Imieniny:
Szukaj w serwisieWyszukiwanie zaawansowane

Kultura

2009.05.06 g. 21:44

29 Warszawskie Spotkania Teatralne


Warszawskie Spotkania Teatralne są jednym z najstarszych festiwali teatralnych w Polsce organizowanym od 1965 r. Reaktywowany po ośmioletniej przerwie w 2008 r., festiwal stał się na powrót wielkim świętem polskiego teatru. Najważniejszym wątkiem festiwalu jest przedstawienie najciekawszych spektakli 2008 r. Drugim nurtem tegorocznej edycji będzie monograficzny przegląd przedstawień najciekawszego teatru lalkowego w Polsce – Białostockiego Teatru Lalek. W ramach drugiej edycji Polish Showcase w festiwalu weźmie udział 30 kuratorów teatralnych, producentów, dyrektorów festiwali z całego świata. 29. Warszawskie Spotkania Teatralne to powrót do tradycji, choć w nowoczesnej, wielowątkowej formule odpowiadającej standardom i tempu życia artystycznego Warszawy XXI wieku. Warszawa znów przez prawie trzy tygodnie stanie się centrum polskiego życia teatralnego, miejscem wymiany doświadczeń, płaszczyzną spotkania oraz wymiany poglądów zarówno artystów, profesjonalistów zajmujących się teatrem, jak i warszawskich widzów.

 

W programie znajdzie się w sumie ponad dwadzieścia przedstawień, które podczas 29 WST grane będą na deskach stołecznych teatrów oraz w przestrzeniach nieteatralnych.

 

Festiwal organizowany jest przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego z inicjatywy i dzięki wsparciu finansowemu Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy.

 

Współorganizatorzy: Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Narodowe Centrum Kultury, Fundacja Wspomagania Wsi, Urząd Dzielnicy Warszawa Śródmieście, Austriackie Forum Kultury, Urząd Miasta Bydgoszczy, Nowy Teatr i Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego.

 

Współpraca medialna: Gazeta Wyborcza, Gazeta.pl Warszawa, Trzeci Program Polskiego Radia, Tygodnik „Polityka”.

 

 

 


29 WARSZAWSKIE SPOTKANIA TEATRALNE
5-23.05.2009

 

NURT GŁÓWNY

Aktorzy prowincjonalni Agnieszka Holland, Witold Zatorski
Teatr im. Jana Kochanowskiego, Opole
Reżyseria: Agnieszka Holland, Anna Smolar

5.05: g. 20.00; 6.05: g. 19.00; 7.05: g. 20.00; Teatr Dramatyczny m. st. Warszawy im. Gustawa Holoubka

Trzydzieści lat po nakręceniu Aktorów prowincjonalnych uhonorowanych m.in. nagrodą FIPRESCI na festiwalu w Cannes w 1980, Agnieszka Holland wraz z młodą reżyserką Anną Smolar przeniosła fabułę filmu na deski opolskiego teatru.

Współorganizatorem pokazu spektaklu Aktorzy prowincjonalni na Warszawskich Spotkaniach Teatralnych jest Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego.

 


Balkon Jean Genet
Teatr im. Stefana Jaracza,  Łódź
Reżyseria: Agata Duda-Gracz

Goście burdelu Wielki Balkon postanawiają urzeczywistnić swoje pragnienia i organizują spontaniczną maskaradę, w której przeistaczają się w Biskupa, Królową, Generała i Sędziego; gorzka satyra na podwójną moralność mieszczańskiego społeczeństwa w plastycznej interpretacji Agaty Dudy-Gracz.

12.05: g. 17.00, 20.00; 13.05: g. 17.00; Teatr Dramatyczny m. st. Warszawy im. Gustawa Holoubka

 

Bat Yam – Tykocin
Theatre Habima, Tel Awiw/ Wrocławski Teatr Współczesny im. Edmunda Wiercińskiego

Bat Yam Yael Ronen, Amit Epstein
Reżyseria: Yael Ronen
Tykocin Paweł Demirski, Michał Zadara
Reżyseria: Michał Zadara

17.05, 18.05: g. 18.00; Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera

Bohaterowie Bat Yam – rodzina Jakuba Kozicza – wyruszają z Tel Awiwu do polskiego Tykocina; opowieść staje się zarówno groteskową, jak i bolesną próbą zrekonstruowania wypartej przeszłości. W Tykocinie odbywa się uroczystość wręczenia medalu „Sprawiedliwi wśród Narodów Świata”, którą polscy dziennikarze chcą zakłócić.

