W najnowszych grach odtwarzających rzeczywistość historyczną XVII i XVIII wieku do uratowania Rzeczypospolitej szlacheckiej wystarczy skorzystanie z zakładek: podatki i wojsko, a następnie kliknięcie na odpowiednie strzałki, względnie wzniesienie odpowiednich budowli i odczekanie kilku tur. Ale czy możliwe jest stworzenie gry odzwierciedlającej wszystkie aspekty sprawowania władzy bez obciążania gracza setkami tabel czy wykresów i dającej jednocześnie graczowi takie same narzędzia sprawowania władzy, jakich używał feudalny monarcha Europy począwszy od X do XVIII wieku? Czy gry strategiczne mogą pokazywać wszystkie aspekty wydarzeń historycznych, takie jak bunty, intrygi, a przede wszystkim globalne powiązania polityczne, dynastyczne i gospodarcze, od których zależy polityka władców i państw? Na te i inne pytania odpowie Jacek Komuda - historyk, pisarz i twórca gier komputerowych (pracował m.in. przy "Wiedźminie", EARTH 2160 i "Bulletstormie"). Słuchacze dowiedzą się także, z jakich sposobów naprawiania finansów korzystali Jan III Sobieski i August II Sas i jakie błędy historyczne zawierają gry komputerowe.
Wykład organizowany w związku z wydaniem gry komputerowej „Polskie Imperium: Od Krzyżaków do Potopu”.