Polska Fundacja im. Roberta Schumana wspólnie z Fundacją Konrada Adenauera zaprasza w czwartek, 26 listopada do udziału w konferencji
„Europkampania – europejskie doświadczenia”.
Podpisanie Traktatu Akcesyjnego obliguje Polskę do tworzenia warunków niezbędnych do przyjęcia europejskiej waluty. Mimo, że data wejścia do strefy euro nie jest określona, w Polsce podejmowane są działania informacyjne i promocyjne odnośnie przyszłej waluty.
Jest to pierwsze tego typu spotkanie w Polsce, gdzie polscy i zagraniczni eksperci podzielą się doświadczeniami z prowadzenia kampanii edukacyjno-informacyjnej na temat euro.
Konferencję otworzy
W spotkaniu udział wezmą:
W wydarzeniu uczestniczyć będą praktycy odpowiedzialni za kampanie w państwach, w których euro zostało przyjęte, jak i przedstawiciel Danii, gdzie ostatecznie, wspólna waluta nie została implementowana. Ponadto, Polscy paneliści podzielą się swoimi rekomendacjami jak i opiniami na temat przyszłych działań w kraju.
Wymiana waluty na nową wpływa na codzienne życie, dlatego też państwa członkowskie mające w perspektywie wprowadzenie euro muszą odpowiednio wcześniej przygotować społeczeństwo do tego momentu. Rzetelna informacja to przyczynek do uniknięcia napięć towarzyszących tej zmianie. Poinformowani obywatele to klucz do sukcesu. Przed - i o czym nie można zapominać - po zastąpieniu złotówki nowym euro.
Doświadczenia innych państw członkowskich, tych które przyjęły euro jako pierwsze, jak i tych, które uczestniczyły w tym procesie w późniejszym okresie są z polskiej perspektywy nie do przecenienia. Sukces kampanii uzależniony jest od wielu czynników – niewątpliwie doświadczenia państw które przyjęły, ale także tych które odrzuciły euro są dla nas ważne.
Organizatorzy liczą, że przekazane podczas konferencji doświadczenia okażą się cenne dla planowanych działań informacyjnych w Polsce.
Konferencja stanowi inaugurację programu Eurokampanii Polskiej Fundacji im. Roberta Schumana.
Program konferencji znajduje się w załączeniu.