 


Brygada szlifierza Karhana Vašek Káňa
Teatr Nowy im. Kazimierza Dejmka, Łódź
Reżyseria: Remigiusz Brzyk

11.05, 12.05, 13.05: g. 20.00; Klub Studencki Karuzela

Kronika kilku tygodni z życia pewnej fabryki – spektakl o przenikaniu elementów ideologii totalitarnych do strategii życiowych oferowanych przez demokrację; przedstawienie nawiązuje do legendarnego spektaklu Kazimierza Dejmka z 1949 roku.

 


Factory 2
Zbiorowa fantazja inspirowana twórczością Andy'ego Warhola
Narodowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej, Kraków
Reżyseria: Krystian Lupa

6.05, 7.05, 8.05, 9.05: g. 16.00; Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza
Factory mieszcząca się przy  47 Wschodniej. Ulicy w Nowym Jorku była pracownią Warhola, do której trafiali rozmaici ludzie: filmowcy, aktorzy, malarze i dziwacy. Spektakl nie jest ani dokumentem, ani historią o Andy Warholu, lecz rodzajem fantazji o życiu twórcy pop-artu.
Współorganizatorem pokazu spektaklu Factory 2 na Warszawskich Spotkaniach Teatralnych jest Nowy Teatr.

 

Frank V. Komedia Bankierska Friedrich Dürrenmatt
Teatr im. Juliusza Słowackiego,  Kraków
Reżyseria: Krzysztof Babicki

12.05: g. 19.00; 13.05: g. 18.00, g. 21.00; Teatr Collegium Nobilium

Jedyna sztuka muzyczna w dorobku Durrenmatta; utrzymana w konwencji groteski i czarnego humoru tragikomedia muzyczna, której akcja dzieje się w wielkim banku.


Ifigenia. Nowa tragedia (według wersji Racine’a) Paweł Demirski, Michał Zadara
Narodowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej, Kraków
Reżyseria: Michał Zadara

21.05: g. 19.00; 22.05: g. 19.00; 23.05: g. 17.00; Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza

Twórcy spektaklu pozostawiają nienaruszoną strukturę tragedii, przenoszą natomiast szczegóły historii Agamemnona i jego rodziny we współczesność.


Krasiński. Nie-Boska Komedia. Instalacja teatralna
Teatr Polski im. Hieronima Konieczki, Bydgoszcz
Reżyseria: Paweł Wodziński

16.05: g. 18.00; 17.05: g. 16.00, 19.00; Centrum Kultury w Dawnej Wytwórni Wódek Koneser

Spektakl-zdarzenie teatralne, w którym biorą udział aktorzy i nie-aktorzy konfrontujący własne doświadczenie z XIX-wiecznym tekstem opowiadającym o konflikcie dwóch światów wartości, dwóch porządków społecznych i dwóch idei politycznych.


Król umiera, czyli ceremonie Eugène Ionesco
Narodowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej, Kraków
Reżyseria: Piotr Cieplak

9.05, 10.05: g. 19.30; Teatr Dramatyczny m. st. Warszawy im. Gustawa Holoubka

Dramat Ionesco o umierającym podczas przedstawienia monarsze; w rolach głównych jedni z najwybitniejsi aktorzy krakowskiej sceny (m.in. Anna Dymna, Anna Polony, Dorota Segda, Jerzy Trela).

 

Lew w zimie James Goldman
Burgtheater, Wiedeń/ TR Warszawa
Reżyseria: Grzegorz Jarzyna

21.05: g. 20.00; 22.05: g. 19.00; Teatr Narodowy

Grzegorz Jarzyna przenosi dramat historyczny Goldmana – parafrazę Króla Leara Wiliama Szekspira w dzisiejsze czasy; protagoniści nie walczą juz o prowincje i hrabstwa, lecz o akcje, rynki zbytu i finansowe imperium.

Współorganizatorem pokazu spektaklu Lew w zimie na Warszawskich Spotkaniach Teatralnych jest Austriackie Forum Kultury.

 

Orfeusz i Eurydyka Christoph W. Glucka
Slovenské národné divadlo, Bratysława/ Teatr Wielki – Opera Narodowa
Reżyseria: Mariusz Treliński

Premiera: 23.05, g: 19.00; Teatr Wielki – Opera Narodowa
Polska premiera najnowszej opery Mariusza Trelińskiego; opowieść o współczesnym człowieku, który nie może się pogodzić ze stratą najbliższej osoby.

