Imieniny:
Szukaj w serwisieWyszukiwanie zaawansowane

Komunikacja

2009.08.13 g. 11:46

Bilety czasowe i krótkookresowe przez komórkę

ZTM wprowadza możliwość zakupu biletów krótkookresowych przez telefon komórkowy. W ten sposób o każdej porze dnia i nocy będzie można szybko kupić bilet i korzystać bez przeszkód z komunikacji miejskiej.

Rozszerzenie „mobilnej” oferty o bilety dobowe, 3- i 7-dniowe nastąpi 14 sierpnia.

Z usługi „Płać komórką” będą mogli skorzystać abonenci wszystkich sieci komórkowych (wcześniej usługa była dostępna tylko dla użytkowników sieci Plus i Play). Nowymi mobilnymi biletami będzie można płacić we wszystkich środkach warszawskiej komunikacji miejskiej oraz co stanowi nowość  - w pociągach Kolei Mazowieckich i Warszawskiej Kolei Dojazdowej, tylko w strefie obowiązywania tzw. wspólnego biletu.

 

Usługa „Płać komórką” – czyli mobilny i wygodny sposób płacenia za przejazdy w komunikacji została uruchomiona 8 grudnia 2008 roku. Do dziś w ramach tej usługi można było zakupić jedynie bilety czasowe – 20, 40, 60 i 90-minutowe. Do końca lipca br. z tej możliwości skorzystało już ponad 65 tysięcy pasażerów.

 

Żeby skorzystać z usługi należy założyć konto dzwoniąc pod numer *145# w sieci Plus i Play, a dla pozostałych sieci pod numer 791 145 145 i zarejestrować konto w systemie mPay. Sam zakup biletu jest bardzo prosty. Po połączeniu pasażer otrzyma na wyświetlaczu telefonu lub usłyszy w słuchawce (wybierając wersję głosową) instrukcję, która wskaże krok po kroku kolejne czynności związane z zakupem biletu.

 

Pasażerowie mogą korzystać z przysługujących im ulg. Wystarczy wpisanie odpowiedniego numeru - oczywiście wcześniej należy sprawdzić czy ulga nam się faktycznie należy. Podczas kontroli pasażer powinien zadzwonić pod bezpłatny numer  widoczny na identyfikatorze kontrolera.

 

Szczegóły na stronie: www.ztm.waw.pl i www.mpay.pl.

 



Opublikowal: Michał Pawlik
-
Serwis oprogramował Jacek JabłczyńskiCopyright(c) 2002 - 2014 Fundacja Promocji m. st. Warszawy