Imieniny:
Szukaj w serwisieWyszukiwanie zaawansowane

Kultura

2007.08.21 g. 20:27

Warszawskie Noce z Tańcem Współczesnym


Zapraszamy na Warszawskie Noce z Tańcem Współczesnym 7, 8 września 2007 r. do Starej ProchOFFni,  przy ul. Boleść 2


Organizator Teatr Konsekwentny

Kompania Artystyczna Primavera
Stołeczne Centrum Edukacji Kulturalnej

 


W ciągu dwóch dni- a właściwie nocy- w teatrze Stara ProchOFFnia na warszawskiej Starówce będzie można zobaczyć czołowych tancerzy i twórców tańca współczesnego z Polski i zagranicy. Pod kierownictwem Darka Lewandowskiego- choreografa, tancerza i aktora- wystąpią artyści Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu (Paulina Wycichowska), Teatru Tańca Zawirowania (Elwira Piorun, Barbara Wrzesińska), solistki Opery Narodowej (Agnieszka Pietyra i Katarzyna Lewandowska),  Codarts Academy w Rotterdamie (Katarzyna Sitarz) oraz Kompanii Primavera (Szymon Osiński, Mirosław Woźniak, Bartosz Figurski). Odbędą się także spotkania z twórcami oraz projekcje filmów z etiudami teatru tańca.

 

Warszawskie Noce z Tańcem Współczesnym
7 wrzesnia 2007 r _ piątek_start_ 21.00
8 wrzesnia 2007 r._ sobota_ start_ 21.00

 

Bilety : 37,-
Karnet 2 dni: 60,-

Rezerwacja telefoniczna: (22) 635 89 64, 0 602 469 909
rezerwacja@teatrkonsekwentny.pl
premiera1@poczta.onet.pl

www.teatrkonsekwentny.pl
www.kompaniaprimavera.pl

 

produkcja: Aldona Machnowska- Góra
0 602-469 909
Premiera1@poczta.onet.pl

 

TWÓRCY:

 
Darek Lewandowski - aktor, reżyser, choreograf.

 

Swoje występy sceniczne zaczynał w 1995r. w teatrze Studio Buffo Janusza Józefowicza. Przez 7 lat brał udział w legendarnym musicalu Metro.
W latach 1999-2003 wystąpił ponad 800 razy na deskach Teatru Muzycznego Roma oraz innych teatrach muzycznych i dramatycznych .
W sezonach 2003-2005 poświęcił się projektowi “Opentaniec“ w Teatrze Muzycznym w Gdyni, w którym powierzono mu główną rolę męską - Jana.

 

Jako choreograf i reżyser tworzy głównie w technikach tańca współczesnego.
W roku 2004 założył grupę teatralno - taneczną Kompania Primavera, z którą przygotowuje spektakle ujęte w formę „teatru tańca”, jak również krótsze etiudy festiwalowe.
Wśród pierwszych dokonań choreograficznych należy wyróżnić pełnometrażowe  widowisko muzyczno-taneczne pt. „Ostatnie takie lato”, które stworzył z tancerzami związanymi z grupą oraz aktorami gościnnymi.
Obecnie dwa jego spektakle wystawiane są w repertuarach warszawskich teatrów - pierwszy to „Kofta”, spektakl oparty na twórczości Jonasza Kofty, z udziałem tancerzy Kompanii, a także m.in. Olgi Bończyk, Edyty Junowskiej, Wojciecha Wysockiego, Damiana Aleksandra (Studio Buffo), drugi, to autorski spektakl pt.  “Madryt03”, z udziałem tancerzy związanych z grupą oraz aktorów Teatru Konsekwentnego z gościnną rolą Wojciecha Wysokiego (Stara Prochoffnia).

 

W tym roku rozpoczął współpracę ze szkołą baletową w Warszawie, przygotowując choreografię konkursową pt. „Amsterdam” dla ucznia IX klasy, Pawła Irmińskiego (III miejsce w Konkursie Szkół Baletowych w Gdańsku).

 

Darek Lewandowski jest również finalistą tegorocznej edycji Konkursu dla Choreografów w Hanowerze, a także uczestnikiem i choreografem na jednym z największych festiwali baletowych na świecie – International Ballet Festival of Miami w USA.

