stronę Mokotowa i Ursynowa; ominięcie przebudowywanego węzła Marsa/Płowiecka; zastąpienie częstszą linią linii 119 na ul. Lucerny

 

119

 

 

  • połączenie z linią 130
  • częstotliwość obecna: 20/30/30

 

123

 

 

 

  • korekta trasy:


    DW. WSCHODNI (KIJOWSKA) – Kijowska – Targowa – al. Zieleniecka – al. Waszyngtona – Saska – Zwycięzców – Międzynarodowa – Brazylijska – Saska – Egipska – Bora-Komorowskiego – Meissnera – Jugosłowiańska – Umińskiego – Fieldorfa – Zamieniecka – Grochowska - WIATRACZNA

  • częstotliwość obecna: 15/20/20
  • częstotliwość planowana: 20/20/30
  • w relacji Gocław – Chrzanowskiego – Dw. Wschodni zastąpiona przez linię 115

 

130

 

 

 

  • połączenie z linią 119 i skierowanie na trasę:


    MIĘDZYLESIE – al. Dzieci Polskich – Żegańska – PKP Międzylesie – Zwoleńska – Trakt Lubelski – Bronowska – Wał Miedzeszyński – Trasa Siekierkowska – Witosa – Beethovena – Bobrowiecka – Chełmska – Dolna – Puławska – Rakowiecka – Al. Niepodległości – Stefana Batorego – Boboli – RAKOWIECKA-KOŚCIÓŁ
    (powrót: Rakowiecka – Łowicka – Madalińskiego – Boboli)

  • częstotliwość obecna: 12-20/20/20
  • częstotliwość planowana: 15/20/20
  • zastąpienie rzadziej kursującej linii 119 w relacji Wawer – Mokotów, przywrócenie połączenia ul. Zwoleńskiej (jako części głównego ciągu poprzecznego dzielnicy Wawer) z lewobrzeżną Warszawą
  • utrzymanie połączenia Dolna – Puławska – Rakowiecka – Metro Pole Mokotowskie jako najbardziej obciążonego odcinka trasy
  • obsługę ciągu ul. Sobieskiego – al. Wilanowska zapewniają często kursujące linie 116, 519 (połączenie z Dw. Centralnym), E-2, a także na zmienionej trasie linia 172 (ta ostatnia także zapewnia dojazd do CH BLUE CITY)

 

137

 

 

 

  • zmiana dotychczasowego oznaczenia na 2XX, uruchomienie linii pod numerem 137 na trasie:


    WOLA GRZYBOWSKA – Żółkiewskiego – Armii Krajowej – I Praskiego Pułku – Niemcewicza – Wspólna – Korkowa – Stepowa – Okularowa – Marsa – Płowiecka – Grochowska – Wiatraczna – Dwernickiego – Podskarbińska – Mińska – Terespolska - Stanisławowska (powrót: Stanisławowska – Dwernickiego) – Mińska – Chodakowska – Żupnicza – Bliska – DW. WSCHODNI

  • częstotliwość planowana: 10/15/15
  • scalenie podaży w relacji Marysin – Grochów (dotychczas linie 115, 173 i 315)

 

142

 

  

 

  • przekształcenie w linię 113

 

146

  

  • zmiana częstotliwości kursowania bez zmiany trasy
  • częstotliwość obecna: 20/30/30
  • częstotliwość planowana: 15/20/20

 

161

 

 

 

  • skierowanie na trasę (jednokierunkowo):


    MIĘDZYLESIE – al. Dzieci Polskich – Żegańska – PKP Międzylesie – Patriotów (wsch.) – PKP Radość – Panny Wodnej – Zasadowa – Przewodowa – PKP Miedzeszyn – Patriotów (zach.) – PKP Falenica – Bysławska – Poezji – Jachowicza – Olecka – Włókiennicza – Michalinki – Patriotów (zach.) – PKP Falenica – Patriotów (zach.) – PKP Miedzeszyn – Przewodowa – Zasadowa – Panny Wodnej – PKP Radość – Patriotów (wsch.) – PKP Międzylesie – Żegańska – al. Dzieci Polskich – MIĘDZYLESIE

  • częstotliwość obecna: 30/30/30
  • częstotliwość planowana: 20/20/20
  • skomunikowanie płd. Falenicy (rejon ul. Oleckiej) i zach. Miedzeszyna (rejon ul. Zasadowej) z Międzylesiem w celu dowiezienia do znajdujących się tam obiektów użyteczności publicznej oraz innych środków komunikacji, zapewniających szerszą gamę połączeń; jednoperonowa przesiadka do linii 215 w dojeździe na cmentarz przy ul. Izbickiej

