Podpisanie Warszawskiej Karty Miejskiej zajmuje tylko chwilę. Wystarczy IMIĘ, NAZWISKO oraz NUMER DOKUMENTU ZE ZDJĘCIEM. A dzięki temu można uniknąć niepotrzebnego stresu w trakcie kontroli biletów oraz konieczności zapłacenia kary za podróżowanie z nieważnym biletem.
Przepisy w tej kwestii są bardzo precyzyjne. Uchwała Rady miasta stołecznego Warszawy z dnia 13 marca 2008 r. (Uchwała Nr XXVI/858/2008 – Ustalenia dodatkowe, Dział II, Rozdział I, par. 7) stwierdza, że ważny jest bilet długookresowy zakodowany na karcie spersonalizowanej, lub na niespersonalizowanej, która została podpisana imieniem, nazwiskiem oraz numerem dokumentu ze zdjęciem właściciela.
Gdy karta nie została podpisana – bilet na niej zakodowany jest nieważny (Rozdział III, par. 20). W takiej sytuacji kontrolerzy ZTM, z pełną odpowiedzialnością wystawią, osobie posługującej się niepodpisanym nośnikiem, wezwanie do zapłaty w wysokości 150 zł. Co więcej, w takiej sytuacji ukarani pasażerowie nie mają możliwości składania odwołań. Nie zostaną one bowiem uwzględnione.
Przypominamy także, że samo podpisanie karty nie wystarczy. W trakcie kontroli pasażer musi mieć przy sobie dokument tożsamości ze zdjęciem, którego numer widnieje na karcie.
Zachęcamy również do personalizacji Warszawskiej Karty Miejskiej. Polega to na wydrukowaniu na karcie zdjęcia, oraz imienia i nazwiska właściciela. Właściciele takich kart nie muszą już ich dodatkowo podpisywać, a w trakcie kontroli biletów, nie muszą mieć przy sobie żadnego dodatkowego dokumentu. Jak to zrobić? To bardzo proste! Wystarczy złożyć odpowiedni wniosek w którymś z Punktów Obsługi Pasażera ZTM (ul. Senatorska, stacje metra: Centrum, Świętokrzyska, Ratusz-Arsenał, Plac Wilsona, Marymont) i dołączyć do niego zdjęcie legitymacyjne.