 


Sprawa Dantona Stanisława Przybyszewska
Teatr Polski,  Bydgoszcz
Reżyseria: Paweł Łysak

8.05, 9.05: g. 19.00; 10.05: g. 17.00; Centrum Kultury w Dawnej Wytwórni Koneser

Paweł Łysak w swojej wersji Sprawy Dantona pyta o możliwość rewolucji, widząc nadzieję w codziennym, mozolnym poszerzaniu sfery wolności i ponoszeniu odpowiedzialności za własne wybory.

Współorganizatorem pokazu spektaklu Sprawa Dantona na Warszawskich Spotkaniach Teatralnych jest Urząd Miasta Bydgoszczy.

 

Sprawa Dantona Stanisława Przybyszewska
Teatr Polski, Wrocław
Reżyseria: Jan Klata

16.05: g. 20.00; 17.05: g. 21.00; 18.05: g. 19.00; Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza

Wielokrotnie nagradzany spektakl Jana Klaty skupia się wokół przywódców Wielkiej Rewolucji Francuskiej; poprzez grę różnych konwencji reżyser pokazuje, jak łatwo dajemy sobą manipulować.

 


Trzy siostry Anton Czechow
Teatr im. Cypriana Kamila Norwida, Jelenia Góra
Reżyseria: Krzysztof Minkowski

15.05: g. 18.00, 21.00; Teatr Collegium Nobilium

Trzy siostry to pożegnanie z marzeniami nie tylko sióstr Prozorow, ale także grupy artystów, którzy związali swoje nadzieje z teatrem jeleniogórskim za dyrekcji Wojtka Klemma; spektakl powstawał w czasie nasilającego się konfliktu młodego dyrektora z władzami miasta, zakończonego ostatecznie dymisją Klemma.

 


BIAŁOSTOCKI TEATR LALEK

Biegun Vladimir Nabokov
Białostocki Teatr Lalek
Reżyseria: Ewa Piotrowska

8.05: g. 17.00, g. 21.30; Centralny Basen Artystyczny

Jednoaktówka Vladimira Nabokova o nieudanej wyprawie na biegun południowy ekipy Roberta Falcona Scotta - o ostatnich chwilach życia ludzi świadomych nadciągającego kresu, dokonujących w obliczu śmierci rozrachunku z przeszłością.

 


Fasada
Duda Paiva Puppetry and Dance Amsterdam / Białostocki Teatr Lalek
Reżyseria: Eduardo de Paiva Souza

7.05: g. 17.00, g. 21.30; Centralny Basen Artystyczny

Czarna komedia DPPD (Duda Paiva Puppetry & Dance, pionierów nowych technik animacji) i Białostockiego Teatru Lalek, której scenerią jest pensjonat w małym miasteczku prowadzony przez mściwą Starą Gospodynię.

 

Sklepy cynamonowe Bruno Schulz
Białostocki Teatr Lalek
Reżyseria: Frank Soehnle

6.05: g. 17.00. 21.30; Centralny Basen Artystyczny

Historia Ojca widziana oczami Syna, na podstawie opowiadań Brunona Schulza; opowieść o przemijaniu, utracie bliskich, samotności.

 


Spalona powieść Jakow Gołosowker
Białostocki Teatr Lalek
Reżyseria: Wojciech Szelachowski

10.05; g. 17.00, 20.00; Centralny Basen Artystyczny

Historia Chrystusa, który powraca na ziemię i chodzi po Moskwie lat 20. Spotyka skazanego, prostytutkę, zgwałconą dziewczynę, ducha Lenina i szatana; spektakl zawieszony pomiędzy realiami sowieckiej Rosji a współczesnością.

 


Valérie wg Valérie ou la semaine des merveilles Vitězslava Nezvala
Białostocki Teatr Lalek
Reżyseria: Alain Lecucq

9.05: g. 17.00, 21.30; Centralny Basen Artystyczny

Surrealistyczna baśń o dorastającej siedemnastolatce Valérie; spektakl o miłości, śmierci i przemijaniu utrzymany w poetyce łączącej elementy baśni i gotyckiego horroru.