 

172

 

 

 

  • skierowanie na trasę:


    WILANÓW – al. Wilanowska – Sobieskiego – Dolna – Puławska – Odyńca – Racławicka – al. Żwirki i Wigury – Pruszkowska (powrót: Korotyńskiego – Mołdawska) – Pawińskiego – Banacha – Bitwy Warszawskiej 1920 r. – Szczęśliwicka – Grzymały-Sokołowskiego – Al. Jerozolimskie – Szujskiego – al. Bohaterów Września – Opaczewska – CH BLUE CITY
    (powrót: Opaczewska – Al. Jerozolimskie)

  • częstotliwość obecna: 7-12/15/15
  • częstotliwość planowana: 7,5/12/15
  • poprawa (po zmianie trasy linii 130) połączenia Wilanów – Mokotów Górny – Ochota; wycofanie ze słabo wykorzystywanego odcinka na ul. św. Bonifacego i Powsińskiej do pętli SADYBA (obsługiwanego przez często kursującą linię 189)

 

173

 

 

 

  • połączenie z linią 183
  • częstotliwość obecna: 30/30/30

 

183

 

 

 

  • skierowanie na trasę:


    STARA MIŁOSNA – Jana Pawła II – Piłsudskiego – Moraczewskiego – Armii Krajowej – I Praskiego Pułku – Niemcewicza – Wspólna – Szosowa – Grzybowa – al. Komandosów – Ilskiego – Marsa – Płowiecka – Grochowska – WIATRACZNA

  • częstotliwość obecna: 15/30/30
  • częstotliwość planowana: 15/15/15, w tym kursy ze STAREJ MIŁOSNEJ 30/30/30, kursy skrócone z WOLI GRZYBOWSKIEJ: 30/30/30
  • wchłonięcie linii 173 w celu poprawy wykorzystania taboru i zachowania połączenia Wesoła – Rembertów (po likwidacji linii 514)
  • poprawa dojazdu z rejonu Groszówki do stacji Rembertów oraz (w szczycie) skomunikowania Rembertowa z Grochowem

 

196

 

  • skierowanie na trasę:


    ZIELONA – Brata Alberta – Wspólna – Szosowa – Grzybowa – al. Komandosów – Ilskiego – Marsa – Cyrulików – PKP Rembertów – al. Chruściela „Montera” – Republikańska – Frontowa – Szatkowników – REMBERTÓW-KOLONIA

  • częstotliwość obecna: 30(10)/30/30
  • częstotliwość planowana: 12/15/15
  • obsługa południowej części Zielonej – dowóz do stacji Rembertów

 

215

 

 

 

  • uruchomienie linii na trasie:


    BŁOTA – Wał Miedzeszyński – Bysławska – Derkaczy – Młoda – PKP Falenica – Walcownicza – Bystrzycka – Ochocza – Narcyzowa – Walcownicza – Petunii – Techniczna – Złotej Jesieni – Podkowy – ALEKSANDRÓW – Podkowy – Złotej Jesieni – Zagórzańska – Izbicka – Kwitnącej Akacji – Cygańska – Podmokła – ZBÓJNA GÓRA – Podmokła – Cygańska – Kwitnącej Akacji – Izbicka – PKP Radość – Panny Wodnej – Mrówcza – Zwoleńska – PKP Międzylesie – Żegańska – Pożaryskiego – Kajki – Czecha – Potockich (powrót: Potockich – Skrzyneckiego – Kaczeńca – Wydawnicza – Sejmikowa – Czecha) – Korkowa – Wspólna – Szosowa – Grzybowa – al. Komandosów – Ilskiego – Marsa – Cyrulików – PKP Rembertów – al. Chruściela „Montera” – al. Sztandarów – MOKRY ŁUG

  • częstotliwość planowana: 15/20/20
  • zapewnienie komunikacji na ulicach Zagórzańskiej, Mrówczej oraz Potockich (dostępne tylko dla autobusów typu „mini”);
  • poprawa dowozu do stacji kolejowych z rejonów odległych od linii kolejowej (Błota, Aleksandrów, Borków;
  • zapewnienie połączeń między osiedlami na terenie dzielnicy:
    Marysin (przychodnia przy ul. Strusia) – Anin (szkoły) – Międzylesie (szpital, Urząd Dzielnicy) – Radość (szkoły) – Zbójna Góra – Aleksandrów – Falenica (bazar, szkoła);
  • zachowanie połączenia Marysina i Rembertowa z cmentarzami przy ulicach Korkowej i Grzybowej

