W związku z zawierającymi nieścisłości publikacjami w niektórych mediach, przedstawiamy warunki na jakich możliwy jest zwrot pieniędzy za niewykorzystaną część aktywowanego kontraktu na karcie miejskiej.
Zwrot pieniędzy jest możliwy tylko w momencie kiedy bilet wciąż jest ważny. Pasażer otrzymuje zwrot pieniędzy za dni, jakie pozostały do końca kontraktu. Niewykorzystany okres liczony jest od dnia następnego po złożeniu wniosku o anulowanie kontraktu. Obecnie zdarza się, że pasażerowie zgłaszają się z nieważnym już biletem po powrocie z urlopu i próbują udokumentować wyjazd.
Z możliwości odebrania pieniędzy za niewykorzystaną część kontraktu mogą korzystać także osoby legitymujące się biletem seniora. Jeśli w okresie obowiązywania takiego biletu pasażer ukończy 70. rok życia, za pozostały okres uzyska zwrot.
Pasażerowie mogą też zwracać nieskasowane bilety kartonikowe – od dobowego wzwyż.
Zwroty są możliwe są w Punktach Obsługi Pasażerów – w siedzibie ZTM przy ul. Senatorskiej 37 oraz stacji metra "Świętokrzyska".
We wszystkich przypadkach zwrotu, potrącana jest opłata manipulacyjna w wysokości 20% nominalnej ceny biletu.
TARYFA PRZEWOZOWA - USTALENIA DODATKOWE
Podstawa prawna: Uchwała Nr XXVI/858/2008 Rady miasta stołecznego Warszawy z dnia 13 marca 2008 r. (ze zm.)
§ 34. Dopuszcza się zwrot biletów z pobraniem należności za następujące rodzaje biletów: