Za Włochami Mazovia będzie zatrzymywała się na dworcach: Zachodnim oraz Centralnym i kończyła bieg na stacji Warszawa-Wschodnia (pociąg omija stacje Ochota, Śródmieście, Powiśle i Stadion).
Nowe rozwiązanie ma ułatwić dojazd do pracy mieszkańcom Włoch, a także przesiadającym się w tym rejonie do kolei pasażerom z Bemowa i Ursusa.
We Włochach zbiegają się linie kolejowe z Błonia i Grodziska Mazowieckiego. Szczególnie na tej drugiej trasie, przebiegającej m.in. przez Pruszków i Piastów, już przed stacją Warszawa-Włochy składy są mocno obciążone. Dlatego też dla pasażerów zaczynających podróż na tym przystanku kolejowym możliwość korzystania z dodatkowego pociągu będzie odczuwalnym udogodnieniem.
ZTM wystąpił do Kolei Mazowieckich o umożliwienie pasażerom stołecznej komunikacji korzystania z Mazovii, ponieważ zastąpiła ona w rozkładzie jazdy jeden z porannych składów podmiejskich. Dodatkowym argumentem jest widoczna na tym odcinku rezerwa wolnych miejsc w pociągu pospiesznym.
Nowe rozwiązanie powinno zostać wprowadzone do 15 kwietnia. Obecnie trwają ostatnie ustalenia pomiędzy Kolejami Mazowieckimi a spółką PLK PKP.
To nie jedyne udogodnienia dla pasażerów, jakie ZTM wprowadza wspólnie z Kolejami Mazowieckimi. Kursuje już dodatkowy pociąg na trasie Rembertów - Warszawa Zachodnia. Skład odjeżdża z Rembertowa o 7.10, dzięki czemu uzupełniona została luka pomiędzy pociągami KM (6.59) i SKM (7.18), a tym samym dojazd do centrum w godzinach porannego szczytu stał się łatwiejszy.
Wydłużona została także trasa jednego z pociągów kursujących w przeciwnym kierunku. Wcześniej skład wyruszający o 5.45 z Żyrardowa kończył bieg na Dworcu Wschodnim. Teraz dojeżdża (o 6.57) do Rembertowa. Ponadto w godzinach popołudniowych uruchomiony został dodatkowy pociąg między Warszawą Zachodnią (odjazd 14.35) a Wschodnią (przyjazd 14.49).