 

Elwira Piorun- tancerka, pedagog tańca, choreografka


Absolwentka warszawskiej szkoły baletowej i pedagogiki tańca w Akademii Muzycznej w Warszawie. Długoletnia solistka Opery Narodowej w Warszawie (główne role w Giselle, Fortepianissimo, Nienasyceniu), przez osiem lat pracowała w Niemczech (Hagen i Dortmund - główne role w Prometheusie, Chopin et lesFemmes Fragiles, Verhaengte Spiegel). Po powrocie do kraju stworzyła swoje pierwsze choreografie (Opera Narodowa - Kindertotenlieder do muzyki Mahlera, Tylko raz w życiu (razem z Karolem Urbańskim) do muzyki Szostakowicza) oraz choreografie do oper (Jaskółka Pucciniego i Salome Straussa). Ostatnio pracowała w Polskim Teatrze Tańca jako pedagog i tancerka (Barocco, Tango z Lady M, Przypadki pana von K.).
Założyła Teatr Tańca Zawirowania  przy Scenie Współczesnej. W ramach działań Teatru powstały cztery spektakle taneczne, do których zaproszono tancerzy m.in. z Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu i Teatru Wielkiego w Warszawie: „Przytul mnie”, „Jeśli kochasz, zabij”, „W stronę światła... z zawiązanymi oczami” oraz „Po Godzinach” (którego premiera odbyła się 30 marca 2007 w Starej Prochowni) to spektakle taneczne oparte na intrygujących fabułach, wyrażające konkretne emocje poprzez ten specyficzny gatunek, jakim jest taniec.

 


Pulina Wycichowska- tancerka, choreograf,

 

absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej w Poznaniu i London Contemporary Dance School, stypendystka British Council oraz Dance Web w Wiedniu. W Polskim Teatrze Tańca od 1998 roku tańczy, jest asystentem choreografa oraz realizuje samodzielne prace choreograficzne. Prowadzi również zajęcia na Otwartych  Zajęciach Tańca Współczesnego. Laureatka nagrody dla Młodych Twórców Miasta Poznania w roku 2001.

 


Agnieszka Pietyra- tancerka, solistka Opery Narodowej

 

Absolwentka bytomskiej szkoły baletowej (2001). Jeszcze jako uczennica zdobyła II nagrodę młodzieżowego konkursu baletowego w Mannheim (2000), a w rok później została laureatką Ogólnopolskiego Konkursu Tańca w Gdańsku (III nagroda). Po ukończeniu szkoły związała się z baletem Teatru Wielkiego - Opery Narodowej, gdzie od 2002 roku jest koryfejką. Występuje w całym naszym repertuarze baletowym oraz w przedstawieniach operowych. Tańczy m.in.: Pas de trois i Pas de quatre w „Jeziorze łabędzim” Muchamiedowa, Wróżkę Złota i Kopciuszka w „Śpiącej królewnie” Grigorowicza, a także w Pas d'action w „Bajaderze” zrealizowanej przez Natalię Makarową, Balerinę w przedstawieniu „Święta wiosna”, występuje w „Dziadku do orzechów”, „Córce źle strzeżonej”, „Romeo i Julii”, „Harnasiach”, „Pannie Julii” i „Greku Zorbie”. Została także obsadzona w roli Dziewczyny w przedstawieniu Borisa Ejfmana „Czajkowski - Misterium życia i śmierci”, Solistki w "Requiem dla wydrążonych ludzi" w choreografii Karola Urbańskiego, w "Petite mort" w choreografii Jiří Kyliána, jako Julia w "Romeo i Julii" w choreografii Emila Wesołowskiego, Olga w balecie "Oniegin" Johna Cranki i Lise w "Córce źle strzeżonej" Ferdinanda Hérolda / Johna Lanchbery'ego.

