W Cannes zakończyły się trwające od 11 marca największe europejskie targi rynku nieruchomości – MIPIM (Marché International des Professionnels d'Immobilier).
Tegoroczne wydarzenie gościło ponad 28 000 odwiedzających - inwestorów, developerów, przedstawicieli samorządów i mediów.
W targach udział wzięła Prezydent m.st. Warszawy - Hanna Gronkiewicz-Waltz.
Przedstawiciele Urzędu m.st. Warszawy, przez cztery dni promowali miasto wśród międzynarodowych inwestorów. Goście odwiedzający warszawskie stoisko zainteresowani byli budową obiektów hotelowych, biurowców, mieszkań a nawet szpitali.
Prezydent Warszawy wspólnie z Evą Beleznay – naczelnym architektem Budapesztu, Andrejem Durkovskim – burmistrzem Bratysławy i Marketą Reedovą – zastępcą burmistrza Pragi wzięła udział w panelu dyskusyjnym dotyczącym perspektyw rozwoju metropolii środkowoeuropejskich.
Hanna Gronkiewicz-Waltz wskazała na przewagi konkurencyjne Warszawy wobec innych stolic w regionie m.in.:
Pani Prezydent mówiła też o tym, jak zarządzanie budżetem i polityka finansowa mogą wspierać rozwój metropolii, opisała też udział stołecznego ratusza w ekologicznej inicjatywie C40.
Duże emocje wywołał temat polityki miast wobec wysokościowców. W trakcie debaty Hanna Gronkiewicz-Waltz stwierdziła, że „Pałac Kultury nie może na zawsze pozostać najwyższym budynkiem Warszawy”, co wzbudziło duży entuzjazm wśród jej uczestników.
Dzięki udziałowi w latach ubiegłych w tej najważniejszej dla rynku nieruchomości imprezie, Warszawa nawiązała współpracę z wieloma liczącymi się firmami, z sukcesem promowała działki i budynki przeznaczone w mieście do zbycia oraz zainteresowała odwiedzających do turystycznych wizyt w stolicy Polski.
Kampania promocyjna naszego miasta rozpoczęła się już w grudniu 2007r. Przed targami w Cannes Warszawa promowała się w prestiżowych europejskich i polskich czasopismach. Reklama wizerunkowa „Grow with Warsaw” została zamieszczona m.in. w The Economist, CNBC – European Business, Financial Times oraz Warsaw Voice i Forbes.