400m2 lustrzanej powierzchni stworzy wrażenie nowej przestrzeni i pozwoli przechodniom zobaczyć otaczające ich miasto z zupełnie nowej perspektywy.
Instalacja z luster jest zapowiedzią specjalnego tygodnia programów telewizyjnych i materiałów online poświęconych Polsce pod tytułem „Eye on Poland”. Od 12 do 20 września CNN International zaprezentuje najważniejsze wydarzenia z całego kraju, porozmawia z ludźmi z pierwszych stron gazet i opowie o ciekawych miejscach. W programie widzowie CNN będą mogli przyjrzeć się Polsce, która znajduje się w niezwykle ważnym momencie przygotowań do jednego z największych sportowych wydarzeń na świecie – Euro 2012.
Instalacja CNN to prawdziwe wyzwanie logistyczne: 2500 lustrzanych części ważących 3,5 tony i 850 czerwonych, błyszczących kwadratów zostanie zamontowane w obu miastach w ciągu zaledwie kilku godzin.
Pierwsze “Jezioro luster” pojawi się w Poznaniu 8 i 9 września przed Starym Browarem. W obu miastach obecna będzie ekipa filmowa CNN International, by na bieżąco uchwycić reakcje przechodniów.
Program „Eye on Poland” od 12 do 20 września będzie emitowany na antenie CNN International. W ramach cyklu, CNN we współpracy z TVN24 i serwisem Kontakt24, zachęca widzów do przesyłania ich własnych materiałów wideo, zdjęć i tekstów na temat Polski. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie ireport.cnn.com/.
„Eye on Poland” to kontynuacja podróży dookoła świata, podczas której widzowie CNN odwiedzili już Indie, Niemcy, Ukrainę oraz Gruzję. W programie reporterka stacji Fionnuala Sweeney zaprezentuje wywiady i materiały ukazujące jeden z najdynamiczniej rozwijających się krajów Europy – Polskę, w ważnym dla niej historycznym momencie.