 


Katarzyna Lewandowska- tancerka, solistka Opery Narodowej

 

Absolwentka warszawskiej szkoły baletowej (1997), po ukończeniu której została tancerką Teatru Wielkiego - Opery Narodowej. Laureatka I nagrody Ogólnopolskiego Konkursu Tańca w Gdańsku (1997); dwa lata wcześniej była finalistką tego konkursu. Brała udział w warsztatach „Dance of the World” w Warszawie, pracując z pedagogami tańca jazzowego i współczesnego. Na naszej scenie występowała m.in. w takich przedstawieniach, jak: „Jezioro łabędzie” (Węgierska księżniczka), „Śpiąca królewna” (Wróżka Śmiałości), „Bajadera” (Solistka w Tańcu d'jampe), „Dziadek do orzechów”, a także w „Romeo i Julii” Emila Wesołowskiego, „Greku Zorbie” i „Fortepianissimo” Lorki Massine'a, „Trzech muszkieterach” André Prokovsky'ego, „Pannie Julii” Birgit Cullberg, „Carmen” Matsa Eka, „La dolce vita” Zofii Rudnickiej i w przedstawieniu „Święta wiosna”. Kreowała też rolę Katii w balecie kameralnym „Tylko raz w życiu” zrealizowanym w naszej Sali Kameralnej przez Elwirę Piorun i Karola Urbańskiego oraz wystąpiła w partii Nadieżdy von Meck w balecie „Czajkowski - Misterium życia i śmierci” w choreografii Borisa Ejfmana. Wystąpiła w partii Solistki w baletach "Kilka krótkich sekwencji" i „Alpha Kryonia Xe” - oba w choreografii Jacka Przybyłowicza. Wystąpiła także jako Matka pana młodego w "Weselu" ("Svadebka") Jiří Kyliána i jako solistka w III Symfonii "Pieśń o nocy" w choreografii Jacka Przybyłowicza. 1 stycznia 2006 r. awansowała na stanowisko solistki naszego baletu.
W maju 2005 r. zatańczyła gościnnie rolę Hanny w premierze baletu „Hrabia Monte Christo”, zrekonstruowanym w Teatrze Wielkim w Poznaniu w choreografii i reżyserii Waldemara Wołka-Karaczewskiego.

Katarzyna Sitarz- tancerka, choreograf

 

Katarzyna Sitarz jest studentką Codarts Academy w Rotterdamie. Występowała na wielu festiwalach na całym siecie i zdobyła wiele nagród (Nagrodę publiczności na Solo International Dance Festival w Budapeszcie i  III nagrodę na XI International Solo – Theatre - Dance Festival w Sztutgarcie). ROTTERDAM DANCE ACADEMY/ CODARTS -ponad 200 studentów czteroletniego programu edukacji (30 różnych narodowości) i 250 uczniów programu wstępnego- to stawia RDA w czołówce największych szkół tańca współczesnego w Holandii i Europie. Dyrektorem artystycznym Akademii jest Samuel Wuersten, który pełni również rolę dyrektora Holland Dance Festival. Od siedemdziesięciu pięciu lat Rotterdam Dance Academy (RDA) oferuje jeden z najbardziej znaczących programów edukacji w Europie.
Każdego roku o miejsce w RDA starają się setki młodych ludzi z całego świata. Po
długiej selekcji pozostaje jedynie kilkadziesiąt najlepiej zapowiadających się
tancerzy, aby kształcić się na profesjonalnych tancerzy, choreografów i nauczycieli.
Dzięki szkole, Katarzyna Sitarz ma możliwość pracy z uznanymi profesjonalistami takimi jak William Forsythe, Egon Madsen czy Sylvie Guillem, którzy pełnią rolę wykładowców i choreografów.  Studenci nabywają doświadczenia zawodowego poprzez udział w spektaklach i festiwalach. RDA utrzymuje bliski kontakt z wieloma ważnymi teatrami, a staże w profesjonalnych zespołach to kolejny wartościowy element wzbogacający
doświadczenia studentów Codarts. Przedstawienia prezentowane przez Codarts
charakteryzuje dynamika i różnorodność.

 


Barbara Czajkowska…

 

 mazowieckie, l. 24, włosy blond - naturalne, przystojna, zrównoważona, niezależna – działalność gospodarcza, zainteresowania – odpoczynek na ŁONIE… pozna pana stanu wolnego, w celach towarzysko-matrymonialnych…w nieodpowiednim wieku, powabnego…

Podstawowy krok niewierności, bandoneon, winyl i rozprażony piasek mierzone ilością łuków na wnętrzu kieliszka… hemoroidy w odbycie miłości, głowa konia na poduszce…Jak smakuje czterdzieści dni na pustyni, zakopana w ziemi samotność, obrotowa scena miłosnych wyznań? Czerwone, wytrawne, rozwiązłe... z jadem skorpiona na języku, skruszonym lodem i beznamiętnym listkiem mięty.