 

 


PROGRAM TOWARZYSZĄCY

 

Rycerze Okrągłego Stołu II Tadeusz Wielecki
OPERA DOKUMENTALNA
Reżyseria: Barbara Wysocka

19.05: g. 17.00, 19.30; Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego

Wykorzystano fragmenty filmu „Obrady Okrągłego Stołu” w reż. Piotra Bikonta
Projekcje: Barbara Wysocka, Michał Januszaniec

Opera dokumentalna skomponowana przez Tadeusza Wieleckiego, której inspiracją był film Piotra Bikonta "Obrady Okrągłego Stołu”.

Witold Lutosławski zapytany, dlaczego nigdy nie skomponował opery, odparł, że po prostu nie znalazł tekstu, który by uzasadniał śpiewanie. Wybrałem dokument Piotra Bikonta "Obrady Okrągłego Stołu" chyba również dlatego, by tym bardziej śpiew się nie uzasadniał. Premiera pierwszej wersji miała miejsce w 2006 roku we Wrocławiu. "Rycerze Okrągłego Stołu" II to zupełnie nowy spektakl. Inny jest skład zespołu instrumentalnego, inny koncept sceniczny, w większości inna – nowa – warstwa muzyczna.
Tadeusz Wielecki, kompozytor

W dzisiejszej Polsce przerażająco często dochodzi do przeinaczania historii, poniewierania pamięci i mieszania bohaterów narodowych z błotem. To, że w ostatnich latach kwestionuje się wagę Okrągłego Stołu, jest dla mnie nie do przyjęcia. Jako społeczeństwo zawdzięczamy uczestnikom tamtych obrad wolność. Dlatego ważne jest, by przypominać i celebrować wydarzenia sprzed 20 lat. Forma opery dokumentalnej, będąca połączeniem historii, filmu, muzyki współczesnej i teatru wydaje mi się idealna do tej wypowiedzi. Okrągły Stół jest mitem założycielskim naszego społeczeństwa, naszą Oresteją.
Barbara Wysocka, reżyser

 

AKTORZY PROWINCJONALNI: 30 LAT PÓŹNIEJ.
Przegląd filmów Agnieszki Holland
czas trwania: 6 – 9.V, Instytut Teatralny, ul. Jazdów 1

 

6.05: Gry polityczne

g: 18:00
Ekipa
, Polska’2007 (2x50 min.)
reżyseria: Agnieszka Holland
scenariusz: Dominik Wieczorkowski-Rettinger , Wawrzyniec Smoczyński
obsada: Katarzyna Herman, Rafał Maćkowiak, Marcin Perchuć, Krzysztof Stroiński

Serial Ekipa należy do charakterystycznego dla kultury amerykańskiej nurtu political fiction, dotąd w Polsce nieznanego. Fabuła filmu inspirowana jest wydarzeniami historii politycznej Polski od roku 1989 do chwili powstania serialu. Głównym miejscem akcji jest kancelaria Premiera Rzeczpospolitej Konstantego Turskiego, a kluczowe dla fabuły postaci to osoby z najbliższego otoczenia szefa rządu.


g: 20:20
Aktorzy prowincjonalni
, Polska’1978 (103 min.)
wprowadzenie: Wojtek Kałużyński

reżyseria: Agnieszka Holland
scenariusz: Agnieszka Holland, Wiktor Zatorski
obsada: Tadeusz Huk, Tomasz Zygadło, Halina Łabonarska
Nagroda FIPRESCI w Cannes.

W prowincjonalnym teatrze zjawia się reżyser ze stolicy, który ma wyreżyserować inscenizację Wyzwolenia Stanisława Wyspiańskiego. Warszawski artysta okazuje się karierowiczem i konformistą. Młody, zdolny Krzysztof, obsadzony w roli Konrada nie może w tej sytuacji zrealizować się artystycznie. Jego bunt jest bezskuteczny – jako aktor musi grać swoją rolę. Problemy zawodowe wpływają także na życie osobiste Krzysztofa; jego małżeństwo przechodzi poważny kryzys.
30 lat po tym filmie, odwołującym się do motywu „teatru w kinie”, Agnieszka Holland wróciła do swojego tekstu i wspólnie z Anną Smolar wyreżyserowała Aktorów prowincjonalnych w opolskim Teatrze im. Jana Kochanowskiego (w programie Warszawskich Spotkań Teatralnych).

