Surowa zima. Morze wódki. I śledztwo: „Śledztwo, co do którego do dziś nie ma pełnej jasności, czy starano się dociec śmierci Henryka Szylinga, czy badano ułomności duchowe jego konia.” Galeria postaci: wozacy, ksiądz, milicjant, kierowniczka parkowej stołówki, nadleśniczy, weterynarz, pani prokurator – wszyscy kontra jeden człowiek: idealista i marzyciel, czy wulgarna apoteoza bohatera romantycznego.
Oszust i naciągacz, czy może uosobienie marzenia każdego z nas, marzenia o bezgranicznej wierności samemu sobie.
Adaptacja i scenariusz: Adam Sajnuk
Reżyseria i scenografia: Teatr Konsekwentny
Obsada:
Monika Rowińska,
Mariusz Bachura,
Jerzy Łazewski,
Adam Sajnuk,
Arkadiusz Wrzesień
Scenografia do tego przedstawienia jest żywcem przeniesiona ze wsi lat 70-tych, do montażu teatralnego użyto środków filmowych. Spektakl grany jest na Scenie Kazamaty, w podziemiach Starej ProchOFFni.
Spektakl „Wyrok śmierci na konia Faraona” zaskoczy na pewno zarówno wielbicieli Teatru Konsekwentnego, jak i tych, którzy znają i cenią prozę Jerzego Janickiego.
Spektakle odbywają się W starej ProchOFFni, SCEK, ul. Boleść 2
27 października, godz. 19.00 Scena Kazamaty
28 października, godz. 19.00 Scena Kazamaty
Bilety: 30,-
Rezerwacje:
(22) 635 89 64, 0 504 295 774, 0 602 469 909
e.mail: premiera1@poczta.onet.pl, teatrkonsekwentny@wp.pl
Jerzy Janicki (ur. 10 sierpnia 1928 w Czortkowie) jest twórcą wyjątkowo płodnym.
W 1956 r. pojawiła się na antenie powieść radiowa Matysiakowie, która w ówczesnych warunkach była ewenementem w Europie; wyprzedziła o prawie pół wieku tak modne obecnie w telewizjach europejskich telenowele rodzinne. To, co w tej materii stało się zjawiskiem powszechnym, niegdyś było unikatem i Janicki uchodzi za prekursora tak popularnego dziś gatunku.
Jest autorem scenariuszy do 18 filmów fabularnych, m.in. do: Człowieka z M-3 z Bogumiłem Kobielą, Przerwanego lotu z Elżbietą Czyżewską, Bumerangu z Barbarą Brylską, Trzech kroków po ziemi z Tadeuszem Fijewskim i Ewą Wiśniewską, Miliona za Laurę z Tadeuszem Rossem, Wolnej soboty z Wojciechem Siemionem i Zdzisławem Wardejnem, Tragarza puchu z Ewą Sałacką; jest też autorem scenariuszy głośnych i ważnych dla kultury polskiej, dziś już legendarnych, seriali telewizyjnych: Umarłem, aby żyć z Januszem Bukowskim, Polskie drogi z Karolem Strasburgerem w roli głównej i piękną, uchodzącą dziś za klasykę, muzyką również wybitnego lwowianina Andrzeja Kurylewicza, Ballada o Januszku z Lidią Szukszyną, Dom z Wacławem Kowalskim
Jest autorem kilkudziesięciu słuchowisk radiowych – w tym choćby wielokrotnie nagradzanego "Koty to dranie", "Tragarz puchu", "Hasło" – i trzykrotnie reprezentował Polskę na Prix Italia. Jest też autorem wielu tomów opowiadań, by wymienić tylko takie książki, jak: "Kłaniaj się drzewom", "Nieludzki doktor", "Biografia w walizce". Warto pamiętać, że Jego sfilmowane opowiadania bieszczadzkie – takie jak Wolna sobota, Hasło, Kino objazdowe, Niespotykanie spokojny człowiek – mają swój udział w mitologizacji Bieszczad, które są dla Janickiego, człowieka niebywale aktywnego i ruchliwego, od kilkunastu lat miejscem zapewniającym spokój i ukojenie. To w Zatwarnicy Janicki organizował coroczne przeglądy filmów o Bieszczadach z udziałem najwybitniejszych polskich aktorów i reżyserów.
U schyłku lat 80 Jerzy Janicki był pomysłodawcą i uczestnikiem wielu audycji telewizyjnych o Lwowie, jego kulturze i historii, autorem książek biograficznych o tematyce lwowskiej.