Imieniny:
Szukaj w serwisieWyszukiwanie zaawansowane

Tramwaje

2007.09.27 g. 00:37

Tramwaje wracają w Aleje Jerozolimskie

Od 1 października


Od 1 października przywrócony zostanie ruch tramwajowy w Al. Jerozolimskich.

 

Na swoje stałe trasy wróci część linii, które kursowały trasami zastępczymi – np. 8 czy 22.

 

Trasy kilku innych linii, które wprowadziliśmy jako tymczasowe – np. 4 czy 20 – staną się trasami stałymi.

 

Ale powód do radości mają również pasażerowie tramwajów kursujących mostem Śląsko-Dąbrowskim.

Istniejący tam trampas, uruchomiony początkowo tylko na czas remontu w Alejach, zostaje już na stałe!

 


Dlatego też, w celu maksymalnego jego wykorzystania, zwiększy się częstotliwość linii 26 (z 6 do 4 minut w godzinach szczytu), utrzymuje się zwiększoną częstotliwość linii 4 (z 12 do 6 minut w godz. szczytu). Z trampasa będą korzystały też linie 13 i 23 (w swoich normalnych rozkładach) oraz linia 32.

 

Natężenie ruchu tramwajowego będzie bardzo duże – 55 pociągów na godzinę, czyli tramwaje na przystanki będą przyjeżdżały prawie co minutę. Na most Śląsko-Dąbrowski nie wrócą autobusy. Obecnie kursują tam tylko dwie linie: 190 i 410, które nie zatrzymują się nawet na przystankach na wysokości Starówki. Pozostałe linie autobusowe będą kursowały obecnymi trasami.

 

Przywrócenie ruchu tramwajowego w Al. Jerozolimskich nie oznacza jednak końca wszystkich utrudnień.

 

Od początku października (do 13 października) wyłączony będzie bowiem ruch tramwajowy na ul. Grójeckiej na odcinku od pl. Narutowicza do pl. Zawiszy.

 

 W związku z zakończeniem kolejnego etapu prac przy modernizacji torowiska w Al. Jerozolimskich, od dnia 1.10.2007r  następuje:

 

  1. przywrócenie ruchu tramwajowego:
    - na ciągu Al. Jerozolimskie – most Poniatowskiego – al. Waszyngtona (odcinek pl. Zawiszy – rondo Wiatraczna)
    - w ul. Banacha (odcinek ul. Grójecka – pętla Banacha) oraz w al. Zielenieckiej
  2. przywrócenie kursowania linii na trasach podstawowych: 
    linia   8   OS. GÓRCZEWSKA – WIATRACZNA
    linia 22   HUTA – WIATRACZNA
    linia 24   NOWE BEMOWO – GOCŁAWEK
    linia 35   NOWE BEMOWO – BANACHA
  3. wprowadzenie jako stałych tras linii:
    linia   4  WYŚCIGI – ŻERAŃ WSCHODNI
    linia 20   KOŁO – BOERNEROWO
    linia 21   ŻERAŃ FSO  … – Targowa – al. Zieleniecka – al. Waszyngtona – WIATRACZNA
    linia 27   CM. WOLSKI – METRO MARYMONT
  4. kasacja linii 43
  5. uruchomienie nowych stałych przystanków tramwajowych 08, 09 RONDO WASZYNGTONA
  6. utrzymanie zawieszenia kursowania linii 7 i 25, zawieszenie kursowania linii 9, wprowadzenie tras objazdowych dla linii 1 16 32 46 (w związku z zamknięciem Grójeckiej)

 



Opublikowal: Michał Pawlik
-

Dziś w Warszawie

Jutro w Warszawie

Zobacz także


2010.02.09 g. 23:41

Nasi Partnerzy










2008.03.25 g. 22:37

Pierwszy tramwaj elektryczny w Warszawie

Trochę historii
Przebudowę i prace elektryfikacyjne warszawskich tramwajów poprzedziły działania projektowe i konkursowe. Miasto już w 1902 roku podjęto pierwszą próbę elektryfikacji.

Serwis oprogramował Jacek JabłczyńskiCopyright(c) 2002 - 2014 Fundacja Promocji m. st. Warszawy