 

7.05: Chirurgia społeczna

g: 18:00
Coś za coś
, TV, Polska’1977 (61 min.)
wprowadzenie: Iwona Kurz

reżyseria: Agnieszka Holland , Andrzej Selmowicz
scenariusz: Agnieszka Holland
obsada: Barbara Wrzesińska, Iwona Biernacka, Tadeusz Janczar, Andrzej Zaorski

Centralnym tematem filmu jest konflikt pomiędzy zredukowanym do minimum życiem osobistym a pracą zawodową. Uznana psycholog, Anna Walewska podporządkowuje swoje życie karierze; z mężem, pracownikiem naukowym Politechniki jedynie się przyjaźni, a kochanka, młodego lekarza traktuje w pełni instrumentalnie. Kiedy zostaje poproszona o konsultację w sprawie niedoszłej samobójczyni – dziesięć lat od niej młodszej Marii – odkrywa, że dziewczyna miała romans z jej mężem.


g:19:20
Niedzielne dzieci
, TV, Polska’1976 (73 min.)
scenariusz i reżyseria: Agnieszka Holland
obsada: Zofia Grąziewicz, Ryszard Kotys, Krystyna Wachelko-Zaleska

Film podejmuje problem adopcji, z którym zmaga się młode małżeństwo latami bezskutecznie starające się o dziecko. Mechanik samochodowy i szkolna sekretarka realizują swoje marzenie zostania rodzicami poza prawem – potajemnie uzyskują niemowlę od zagubionej młodej dziewczyny. Tymczasem okazuje się, że ich próby spłodzenia dziecka wreszcie mają szansę powodzenia.


g:20:50
Bez znieczulenia
, Polska’1978 (125 min.)
reżyseria: Andrzej Wajda
scenariusz: Agnieszka Holland, Andrzej Wajda
obsada: Zbigniew Zapasiewicz, Ewa Dałkowska, Krystyna Janda i inni.
Grand Prix na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni.

Historia błyskawicznego upadku szanowanego dziennikarza, zniszczenia wybitnej jednostki przez tryby peerelowskiego systemu. Łańcuch życiowych niepowodzeń zaczyna się od odejścia żony, której motywów Jerzy nie zna i nie rozumie. Natychmiast pojawiają się problemy w pracy – zawieszone zostają wykłady akademickie bohatera, przestają być cenione jego dokonania publicystyczne. Szczytem kryzysu dziennikarza wydaje się niespodziewane odwołanie długo oczekiwanego wyjazdu zagranicznego. To jednak nie koniec jego upadku.

 

8.05: Kobieta samotna

g:18:00
Historia Gwen Araujo
(A Girl Like Me: The Gwen Araujo Story), TV, USA’2006 (85 min.)
reżyseria: Agnieszka Holland
scenariusz: Shelley Evans
obsada: Mercedes Ruehl, J.D. Pardo

Gwen urodziła się w tradycyjnym latynoskim domu, miała brata i siostrę, a sama urodziła się jako chłopiec – Eddie. Dorastając, zaczęła zdawać sobie sprawę, że jej ciało nie odpowiada temu, jak się czuje i kim się czuje. Zaczęła się zatem ubierać jak dziewczynka, przybierając imię Gwen na cześć swojej idolki Gwen Stefani z zespołu No Doubt. Film, oparty na historii autentycznej, przedstawia trudne doświadczenie transseksualizmu.


g:19.45
Kobieta samotna
, Polska’1981(92 min.)
wprowadzenie: Paulina Kwiatkowska
reżyseria: Agnieszka Holland
scenariusz: Agnieszka Holland , Maciej Karpiński
obsada: Maria Chwalibóg, Bogusław Linda, Paweł Witczak, Jerzy Trela
Nagroda Specjalna Jury Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni w 1988 roku.

Wrocławska listonoszka wychowuje samotnie nieślubne dziecko w odległej od pracy dzielnicy. W filmie z całą brutalnością odmalowano jej nędzne warunki bytowania, toksyczne środowisko pracy, gdzie panuje zazdrość i wzajemna niechęć. Irena – jako kobieta samotna – musi zmagać się na własną rękę z wszystkimi problemami, które stają na jej drodze. Poznaje kalekiego rencistę i, złakniona choćby okruchów uczuć, nawiązuje z nim romans.

