około 4:00-5:00 rano Hipolit 123N z Fabryki Cegielskiego przyjechał wreszcie do Warszawy.
Po 5-ciu miesiącach opóźnienia brzydalek z Poznania przy drugiej próbie trafił na warszawskie tory.
Niestety przyjechał samotnie, gdyż poznaniacy nie znaleźli dwóch takich długich lawet, by przywieźć oba tramwaje na raz. Jego braciszek przyjedzie na Młynarską jutro.
Zdjęcia, jak zwykle niezawodny, Krzysztof Lipnik
Prototyp nowego tramwaju miał być uruchomiony na przełomie marca i kwietnia 2006r.
Wystąpiło jednak opóźnienie. W styczniu 2006r fabryka poinformowała, że pierwszy wagon wyjedzie na próby dopiero we wrześniu. Ten termin nie został dotrzymany z powodu poprawek jakie trzeba było wykonać w prototypie jak na przykład poprawienie osłon wózków. Tramwaj wyjechał poza fabrykę 31 października 2006r. i rozpoczęły się próby w poznańskiej zajezdni Forteczna.
Pierwsza jazda próbna po ulicach Poznania odbyła się nocy 14/15 listopada 2006r. .
Do końca 2006r miały być dostarczone do Warszawy trzy wagony 123N.
Na początku grudnia producent zapewniał o dostawie tylko dwóch wagonów, jednak, jak wiemy do końca roku żaden wagon nie opuścił Poznania.
Opóźnienie, jak brzmi wersja oficjalna, spowodowane było trudnością w uzyskaniu przez producenta świadectwa homologacji dla tramwaju.
Pozostałe wagony mają (wg zapewnień producenta) dotrzeć do Warszawy do końca maja 2007r.
Żródło wiadomości o historii wagonu: Tramwar - prywatna strona warszawskich tramwajów