Imieniny:
Szukaj w serwisieWyszukiwanie zaawansowane

Motoryzacja

2013.11.26 g. 22:18

Inspekcje Fotelików

Finał kampanii społecznej
W najbliższą sobotę każdy rodzic będzie mógł bez opłaty sprawdzić, czy fotelik samochodowy jego pociechy jest odpowiednio dobrany i bezpiecznie przypięty. A przy okazji… wygrać weekend z Mercedesem Klasy A!

A wszystko to w ramach ogólnopolskiej kampanii „Inspekcje fotelików”.
Swoich gościnnych progów kampanii użyczył salon firmowy Mercedes-Benz w Warszawie.

 

Logo ogólnopolskiej kampanii „Inspekcje fotelików”

 

W 2012 w Polsce w wypadkach komunikacyjnych zginęło 89 dzieci, a 3945 zostało rannych. - Jedną z głównych przyczyn śmierci lub poważnych obrażeń odnoszonych w wypadkach samochodowych jest nieprawidłowe przewożenie dzieci w fotelikach samochodowych. Badania wykazują, iż jest to 70-85% dzieci - mówi Paweł Kurpiewski, ekspert ogólnopolskiej kampanii „Inspekcje Fotelików”.
Te dane zasmucają.
Po wejściu ustawy o przewożeniu dzieci w samochodach w 1999, Mercedes przeprowadził akcje uświadamiającą. W latach 2001-2004 wolontariusze odwiedzili 412 klinik położniczych w całej Polsce i przeprowadzili kampanię edukacyjną („Zapnij dziecko”) wśród rodziców niemowlaków. I tak w 2004 roku już ponad 80% kierowców przewoziło dzieci zapięte w fotelikach. Teraz stopień świadomości wśród rodziców jest zdecydowanie wyższy, ale wielu wciąż brakuje praktycznej umiejętności prawidłowego doboru i montażu fotelika oraz zapięcia w nim dziecka. 

 

Znak: "zapnij dziecko"

 

Podczas kampanii „Inspekcje fotelikówsprawdzane są takie aspekty jak ocena fotelika w niezależnych testach zderzeniowych, kompatybilność fotelika z samochodem, poprawność i stabilność montażu, a także to, czy fotelik jest odpowiednio dobrany do wagi i wzrostu dziecka, i czy jest ono w nim odpowiednio zapięte. Potem jest czas dla rodziców na praktyczną naukę pod okiem specjalistów.

Podczas tegorocznej kampanii zostało wykonanych około 500 inspekcji fotelików. Tylko około 5% fotelików było zamontowane całkowicie poprawnie  (tzn. fotelik był dobrze dobrany, montaż wykonany bezbłędnie i dziecko poprawnie zabezpieczone w foteliku).

 

- Tegoroczna trasa inspekcji jest już trzecią, jaką odbywamy po Polsce. Cieszymy się, że tysiące rodziców, wybierając fotelik samochodowy dla swojego dziecka zaczyna ten proces od sprawdzenia jego wyników w niezależnych testach zderzeniowych fotelików. Niestety, nie zda się to zupełnie na nic, jeśli fotelik będzie nieprawidłowo użyty – podkreśla Paweł Kurpiewski.


Finał tegorocznej kampanii Inspekcje Fotelików odbędzie się w najbliższą sobotę (30 listopada) w godz. 10:00 – 16:00 w Warszawie przy salonie Mercedes-Benz Warszawa przy ulicy Gottlieba Daimlera 1.

 

- Bezpieczeństwo jest i od zawsze było jednym z naszych priorytetów – mówi dr Ewa Łabno-Falęcka, dyrektor PR Mercedes-Benz Polska. – Jesteśmy członkiem-założycielem Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego, stale wspieramy inicjatywy zmniejszające zagrożenia na naszych drogach. Podczas naszej trzyletniej kampanii „Zapnij dziecko”, przeszkoliliśmy ponad 20tys. młodych rodziców. Jak widać z niepokojących danych – trzeba to robić stale. Cieszymy się, że możemy wesprzeć również kampanię „Inspekcje Fotelików”. Kochajmy dzieci mądrze i nie narażajmy ich na niebezpieczeństwo. Serdecznie zapraszamy na inspekcje wszystkich zainteresowanych. Bez względu na to, w jakim samochodzie przewożą dzieci.

 

Każdy rodzic zaproszony jest z własnym samochodem i dzieckiem zapiętym w foteliku. Na najmłodszych i ich rodziców czekają także gry i zabawy. Przez cały czas trwania inspekcji będzie odbywał się konkurs na szybkość i poprawność montowania fotelika w samochodzie. Wyniki będą zbierane przez cały dzień i na koniec zostanie wyłoniony zwycięzca, który uzyskał najwięcej punktów. Nagrodą w konkursie jest weekend z Mercedesem Klasy A (w terminie do ustalenia).

 

Wszyscy zainteresowani, by inspektorzy sprawdzili i doradzili prawidłowy sposób przewożenia dzieci, proszeni są o rejestrację na stronie internetowej kampanii społecznej: www.inspekcje-fotelikow.pl  

 

Głównym organizatorem akcji społecznej są serwis fotelik.info i firma 4CPS (for Child Passenger Safety) zajmująca się szkoleniami, ekspertyzami i doradztwem z zakresu bezpieczeństwa dzieci w samochodach oraz producenci fotelików Maxi-Cosi, BeSafe i Britax Römer, a także Mercedes-Benz Warszawa i Mercedes-Benz Polska..



Opublikowal: Michał Pawlik
-
Serwis oprogramował Jacek JabłczyńskiCopyright(c) 2002 - 2014 Fundacja Promocji m. st. Warszawy