Z badań TNS OBOP wynika, że z kolei 60 proc. badanych pytało w biurze podróży, 55 proc. szukało w katalogach i folderach, 50 proc. skorzystało z wcześniejszych doświadczeń, a 34 proc. kierowało się opiniami znajomych.
Osoby korzystające z internetu najbardziej cenią sobie szybkość zdobywania informacji (56 proc. wskazań) oraz wygodny sposób ich poszukiwania (47 proc.). Narzekają jednak na to, że internet nie daje pewności, czy dana oferta jest nadal aktualna.
"Zbadaliśmy grupę klientów, którzy dokonali zakupu w placówce touroperatora. Choć wielu Polaków wciąż woli bezpośrednią rozmowę ze sprzedawcą i finalizuje swoje zakupy właśnie w biurze podróży, to internet okazał się także dla nich miejscem pierwszego kontaktu i podstawowym źródłem pozyskiwania informacji" - poinformował Jerzy Warchałowski z Google Poland, dla którego TNS OBOP zrealizował badania.
Osoby korzystające z internetu najbardziej cenią sobie szybkość zdobywania informacji (56 proc. wskazań) oraz wygodny sposób ich poszukiwania (47 proc.). Narzekają jednak na to, że internet nie daje pewności, czy dana oferta jest nadal aktualna.