Imieniny:
Szukaj w serwisieWyszukiwanie zaawansowane

Wystawy

2008.11.19 g. 00:56

Rosenthal w obiektywie Karla Lagerfelda

w Domotece w Szklanym Domu, przy ul. Malborskiej 41
W najbliższy czwartek, 20 listopada br. odbędzie się wernisaż wystawy zdjęć Karla Lagerfelda.

Zgromadzeni goście będą mogli zobaczyć fotografie porcelany Rosenthal zrobione przez dyrektora artystycznego domów mody Chanel i Fendi. Premierowy wernisaż wystawy zatytułowanej „EGO, the Karl Lagerfeld selection exclusively for Rosenthal” odbył się we wrześniu w Monachium. Za organizację wernisażu w Warszawie odpowiada agencja EVENTAGE Małgorzaty Mikulik-Kabaczyńskiej i Norberta Kabaczyńskiego.

 

Moim zamierzeniem było zrobienie tylko 12 zdjęć, lecz przyjemność jaką czerpałem z tworzenia spowodowała, że ostatecznie powstało ich około 60” – powiedział o swoim projekcie Karl Lagerfeld. Do sesji zaangażował Brada Koeniga, jedną z najbardziej znanych twarzy męskiego modelingu. „Wybierając modela mężczyznę, pragnąłem pobawić się stereotypami. Mężczyzna wydaje się przecież być przeciwieństwem kruchości i delikatności porcelany” - dodał. Przedmiotem zdjęć są najefektowniejsze porcelanowe projekty manufaktury Rosenthal w 2008 roku, które uznane zostały symbolami rozwoju firmy.

 

Zdaniem francuskiej eseistki, Cecile Guilbert, autorki książki „Warhol Spirit”, istnieją duże podobieństwa pomiędzy dwoma ikonami pop kultury – nieżyjącym już królem popartu, Andy Warholem i jednym
z największych kreatorów mody XX i XXI wieku, Karlem Lagerfeldem. Guilbert twierdzi, że łączy ich nie tylko podobna wrażliwość estetyczna, upodobanie do luksusu i sztuki, ale przede wszystkim wielki dar artystycznego przekonywania. To może być powód dla którego obaj artyści, znaleźli się w panteonie gwiazd, z którymi współpracę nawiązała firma Rosenthal.

 

Wernisaż wystawy odbędzie się 20 listopada w Domotece w Szklanym Domu, przy ul. Malborskiej 41.

 

Gościem specjalnym będzie jedna z najbardziej znanych polskich modelek, Ilona Felicjańska. W trakcie wernisażu będzie można zakupić kubki z limitowanej kolekcji EGO – Karl Lagerfeld for Rosenthal, a dochód z ich sprzedaży zostanie przekazany na rzecz Fundacji Niezapominajka. Całość kolekcji oglądać można w Domotece do 2 grudnia 2008r. Za organizację wernisażu odpowiada agencja EVENTAGE Małgorzaty Mikulik-Kabaczyńskiej i Norberta Kabaczyńskiego.

 

EVENTAGE istnieje na rynku od 2006 roku oferując swoim Klientom profesjonalną obsługę z zakresu organizacji eventów. Do niezwykle licznego grona usatysfakcjonowanych Klientów agencji należą największe marki m.in.: Weil Gotshal&Manges, G+J Gruner + Jahr Polska, Edipresse Polska, US Pharmacia,  Pioneer PKO Investments, Nestlé, Hestia, Ikea, Marquardt Media Polska i inni. Więcej na stronie www.eventage.pl

 



Opublikowal: Michał Pawlik
-
Serwis oprogramował Jacek JabłczyńskiCopyright(c) 2002 - 2014 Fundacja Promocji m. st. Warszawy