Imieniny:
Szukaj w serwisieWyszukiwanie zaawansowane

Komunikacja

2011.10.15 g. 23:03

Budowa metra w rejonie Placu Wileńskiego

ZTM: Przygotowujemy pasażerów na zmiany

Budowa metra w rejonie placu Wileńskiego, od 15 października, zmieni codzienne życie i nawyki komunikacyjne warszawiaków.

ZTM stara się, aby dla tych, którzy wybiorą transport publiczny, utrudnienia były jak najmniej uciążliwe.

 

Komunikacja miejska zostanie dodatkowo uprzywilejowana, dlatego podróż nią będzie szybsza niż prywatnym samochodem. Tylko dla autobusów ZTM (oraz taksówek i pojazdów jednośladowych) będzie przejezdny odcinek al. Solidarności pomiędzy ul. Targową i Wisłostradą oraz ul. Jagiellońska – od Kłopotowskiego do Ratuszowej. Dla autobusów wydzielono specjalne pasy na ul. Jagiellońskiej i Targowej. Wydłużony zostanie także buspas na Radzymińskiej, o odcinek pomiędzy ul. Krynoliny i Fantazyjną. Aby ułatwić dojazd do centrum pasażerom z podwarszawskich gmin, podmiejskie linie autobusowe, jadące z Czarnej Strugi, Pustelnika i Radzymina dowiozą pasażerów bezpośrednio do stacji metra Ratusz-Arsenał.

 

Dla tramwajów wybudowano specjalne torowisko, umożliwiające objazd od ul. 11 listopada - Targową – Ratuszową – Jagiellońską do al. Solidarności. Zmiany w układzie komunikacyjnym wprowadzone przed rozpoczęciem inwestycji, polegające m.in. na skróceniu długich tras, przebiegających przez centrum miasta, pozwoliły zwiększyć częstotliwość i poprawić regularność kursowania linii. Dzięki temu pasażerowie krócej czekają na przystankach. Dodatkowo, poprawiono częstotliwość linii, które po rozpoczęciu prac w rejonie placu Wileńskiego, zyskają na znaczeniu. Linia 169 pojedzie co 10 minut przez cały okres kursowania, 509 częściej w dni powszednie, a 527 - w szczycie porannym.

 

Niedogodności związane ze zmianami tras i sieci połączeń można zminimalizować, dokonując wyboru właściwego biletu. Pasażerowie mogą dostosować bilet do swoich potrzeb, w zależności od tego, jak często i na jak długich trasach podróżują. Najkorzystniejszym rozwiązaniem dla stałych użytkowników komunikacji są bilety długookresowe, które uprawniają do nieograniczonej liczby przejazdów w ciągu 30 lub 90 dni. Bilety krótkookresowe (dobowe, 3-dniowe) i czasowe (20-, 40- i 60-minutowe) dają dużą elastyczność wyboru przy mniej regularnych przejazdach. Umożliwiają łączenie kilku środków transportu i wielu linii komunikacyjnych. W trakcie objazdów, sprawdzają się znacznie lepiej niż bilety jednorazowe i są korzystniejsze cenowo.

 

„Testowanie” przejezdności objazdów samochodem osobowym, zwłaszcza w poniedziałkowy poranek, zapewne zakończy się długim postojem w korku. Zachęcamy zmotoryzowanych do przesiadki do komunikacji miejskiej. Ok. 500 miejsc parkingowych będzie dostępnych na skrajnych pasach al. Solidarności, pomiędzy ul. Szwedzką a Dworcem Wileńskim (na jezdni w kierunku centrum). Na 17 października ZTM planuje uruchomienie tymczasowego parkingu przesiadkowego P+R na dolnym poziomie Centrum Handlowego Wileńska. Będzie tam dostępnych 265 miejsc.

 

Aby informacje o budowie metra dotarły do pasażerów i aby ułatwić im zorientowanie się w zmianach komunikacyjnych ZTM prowadzi zakrojoną na szeroką skalę akcję. W CH Wileńska do 21 października działa punkt informacyjny. Jest czynny od poniedziałku do soboty w godz. 7.00 – 20.00, a w niedziele od 12.00 do 19.00. Do 18 października o w al. Solidarności, przy Liceum Władysława IV, parkuje specjalny „metrowy” autobus, w którym można pytać o inwestycję, obejrzeć multimedialne prezentacje, otrzymać ulotki i broszury. W dniach 14 – 19 października, w punktach miasta, objętych zmianami pasażerom będą pomagali informatorzy ZTM. Komunikaty pojawiły się w taborze, na przystankach, w mediach ogólnowarszawskich i prasie lokalnej.

 

Od pierwszego dnia obowiązywania nowej organizacji ruchu, pracownicy ZTM będą bacznie obserwować, jak zaproponowane rozwiązania sprawdzają się w praktyce, jak rozkłada się ruch pojazdów i pasażerów. W razie potrzeby zostaną podjęte działania usprawniające.

 

Będziemy wdzięczni za uwagi i spostrzeżenia, które pasażerowie mogą zgłaszać za pośrednictwem formularza kontaktowego na stronie internetowej www.ztm.waw.pl, profilu ZTM na facebooku oraz pod numerem Infolinii (22) 194 84.

 

 



Opublikowal:
-
Serwis oprogramował Jacek JabłczyńskiCopyright(c) 2002 - 2014 Fundacja Promocji m. st. Warszawy