 

9.05: Histeria i historia

 

g: 18:00
Gorączka. Dzieje jednego pocisku
, Polska’1980 (116 min.)
wprowadzenie: Ewa Toniak
reżyseria: Agnieszka Holland
scenariusz: Krzysztof Teodor Toeplitz
obsada: Barbara Grabowska, Adam Ferency, Olgierd Łukaszewicz, Bogusław Linda

Adaptacja powieści Andrzeja Struga Dzieje jednego pocisku to historia rewolucjonistów roku 1905 planujących zamach na generał-gubernatora. Motywem łączącym różnych bohaterów i sytuacje jest pocisk skonstruowany na zamówienie Organizacji Bojowej PPS, który wpływa na los postaci, sam stając się metaforą nieudanej rewolucji.


g: 20:35
Danton
, Polska–Francja’1982 (130 min.)
reżyseria: Andrzej Wajda
scenariusz: Agnieszka Holland, Andrzej Wajda, Jean-Claude Carrière
obsada: Gérard Depardieu, Wojciech Pszoniak, Anne Alvaro

Biograficzny film kostiumowy, którego akcja toczy się podczas Rewolucji Francuskiej. Fabuła opiera się na konflikcie pomiędzy zwolennikami rewolucji i terroru, którym przewodzi Robespierre, a stronnikami Dantona, oskarżonego o kontrrewolucję.

 


BIALOSTOCKI TEATR LALEK

7.05: g. 19.00-20.30, Centrum Festiwalowe, ul. Nowy Świat 63

Spotkanie z twórcami spektakli: Krzysztofem Dziergą, Andrzejem Dworakowskim, Alain Lecucq, Jerzym Murawskim, Ewą Piotrowską, Eduardo de Paiva Souza, Wojciechem  Szelachowskim, Markiem Waszkielem;
prowadzenie: Marta Feluś, Alicja Morawska-Rubczak.

 

9.05: godz. 12.00-16.00 Centrum Festiwalowe, ul. Nowy Świat 63

Konferencja: LALKI NIE DLA DZIECI. Czy polski teatr lalek wyrósł z dziecięcej publiczności?

Udział wezmą: prof. Krzysztof Rau, dr Marek Waszkiel, Marek Chodaczyński, Adam Walny, Marcin Bartnikowski oraz zaproszeni goście – twórcy, artyści, krytycy teatralni, studenci wydziałów lalkarskich i widzowie;
prowadzenie: Marta Feluś, Alicja Morawska-Rubczak.

 


CENTRUM FESTIWALOWE
Czynne codziennie od 9.00; ul. Nowy Świat 63
TEATR FILM LITERATURA MUZYKA FOTOGRAFIA SZTUKA POLITYKA
Otwarta dla wszystkich przestrzeń festiwalowa (spotkania, dyskusje, debaty, koncerty, konferencje, kasa festiwalu, informacje o WST, e-teatr.tv, kawiarnia).

 

 

REKOMENDACJE WARSZAWSKIE

Tradycją Warszawskich Spotkań Teatralnych jest włączanie do programu festiwalu spektakli będących w repertuarze stołecznych teatrów.

PROGRAM:

Teatr Narodowy, DUSZYCZKA
8.05, g: 19.30, Plac Teatralny 3

Teatr Dramatyczny m. st. Warszawy im. Gustawa Holoubka, FRAGMENTY DYSKURSU MIŁOSNEGO
14.05, 15.05, 16.05, g: 19:30; 17.05, g: 21:30, Plac Defilad 1

Teatr Narodowy, KOSMOS
20.05, 21.05, g: 19.30, Plac Teatralny 3

Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera, LOT NAD KUKUŁCZYM GNIAZDEM
12.05, 13.05, 14.05, g: 19.00, ul. Jana Zamoyskiego 20

Teatr Ateneum im. Stefana Jaracza, ODEJŚCIA
16.05, 20.05, 21.05, g: 19.00, ul. Jaracza 2

Teatr Narodowy, OPOWIADANIA DLA DZIECI
19.05, 23.05, 24.05, g. 16.00, Plac Teatralny 3

Laboratorium Dramatu, PRZYLGNIĘCIE
10.05, g: 20.00, ul. Olesińska 21

TR Warszawa, RAGAZZO DELL’EUROPA
7.05, 8.05, 9.05, 10.05, g: 19.00, ul. Marszałkowska 8

TR Warszawa, T.E.O.R.E.M.A.T
15.05, 16.05, 17.05, 19.05, g: 19.00, ul. Marszałkowska 8