 

Szymon Osiński- tancerz, choreograf

 

Tancerz Kompanii Primavera. Współpracował z Zespołem Tańca Współczesnego Busters, Agencją Tom Ton Music i Twister. Tancerz Teatru „Pro” i student Kursu Kwalifikacyjnego dla Instruktorów Tańca Współczesnego. Prowadzi warsztaty tańca jazzowego i modern – jazz. Tancerz spektaklu „Opentaniec” oraz projektów Dariusza Lewandowskiego – „Ostatnie takie lato” oraz  „Madryt 03”

 

Mirosław Woźniak- tancerz, akrobata, absolwent AWF-u W Warszawie.

 

Tancerz Kompanii Primavera. W 2000 r. został mistrzem Polski w aerobicu sportowym. Współpracuje z Teatrem Komedia oraz Teatrem Muzycznym Roma w Warszawie. Uczestnik niezliczonej ilości teatralnych i telewizyjnych programów rozrywkowych. Aby zostać solistą baletu „Opentaniec” zrezygnował z powierzonej mu roli „Mefistofelesa” w musicalu „Koty”. Bierze udział we wszystkich projektach teatralnych Kompanii Primavera. Uczestnik International Ballet Festival of Miami (2006r., 2007r.)


Figurski Bartek - tancerz i mim

 

W warszawskim Teatrze Komedia grał w przedstawieniach "Pan Twardowski" i "Królewna Śnieżka". Występował w musicalu "Fame". Współpracował z teatrami Wielkim w Warszawie i Muzycznym we Wrocławiu ("Opera za trzy grosze", "Gorączka", "Mandarynki i pomarańcze"). Współtwórca choreografii prezentowanej podczas wieczoru baletowego w łódzkim Teatrze Wielkim.
W Teatrze Muzycznym Roma brał udział w spektaklach "Miss Saigon", "Grease", "Taniec Wampirów" a obecnie w "Kotach" występuje, jako Mungojerry. 
Od tego roku rozpoczął współpracę z Kompanią Primavera, występując w etiudzie Dariusza Lewandowskiego „At the top floor”.

 


PROGRAM  WARSZAWSKIE NOCE Z TAŃCEM WSPÓŁCZESNYM


Piątek_start_godz. 21.00

 

1. Elwira Piorun (Teatr Tańca Zawirowania) - etiudy taneczne ze spektakli zrealizowanych przez Teatr Tańca Zawirowania „Przytul mnie”, „Po godzinach”
Choreografia i wykonanie: Elwira Piorun

2. projekcja filmu z etiudami „teatru tańca” z całego świata w Kazamatach Starej Prochowni

3. Paulina Wycichowska (Polski Teatr Tańca) –PREMIERA:  „Czas Ewy”
Choreografia i wykonanie – Paulina Wycichowska
Muzyka_ live_ Dorota Samsel

Artystka wystąpi w towarzystwie muzyka grającego „na żywo” (saksofon). Solo powstało w Atelier Polskiego Teatru Tańca. Atelier rozpoczęło działalność w 1999 r. przy Polskim Teatrze Tańca w Poznaniu, jako „scena poszukiwań i debiutów”. Tworzy je grupa tancerzy Polskiego Teatru Tańca, którzy poszukują nowych dróg aktywności artystycznej, zarówno wykonawczej, jak i twórczej: choreograficznej, scenograficznej i kompozytorskiej. Główną ideą Atelier jest popularyzacja sztuki jako silnego środka przekazu. Łącząc taniec, teatr, plastykę i muzykę członkowie Atelier pragną docierać do widza poprzez najbardziej zrozumiałe dla człowieka i bliskie jego naturze sygnały. Atelier realizuje swoje spektakle także w nietypowych przestrzeniach, umożliwiając kontakt ze swoją sztuką tym widzom, którzy mają do niej ograniczony dostęp. Formalną opiekę nad działalnością Atelier sprawuje Polski Teatr Tańca, doradcą artystycznym jest dyrektor Ewa Wycichowska. Grupa Atelier prowadzi również zajęcia warsztatowe w technikach tańca współczesnego, w różnych ośrodkach krajowych.

