Imieniny:
Szukaj w serwisieWyszukiwanie zaawansowane

Administracja

2008.03.19 g. 17:19

Warszawa na MIPIM

MIPIM - największe europejskie targi nieruchomości


W Cannes zakończyły się trwające od 11 marca największe europejskie targi rynku nieruchomości – MIPIM (Marché International des Professionnels d'Immobilier).

 

Tegoroczne wydarzenie gościło ponad 28 000 odwiedzających -  inwestorów, developerów, przedstawicieli samorządów i mediów.

 

W targach udział wzięła  Prezydent m.st. Warszawy - Hanna Gronkiewicz-Waltz.

 

Przedstawiciele Urzędu m.st. Warszawy, przez cztery dni promowali miasto wśród międzynarodowych inwestorów. Goście odwiedzający warszawskie stoisko zainteresowani byli budową obiektów hotelowych, biurowców, mieszkań a nawet szpitali.

 

Prezydent Warszawy wspólnie z Evą Beleznay – naczelnym architektem Budapesztu, Andrejem Durkovskim – burmistrzem Bratysławy i Marketą Reedovą – zastępcą burmistrza Pragi wzięła udział w panelu dyskusyjnym dotyczącym perspektyw rozwoju metropolii środkowoeuropejskich.

 

Hanna Gronkiewicz-Waltz wskazała na przewagi konkurencyjne Warszawy wobec innych stolic w regionie m.in.:

 

  • ilość przestrzeni do inwestowania,
  • ilość terenów zielonych w centrum
  • ogromny kapitał ludzki jakim dysponuje Warszawa
  • szybki wzrost ilość pozwoleń na budowę
  • plany  inwestycyjne do 2012 roku  > 15,3 mld złotych
  • priorytety przed EURO 2012.

 

Pani Prezydent mówiła też o tym, jak zarządzanie budżetem i polityka finansowa mogą wspierać rozwój metropolii, opisała też udział stołecznego ratusza w ekologicznej inicjatywie C40.

 

Duże emocje wywołał temat polityki miast wobec wysokościowców. W trakcie debaty Hanna Gronkiewicz-Waltz stwierdziła, że „Pałac Kultury nie może na zawsze pozostać najwyższym budynkiem Warszawy”, co wzbudziło duży entuzjazm wśród jej uczestników.

 

Dzięki udziałowi w latach ubiegłych w tej najważniejszej dla rynku nieruchomości imprezie, Warszawa nawiązała współpracę z wieloma liczącymi się firmami, z sukcesem promowała działki i budynki przeznaczone w mieście do zbycia oraz zainteresowała odwiedzających do turystycznych wizyt w stolicy Polski.

 

Kampania promocyjna naszego miasta rozpoczęła się już w grudniu 2007r. Przed targami w Cannes Warszawa promowała się w prestiżowych europejskich i polskich czasopismach. Reklama wizerunkowa „Grow with Warsaw” została zamieszczona m.in. w The Economist, CNBC – European Business, Financial Times oraz Warsaw Voice i Forbes.

 



Opublikowal: Michał Pawlik
-
Serwis oprogramował Jacek JabłczyńskiCopyright(c) 2002 - 2014 Fundacja Promocji m. st. Warszawy