Teatr Lalka, WIEDŹMY
17.05, g: 12.00; 19.05, 20.05, 21.05, 22.05, g: 11:00; 23.05, g: 17:30, PKiN Plac Defilad 1 

bilety do nabycia w kasach teatrów, których spektakle zostały rekomendowane

 


WARSZAWSKI OBÓZ TEATRALNY (WOT)
czas trwania: 6-10.05.2009
Warszawski Obóz Teatralny to inicjatywa podjęta już po raz drugi w ramach festiwalu przez Instytut Teatralny we współpracy z Fundacją Wspomagania Wsi i Narodowym Centrum Kultury. Tegorocznymi uczestnikami obozu są nauczyciele z małych miejscowości z całej Polski, którzy realizują założenia edukacji teatralnej w swoich szkołach. WOT stanowi festiwalowy suplement edukacyjny, zaplanowany jako seria wykładów, spotkań i warsztatów, dotyczących spektakli prezentowanych podczas festiwalu oraz wybranych zagadnień z kręgu polskiego teatru współczesnego i pedagogiki teatralnej.

koordynacja: Justyna Sobczyk, Magdalena Szpak

 


POLISH THEATRE SHOWCASE

czas trwania: 17-21.05.2009

Pięciodniowa prezentacja polskiego teatru zagranicznym kuratorom, producentom, krytykom i dyrektorom festiwali. W tym roku pokażemy przedstawienia głównego nurtu WST oraz wybrane pozycje repertuarowe teatrów warszawskich (w tym m.in. najnowszą premierę Nowego Teatru Krzysztofa Warlikowskiego – (A)pollonię). Spektaklom towarzyszyć będą spotkania z artystami oraz przedstawicielami tych polskich i zagranicznych instytucji  kulturalnych oraz festiwali, których działalność opiera się na współpracy międzynarodowej, a także seminarium dotyczące współczesnego polskiego teatru. Pierwszy polski showcase teatralny został przygotowany podczas poprzedniej edycji Warszawskich Spotkań Teatralnych. W tym roku organizują go Instytut Teatralny oraz Instytut Adama Mickiewicza. Założeniem projektu jest prezentacja najciekawszych zjawisk polskiego teatru z ostatniego roku oraz umożliwienie polskim artystom rozwinięcia współpracy z teatrami i festiwalami zagranicznymi. Wydarzeniu towarzyszyć będzie premiera płyty DVD z materiałami promocyjnymi i fragmentami kilkunastu polskich spektakli z 2008 roku.

koordynacja: Joanna Narwocka, Marta Keil (IAM), Martin Bernàtek

 


FORUM  SCENOGRAFICZNE Przestrzenie teatralne: jakie są i jakie mogłyby być?

czas trwania: 16-23.05.2009

Codzienne sesje dyskusyjne, spotkania z reżyserami, aktorami, dramaturgami, scenografami oraz kuratorami WST dla młodych twórców.

koordynator: Michał Zadara

 

 

POROZUMIENIE ENTER NA 29. WST

czas trwania: 16-23.05.2009

Porozumienie Nowych Teatrów Repertuarowych ENTER jest inicjatywą stowarzyszeń i fundacji, tworzących teatry repertuarowe, a niebędących teatrami miejskimi. Wyróżniają się  na mapie wydarzeń artystycznych stolicy, prowadzą stałą działalność i mają od lat swoich wiernych widzów.

PROGRAM:
Studio Teatralne Koło ŻÓŁTA STRZAŁA
10.05, 11.05; g: 21.00;Centralny BASEN Artystyczny

Teatr Montownia UTWÓR SENTYMENTALNY NA 4 AKTORÓW
10.05, 11.05; g: 19.00; Teatr Praga – Fabryka Trzciny, ul. Otwocka14

Teatr Druga Strefa FIN
11.05, 12.05, 13.05; g: 20.00; Teatr Druga Strefa,ul. Magazynowa 14A

Teatr Konsekwentny KOCHANKOWIE Z SĄSIEDZTWA
14.05, 15.05, 16.05; g: 19.15; Stara Prochoffnia, ul. Boleść 2

Teatr Wytwórnia 1234 BABA JAGA PATRZY
14.05, 15.05; g: 20.00; Teatr Wytwórnia, ul. Ząbkowska 27/31

bilety do nabycia w kasach teatrów ENTER



-
Serwis oprogramował Jacek JabłczyńskiCopyright(c) 2002 - 2014 Fundacja Promocji m. st. Warszawy