4. Katarzyna Sitarz (Codarts Academy w Rotterdamie, Holandia)- “Kiedy zgaśnie ostatnia świeca”  – solo
Choreografia i wykonanie – Katarzyna Sitarz
Muzyka: Ciematic Orchestra

Katarzyna Sitarz jest studentką Codarts Academy w Rotterdamie.
Solo zdobyło - Nagrodę publiczności na Solo International Dance Festival w Budapeszcie i  III nagrodę na XI International Solo – Theatre - Dance Festival w Sztutgarcie,


5. „Muslim’s Prayer”  (Kompania Primavera) – trio
Choreografia: Dariusz Lewandowski;
Wykonanie: Szymon Osiński, Mirosław Woźniak, Agnieszka Pietyra (Opera Narodowa)
Etiuda prezentowana na International Ballet Festival of Miami w USA (2006) oraz na Festiwalu Tańca Współczesnego w Poznaniu (2007)
Szereg symbolicznych scen z pogranicza sennych koszmarów. Jesteśmy świadkami intymnej modlitwy lub raczej spowiedzi bohatera - młodego muzułmanina, emigranta. Poprzez ciąg przeplatających się obrazów uczestniczymy w jego wewnętrznej walce z własnymi słabościami, skrywaną miłością do innego mężczyzny oraz tymi, którzy nie akceptują jego bolesnej odmienności. Obserwujemy jak poczucie wyobcowania, braku własnej wartości, konfrontacja pragnień z rzeczywistością oraz wpojonymi zasadami, przeradzają się w destrukcyjną nienawiść do siebie i innych.


Sobota start godz. 21.00

 

1. Madryt03 (Kompania Primavera) -– duet + monodram
Choreografia: Dariusz Lewandowski;
Występują: Szymon Osiński, Agnieszka Pietyra (Opera Narodowa),
Monodram: Jerzy Łazewski

Etiuda pochodząca ze spektaklu „Madryt03”jest połączeniem duetu tanecznego i monodramu.
Duet - przypadkowe spotkanie dwojga młodych ludzi na stacji metra. Nieoczekiwana konfrontacja z pozoru różnych osobowości zamienia się w spontaniczną grę prowadzącą do zacieśnienia relacji. Zabawa gestem, ruchem i spojrzeniami – wzajemne „wyczuwanie” i „odczuwanie”. Kilkunastominutowa „rozmowa” tańcem w oczekiwaniu na następny pociąg…
Monodram Jerzego Łazewskiego, autorstwa krakowskiego pisarza Michała Olszewskiego. Dramatyczna historia 40 letniego chirurga pracującego w jednej z Madryckich klinik. Powrót do traumatycznych przeżyć sprzed 15 lat pod wpływem zaskakujących wydarzeń ostatniej nocy.


2. projekcja filmu z etiudami Teatru Tańca z całego świata w Kazamatach Starej Prochowni

3. Barbara Czjkowska- Salida Básica

koncept&występuje: Barbara Czajkowska

muzyka: collage

4. Katarzyna Sitarz (Codarts Academy w Rotterdamie, Holandia) - “Kiedy zgaśnie ostatnia świeca”  – solo
Choreografia i wykonanie – Katarzyna Sitarz
Muzyka: Cinematic Orchestra

Katarzyna Sitarz jest studentką Codarts Academy w Rotterdamie.
Solo zdobyło - Nagrodę publiczności na Solo International Dance Festival w Budapeszcie i  III nagrodę na XI International Solo – Theatre - Dance Festival w Sztutgarcie,


5. “At the top floor” – Kompania Primavera –trio

Choreografia: Dariusz Lewandowski;
Występują: Katarzyna Lewandowska (Opera Narodowa), Bartosz Figurski, Szymon Osiński
Etiuda prezentowana na International Ballet Festival of Miami w USA (2007)
On, ona i on na ostatnim piętrze starego zapomnianego hotelu. Nie do końca określone relacje, niezbyt wyraźny cel tej gry… Wzajemne „przyciągania i odpychania” w rytm wolno przemijającego czasu. Co jest tu rzeczywistością, a co iluzją? I kto tak się śmieje za ścianą…?

 

Kontakt, informacje, zdjęcia: Aldona Machnowska- Góra
e.mail: premiera1@poczta.onet.pl
kom. 0 602 469 909



Autor: Premiera1
-
Serwis oprogramował Jacek JabłczyńskiCopyright(c) 2002 - 2014 Fundacja Promocji m. st. Warszawy