Dlaczego?
Zgodnie z rekomendacjami Ministerstwa Gospodarki (Analiza potrzeb i rozwoju przemysłów kreatywnych, Warszawa 2009) „działanie w sektorach związanych z kulturą wymaga pro-biznesowego podejścia”. Nowoczesne instrumenty finansowania, z których mogliby korzystać twórcy, wymuszają podejście zorientowane na rezultaty.
Projekt Youth and Women’s Entrepreneurship in Creative Industries ma na celu utworzenie pomostu pomiędzy kreatywnością i innowacyjnością a strategicznym planowaniem biznesowym. Działania wchodzące w skład projektu umożliwią uczestnikom zdobycie narzędzi oraz wiedzy na temat tego jak odnosić sukcesy w prowadzeniu biznesu.
Długofalowym celem projektu jest promowanie przemysłu kreatywnegojako motoru wzrostu gospodarczego poprzez wzmocnienie kompetencji zawodowych osób zatrudnionych w sektorze. Cele bezpośrednie to rozwinięcie umiejętności menedżerskich, komunikacyjnych i marketingowych uczestników projektu oraz wspieranie ich w budowaniu wizerunku lidera, rozwijaniu potencjału biznesowego, a także pozycjonowaniu produktów i usług na rynku.
Głównym rezultatem projektu będzie wzrost kompetencji zawodowych uczestników w dziedzinie kompleksowego zarządzania projektem, a także wypracowanie nowych standardów i strategii współpracy przedstawicieli przemysłu kreatywnego i świata biznesu.
Dla kogo?
Projekt skierowany jest do ludzi kreatywnych, którzy mają pomysł na produkt, usługę lub biznes, ale nie posiadają wiedzy i umiejętności niezbędnych do wprowadzenia tychże na rynek. Doskonalenie zawodowe w postaci staży w przedsiębiorstwach w jednym z krajów partnerskich – Hiszpanii lub Portugalii – pozwoli uczestnikom na poznanie praktycznych aspektów związanych z zarządzaniem firmą.
Staże obejmą następujące dziedziny:
Projekt podzielony jest na dwa moduły, które odpowiadają zróżnicowanym potrzebom obu grup docelowych.
Moduł I,
który obejmuje 3-miesięczne pobyty stażowe, przeznaczony jest do absolwentów uczelni artystycznych (do 2 lat pod ukończenia studiów), którzy dopiero rozpoczynają karierę zawodową i nie mają wykształcenia w wyżej wymienionych dziedzinach.
Moduł II
adresatkami są kobiety pracujące w firmach i organizacjach przemysłu kreatywnego obejmującego następujące dziedziny:
Długość proponowanego w tym Module stażu uwzględnia fakt, iż dla części uczestników uzyskanie od pracodawcy pozwolenia na dłuższą nieobecność w pracy może być niemożliwe. Program 2-tygodniowego pobytu stażowego będzie kompleksowym, intensywnym treningiem umiejętności menedżerskich.
Wyjazdy stażowe w ramach obu Modułów będą odbywać się od stycznia do czerwca 2014.
Rekrutacja:
Kandydaci do udziału w projekcie powinni spełniać następujące kryteria:
Moduł I
Moduł II
W procesie rekrutacji zostanie wyłoniona grupa 35 osób (Moduł I: 15, Moduł II: 20), które wyjadą na pobyty stażowe.
Wszelkie pytania prosimy kierować na adres leonardo@ii.org.pl, dokumenty prosimy składać listownie bądź osobiście w biurze w Warszawie.