W województwie mazowieckim sprzedaż detaliczna była większa o 16,6% niż w lutym 2010 r. i o 3,2% wyższa w porównaniu z marcem 2009 r.
W okresie styczeń – marzec 2010 r., w porównaniu z analogicznym okresem 2009 r. sprzedaż detaliczna zmniejszyła się o 10,2% i zamknęła się kwotą 21528,3 mln zł.
W stosunku do analogicznego okresu ub.r. spadła m.in.: sprzedaż żywności, napojów i wyrobów tytoniowych oraz prasy i książek (po 25,3%), paliw (o 17,4%), pojazdów samochodowych, motocykli, części (o 9,8%).
Wzrosła natomiast m.in.: sprzedaż detaliczna mebli, RTV, AGD (o 44,3%), sprzedaż w domach wysyłkowych (o 34,9%), sprzedaż detaliczna farmaceutyków, kosmetyków, sprzętu ortopedycznego (o 28,4%), włókna, odzieży, obuwia (o 23,5%).
Sprzedaż hurtowa w przedsiębiorstwach handlowych w marcu 2010 r. wyniosła 15149,3 mln zł (w cenach bieżących) i była większa o 24,1% w stosunku do poprzedniego miesiąca oraz o 1,2% wyższa w odniesieniu do marca 2009 r. (w województwie mazowieckim sprzedaż hurtowa była odpowiednio wyższa o 25,8% i o 0,9%).
W okresie styczeń – marzec 2010 r. przedsiębiorstwa handlowe zrealizowały sprzedaż hurtową o wartości 39138,4 mln zł, tj. o 1,0% większą niż przed rokiem (w województwie mazowieckim sprzedaż hurtowa była o 1,7% niższa niż w analogicznym okresie 2009 r.).
Sprzedaż hurtowa w przedsiębiorstwach handlu hurtowego w marcu 2010 r. ukształtowała się na poziomie o 22,4% wyższym od notowanego przed miesiącem i o 3,1% niższym niż w marcu 2009 r.
W okresie styczeń – marzec 2010 r. w porównaniu z analogicznym okresem 2009 r. sprzedaż hurtowa w przedsiębiorstwach handlu hurtowego zmniejszyła się o 3,1%, a największy spadek dotyczył m.in.: sprzedaży hurtowej realizowanej na zlecenie (o 69,4%), sprzedaży hurtowej maszyn, sprzętu i dodatkowego wyposażenia (o 45,1%), napojów alkoholowych i bezalkoholowych (o 27,5%), płodów rolnych i żywych zwierząt (o 26,1%), sprzętu AGD i RTV oraz artykułów użytku domowego (o 19,9%) oraz kosmetyków i wyrobów farmaceutycznych (o 4,5%).
Zwiększyła się natomiast m.in. sprzedaż hurtowa: wyrobów włókienniczych, odzieży, obuwia (o 71,9%), wyrobów tytoniowych (o 25,4%).
CENY DETALICZNE
Średnie ceny detaliczne wybranych artykułów żywnościowych w marcu 2010 r. w stosunku do poprzedniego miesiąca br. kształtowały się w następujący sposób.
ZMIANY ŚREDNICH CEN DETALICZNYCH
WYBRANYCH ARTYKUŁÓW ŻYWNOŚCIOWYCH
W MARCU 2010 R.
(miesiąc poprzedni = 100)
Średnie ceny wybranych towarów i usług konsumpcyjnych (bez artykułów żywnościowych) w marcu 2010 r. w stosunku do lutego 2010 r. kształtowały się w następujący sposób.
ZMIANY ŚREDNICH CEN DETALICZNYCH
WYBRANYCH TOWARÓW I USŁUG KONSUMPCYJNYCH
(bez artykułów żywnościowych)
W MARCU 2010 R.
(miesiąc poprzedni = 100)
Wśród towarów i usług niekonsumpcyjnych w marcu 2010 r. w stosunku do lutego 2010 r.
wzrosły ceny m.in.:
Zmniejszyły się ceny np.:
W porównaniu z marcem 2009 r.
wzrosły ceny m.in.:
Zmniejszyły się ceny m.in.: