Imieniny:
Szukaj w serwisieWyszukiwanie zaawansowane

Edukacja

2007.01.23 g. 06:02

Warszawski Konkurs Debat Oksfordzkich

już po raz piąty
23 stycznia rusza kolejna, piąta już edycja Warszawskiego Konkursu Debat Oksfordzkich. Jak co roku, konkurs organizuje Liceum im. Cecylii Plater-Zyberkówny przy współudziale Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polskiego Towarzystwa Retorycznego.

Do udziału w debatach organizatorzy zaprosili uczennice i uczniów warszawskich liceów, a zaproponowane w tym roku tematy dyskusji nawiązują do aktualnych wydarzeń polskiej sceny społeczno-politycznej. W trakcie konkursu jego uczestnicy będą mieli okazję wypowiedzieć się na temat zagadnień takich, jak zaostrzenie dyscypliny w szkołach, zalety i wady wychowania bezstresowego czy też wyrazić swoją opinię w kwestii pomysłu przekazania zarządzania szkołami w ręce uczniów i ich rodziców. Wypowiedzi młodych retorów stanowić będą z pewnością interesujący materiał dla słuchaczy debat.

 

„Podzielając zdanie Platona, nazywającego retorykę „sztuką prowadzenia dusz”, uznajemy jej wartość jako sztuki pozwalającej nie tylko dać wyraz przekonaniom mówcy, ale także świadczącej o jego rzetelności i uczciwości.” – powiedziała Edyta Plich, Dyrektor Prywatnego Żeńskiego Gimnazjum i Liceum im. Cecylii Plater-Zyberkówny. „Jednocześnie ceniąc rolę retoryki jako narzędzia budującego płaszczyznę porozumienia pragniemy, by znalazła stałe miejsce w szkołach. Dlatego z radością i przyjemnością oddajemy głos młodzieży stołecznych liceów w ramach Warszawskiego Konkursu Debat Oksfordzkich. Mamy nadzieję, że jak co roku rzeczową dyskusję młodych mówców zakończą mądre i dojrzałe wnioski i kompromisy.” – dodała Edyta Plich dyrektor Prywatnego Żeńskiego Gimnazjum i Liceum im. Cecylii Plater-Zyberkówny.

 

Pierwszy etap tegorocznej edycji konkursu, w ramach którego zostanie przeprowadzonych osiem pojedynków, odbędzie się już 23 stycznia br. W tym etapie wystąpią reprezentacje: LO Bednarska, LO im. Tadeusza Czackiego, LO im. Hugona Kołłątaja, LO im. Jerzego Grotowskiego, LO im. Generała Józefa Bema, LO im. Ruy Barbosa, LO im. Bolesława Chrobrego, LO im. Aleksandra Fredry oraz oczywiście Liceum im. Cecylii Plater-Zyberkówny. Wszystkie konkursowe debaty odbędą się w siedzibie „Platerek” przy ul. Pięknej 24/26.

 

Platerki” to najstarsza w Warszawie szkoła żeńska, założona w roku 1883 przez Cecylię Plater-Zyberkównę. Przez lata działalności popularne „Platerki” wykształciły wiele pokoleń dziewcząt, wychowanych w duchu zasad katolickich, w atmosferze dialogu, z głębokim poszanowaniem wartości jednostki. Szkoła kładzie nacisk na rozwijanie charakteru, zachęca swoich wychowanków do służby społecznej, kultywowania cnót obywatelskich i patriotyzmu. Od samego początku swojego istnienia ma swoją siedzibę w zabytkowej kamienicy przy ulicy Pięknej 24/26 w Warszawie.
www.platerki.pl

 

Harmonogram pierwszego etapu Warszawskiego Konkursu Debat Oksfordzkich,

 

Warszawa, 23 stycznia 2007 r.

 

9:00
1. LO Bednarska (II) - LO im. Tadeusza Czackiego (I) (kpt. Jagoda Wypyszyńska)
Teza: Specjalne szkoły dla trudnej młodzieży to dobry pomysł.
Kontrteza: Nieprawda, że specjalne szkoły dla trudnej młodzieży to dobry pomysł.

 

10:00
2. LO Bednarska (I) - LO im. Tadeusza Czackiego (III) (kpt. Joanna Berzyńska)
Teza: Zaostrzenie dyscypliny przyczyni się do poprawienia sytuacji w szkole.
Kontrteza: Zaostrzenie dyscypliny nie przyczyni się do poprawy sytuacji w szkole.

 

11:00
3. LO im. Tadeusza Czackiego (II) (kpt. Magda Pawłowska) - LO im. Bolesława Chrobrego
Teza: Szkoła powinna zapewniać wychowanie do życia w rodzinie.
Kontrteza: Nieprawda, że szkoła powinna zapewniać wychowanie do życia w rodzinie.

 

12:00
4. LO im. Hugona Kołłątaja (I) (kpt. Wiktoria Królikowska) - LO im. Jerzego Grotowskiego
Teza: Edukacja w Polsce powinna być płatna na wszystkich szczeblach.
Kontrteza: Nieprawda, że edukacja w Polsce powinna być płatna na wszystkich szczeblach.

 

PRZERWA 13:00 – 13:40

 

13:40
5. LO im. gen. Józefa Bema - LO im. Ruy Barbosa (I)
Teza: Wychowanie bezstresowe krzywdzi dziecko i jego otoczenie.
Kontrteza: Wychowanie bezstresowe pozwala dziecku prawdziwie dorosnąć.

 

14:40
6. LO im Cecylii Plater-Zyberkówny - LO im. Ruy Barbosa (III)
Teza: Szkoła powinna wychowywać do życia w społeczeństwie.
Kontrteza: Nieprawda, że szkoła powinna wychowywać do życia w społeczeństwie.

 

15:40
7. LO im. Aleksandra Fredry (I) - LO im Aleksandra Fredry (II)
Teza: Wprowadzenie religii do szkół było błędem.
Kontrteza: Nieprawda, że wprowadzenie religii do szkół było błędem.

 

16:40
8. LO im. Hugona Kołłątaja (II) - LO im. Ruy Barbosa (II)
Teza: Zarządzanie szkołami należy powierzyć rodzicom i uczniom.
Kontrteza: Nieprawda, że zarządzanie szkołami należy powierzyć rodzicom i uczniom.

 



Opublikowal: Michał Pawlik
-
Serwis oprogramował Jacek JabłczyńskiCopyright(c) 2002 - 2014 Fundacja Promocji m. st. Warszawy