Do 1 czerwca 1944 jeździły tędy tramwaje linii 8 ,17 i 25 (stan z 1938 roku, pierwszy odjazd "ósemki" z Pl. Narutowicza 5:14, ostatni 23:39) - a przez długie lata spod kiepskiego asfaltu wyzierała piękna kostka bazaltowa i tory.
Tory na ulicy Śniadeckich w Warszawie
(fot.Google Street View)
W lipcu 2005 roku, przy okazji remontu nawierzchni ulicy Śniadeckich, ZDM zaczął usuwać bruk. Podniósł się krzyk i po zawziętej batalii kostka została uratowania. Odsłonięte zostały nawet tory! W 1923 roku tramwaj pojechał dalej Nowowiejską do Alei Niepodległości (Topolowej), przekroczył ją w 1925, a w 1929 dotarł do Pl. Zbawiciela łącząc się z najstarszą linią na Marszałkowskiej (1908).
Odcinek toru od Marszałkowskiej przez Śniadeckich do pętli na pl. Politechniki był zbudowany dla tramwajów konnych, celem ułatwienia pasażerom dojazdów do torów wyścigowych na Polu Mokotowskim.
Od czasu elektryfikacji trakcji tramwajowej w 1908 roku wyżej wymieniony fragment trasy nie był użytkowany, ale 29 października 1919 roku skierowano tam tramwaj „17”.
27 grudnia 1925 roku na trasie: pl. Narutowicza, 6 Sierpnia (Nowowiejska), Śniadeckich, Marszałkowska i dalej do Kawęczyńskiej, zainaugurowano linę „25”.
Niedługo jednak, bo 5 listopada 1932 roku trasę tramwaju nr „10” przedłużono od Marszałkowskiej przez Śniadeckich.
6 sierpnia ulicami Suchą, Filtrową do pętli na pl. Narutowicza, a „25” zlikwidowano.
Nową zmianę wprowadzono 30 października 1938 r., przedłużając linię „8” od pl. Narutowicza przez Filtrową, Suchą, 6-go Sierpnia (Nowowiejską), Śniadeckich okrężnie na Cm. Wojskowy, likwidując jednocześnie linię „10”.
Dalsze korekty tras naniesiono 6 lipca 1939 roku, wg których przywrócono tramwaj linii „10”, który pojechał od pętli na pl. Narutowicza trasą 6 Sierpnia, Śniadeckich do Marszałkowskiej i dalej do AWF na Bielanach. (Trochę zawile, ale tak było).
Wybuch wojny sparaliżował ruch tramwajowy w całej Warszawie, ale już od września 1940 roku. można mówić o jego wznowieniu, z wyjątkiem niektórych odcinków, w tym trasy: 6 Sierpnia – Śniadeckich – Marszałkowska. Tak było przez całą okupację aż do wybuchu Powstania Warszawskiego, kiedy cała trakcja tramwajowa uległa totalnemu zniszczeniu.
W czasie odbudowy linii komunikacyjnych po 1945 roku nie przywrócono już do eksploatacji wspomnianego odcinka