 

245

 

 

 

  • zmiana numeracji linii 137 na trasie:


    OS. DUDZIARSKA – Dudziarska – Chłopickiego – Chełmżyńska – Marsa – Płowiecka – Grochowska – Chłopickiego – OLSZYNKA

  • częstotliwość obecna (jako 137) i planowana: 100/100/100

 

305

 

 

 

  • skierowanie na trasę:


    MIĘDZYLESIE – al. Dzieci Polskich – Żegańska – PKP Międzylesie – Zwoleńska – Trakt Lubelski – Floriana – Błękitna – Czecha – Sejmikowa – Wydawnicza – Kaczeńca (powrót: Powszechna – Czecha – Widoczna – Błękitna) – Skrzyneckiego – Potockich – Korkowa – MARYSIN


    (wariant:
    MIĘDZYLESIE – al. Dzieci Polskich – Żegańska – PKP Międzylesie – Zwoleńska – Trakt Lubelski – Wał Miedzeszyński – Bronowska – Trakt Lubelski – Floriana – Błękitna – Czecha – Sejmikowa – Wydawnicza – Kaczeńca (powrót: Powszechna – Czecha – Widoczna – Błękitna) – Skrzyneckiego – Potockich – Korkowa – MARYSIN

  • częstotliwość: obecna 60/60/-
  • częstotliwość planowana: 30/30/- (wariant: 40/40/-)
  • podniesienie częstotliwości wskutek skrócenia trasy; połączenia Falenicy, Miedzeszyna i Radości z Międzylesiem zapewnią linie 161 i 215 (ta ostatnia także z przychodnią na ul. Strusia)
  • na trasie wariantowej możliwość poprawy skomunikowania zachodniej części Wawra (ul. Bronowska, środkowa część Wału Miedzeszyńskiego oraz Traktu Lubelskiego) z obiektami użyteczności publicznej na terenie dzielnicy (przychodnia na ul. Strusia, Urząd Dzielnicy i szpital w Międzylesiu)

 

315

 

 

 

  • włączenie do linii 137
  • częstotliwość obecna: 30/-/-
  • w relacji Stara Miłosna – Wesoła kursuje częsta linia 198

 

401

 

 

 

  • skierowanie na trasę:


    URSUS-NIEDŹWIADEK – Keniga – Warszawska – Władysława Jagiełły – Lalki – Cierlicka – Kościuszki – Bohaterów Warszawy – Sławka – Dzieci Warszawy – Ryżowa – Kleszczowa – Łopuszańska – Hynka – Sasanki – Marynarska – al. Wilanowska – al. Lotników – Wałbrzyska – Dolina Służewiecka – Sikorskiego – Witosa – Trasa Siekierkowska – Marsa – Ilskiego – al. Komandosów – NOWY REMBERTÓW

  • częstotliwość obecna i planowana: 10/15/-
  • skierowanie do Nowego Rembertowa w celu skomunikowania z linią kolejową Warszawa – Mińsk Mazowiecki – Siedlce
  • zastąpienie w Nowym Rembertowie linii 514
  • w Marysinie zastępowana przez zwiększenie częstotliwości kursowania linii 520

 

514

 

 

 

  • likwidacja
  • częstotliwość obecna: 15/30/30
  • przejęcie obsługi połączenia Wesoła – Zielona – Rembertów (dowóz do kolei) – Płowiecka przez linie 183 i odcinkowo 196; zwiększenie częstotliwości kursowania linii 520 w celu utrzymania podaży na ciągu ul. Ostrobramskiej

 

520

 

 

 

  • skierowanie na trasę:


    MARYSIN – Korkowa – Stepowa – Okularowa – Marsa – Ostrobramska – al. Stanów Zjednoczonych – most Łazienkowski – al. Armii Ludowej – Waryńskiego – Marszałkowska – pl. Bankowy – al. Solidarności – Leszno (powrót: Leszno – Okopowa – al. Solidarności) – Górczewska – Jana Olbrachta – ZNANA
    (powrót: Stroma – Strąkowa – Poznańskiej – Jana Olbrachta)

  • częstotliwość obecna: 8-12/15/20
  • częstotliwość planowana: 5-7,5/10/20
  • skierowanie do obsługi przeciążonej ul. Jana Olbrachta

 



Opublikowal: Michał Pawlik
-
Serwis oprogramował Jacek JabłczyńskiCopyright(c) 2002 - 2014 Fundacja Promocji m. st. Warszawy