Wydawnictwo Egmont Polska i Muzeum Narodowe w Warszawie zapraszają na cykl spotkań otwartych w Galerii Sztuki Starożytnej promujących książkę
„Teodozja i Węże Chaosu”:
29 listopada, godz. 13:00
6 grudnia, godz. 13:00
13 grudnia, godz. 13:00
Gmach Główny Muzeum Narodowego
Al. Jerozolimskie 3
Spotkania dla dzieci umiejących czytać i pisać (7 – 12 lat) z rodzicami.
Liczba miejsc ograniczona. Wejściówki do odbioru od dnia 25.11.2008 w godzinach otwarcia Muzeum w Informacji (tel. 022 629 30 93, 022 621 10 31 wew. 349).
Cele spotkań:
- promocja książki „Teodozja i Węże Chaosu”; przybliżenie jej treści
- zapoznanie ze zbiorami Galerii Sztuki Starożytnej Muzeum Narodowego w Warszawie, części poświęconej starożytnemu Egiptowi
- przekazanie dzieciom ogólnej wiedzy na temat kultury starożytnego Egiptu, zachęcenie do jej poszerzania podczas wizyt w Muzeum Narodowym w Warszawie
- twórcza zabawa
Opis spotkań:
Program spotkania przewidziany jest na około 90 minut. Zakłada uczestnictwo grupy ok. 30 dzieci potrafiących samodzielnie czytać i pisać w wieku 7 - 12 lat. Zajęcia prowadzą pracownicy Ośrodka Oświatowego Muzeum Narodowego w Warszawie. Scenariusz spotkań przygotowali pracownicy Ośrodka Twórczej Edukacji KANGUR z Krakowa we współpracy z Ośrodkiem Oświatowym MNW. Miejscem zabawy jest Galeria Sztuki Starożytnej.
Spotkanie ma charakter ekspedycji archeologicznej, podczas której dzieci mają poradzić sobie z następującym problemem: okazuje się, że w Galerii Sztuki Starożytnej jeden z eksponatów przynosi wyjątkowego pecha - każdy przewodnik, który koło niego staje, dostaje natychmiast okropnego ataku czkawki, który uniemożliwia mu mówienie. Ponadto swędzi go nos i łaskoczą pięty tak bardzo, że między czknięciami wciąż się śmieje. Zespoły dzieci zostały wezwane na pomoc, by wytropić, który z eksponatów ma takie działanie, a także by ściągnąć z niego zły czar.
Przewodniczką po czekających ich przygodach będzie Teodozja, 11-letnia mieszkanka londyńskiego muzeum i znawczyni kultury starożytnego Egiptu. Prowadzący będą odczytywać krótkie fragmenty książki o niej.
By wykonać swą misję dzieci muszą wykazać się w 4 zadaniach – każde z nich przybliży ich do odkrycia zagadki, który z eksponatów przynosi pecha i do zrobienia amuletu/egipskiego wisiorka odczarowującego zabytek.
W trakcie rozwiązywania zadań uczestnicy poznają najważniejsze zagadnienia związane z kulturą starożytnego Egiptu.
Po wykonaniu 4 zadań w zespołach, dzieci spotykają się wspólnie przed odnalezionym eksponatem by wykonać egipskie wisiorki/amulety. Na koniec spotkania odbywa się konkurs archeologiczny, w którym można wygrać promowaną książkę.