Zakupili je dwaj prywatni przewoźnicy: PKS Grodzisk Mazowiecki i Mobilis, które wygrały przetarg na autobusową obsługę komunikacyjną miasta i z którymi Zarząd Transportu Miejskiego podpisał umowy.
W sumie, wszystkich autobusów będzie 100.
Każdy z nich będzie fabrycznie nowy, wyposażony w klimatyzację, monitoring oraz nowość – system głosowej zapowiedzi przystanków.
Wszystkie dłuższe, czyli 12 metrowe autobusy będą całkowicie niskopodłogowe.
Krótsze (8 i 9 m.) będą miały podłogę częściowo obniżoną.
Busy będą wyjeżdżały na ulice partiami. Co miesiąc będzie przyjeżdżała do stolicy kolejna partia pojazdów.
Pierwsze 10 krótkich autobusów, kupionych przez firmę Mobilis, pojawi się na ulicach Warszawy od 1 marca.
W związku z tym ZTM uruchamia trzy całkiem nowe linie autobusowe obsługiwane przez minibusy. Dwie z nich obsłużą nowe trasy i pojadą ulicami, które do tej pory były pozbawione komunikacji autobusowej.
Linia 201
Linia 202
Linia 204
W sumie, do obsługi tych trzech linii skierowanych zostanie 7 minibusów.
Pozostałe 3 wyjadą na trasy linii: 104 (2 autobusy) i 305 (1 autobus).
Kolejne minibusy obsłużą również nowe rejony Warszawy, do tej pory pozbawione komunikacji autobusowej.
Pojadą m.in. ulicami:
Dłuższe, 12 metrowe autobusy, zakupione przez PKS Grodzisk Mazowiecki, które również od marca będą pojawiały się na warszawskich ulicach, zostaną skierowane przede wszystkim do obsługi prawobrzeżnej części Warszawy.
Będą kursować na liniach pełniących rolę dowozowych do linii głównych.
Oprócz poprawy komunikacji w rejonach już obsługiwanych, obsługę zyskają również nowe rejony Warszawy takie jak: część Zielonej Białołęki, Zielonego Ursynowa, Bemowa, Wesołej czy Wawra.