Imieniny:
Szukaj w serwisieWyszukiwanie zaawansowane

Komunikacja

2008.11.16 g. 10:13

Nagroda dla ZTM

Za "stawianie na szyny"

Zarząd Transportu Miejskiego został uhonorowany wyróżnieniem w konkursie
Lider Transportu Szynowego 2007
organizowanym przez redakcję czasopisma
Transport i Komunikacja.


Otrzymaliśmy wyróżnienie w kategorii Samorząd:

 

  • za wkład w rozwój i promocję transportu szynowego oraz za działania na rzecz integracji transportu kolejowego z systemem komunikacji miejskiej.

 

 

 

 

 Dyr. Leszek Ruta

 

Patronat nad konkursem objęło:

 

  • Ministerstwo Infrastruktury,
  • Urząd Transportu Kolejowego,
  • Komitet Naukowy Polskiej Akademii Nauk.

 

Nagrody przyznano w sześciu kategoriach:

 

  • przewoźnik
  • logistyka i spedycja
  • bocznica kolejowa
  • infrastruktura
  • tabor
  • samorząd

 

W jury konkursu znaleźli się m.in. eksperci branży transportu szynowego, a także przedstawiciele mediów i branżowych organizacji biznesowych.

 

Zarząd Transportu Miejskiego sukcesywnie od wielu lat stawia na rozwój transportu szynowego w Warszawie. Jest inwestorem budowy metra, organizuje przewozy tramwajowe i pociągami Szybkiej Kolei Miejskiej. ZTM w trakcie rozmów z Kolejami Mazowieckimi doprowadził również do objęcia całej Warszawy wspólnym biletem. Jest również gorącym orędownikiem rozszerzania biletu na teren całej aglomeracji.

 

Rok 2007 był „kamieniem milowym” w rozwoju transportu szynowego w Warszawie.   W tym czasie odbyła się:

 

  • Modernizacja najważniejszej trasy tramwajowej (Aleje Jerozolimskie)
  • Kończono prace nad zakończeniem budowy I linii metra
  • „Wspólny bilet” na komunikację miejską oraz na pociągi spółek kolejowych niezależnych od ZTM (Koleje Mazowieckie, Warszawska Kolej Dojazdowa) uzyskał charakter stały i objął cały obszar Warszawy

 

Dzięki rozwojowi transportu szynowego i integracji z komunikacją miejską w Warszawie zmniejszają się korki drogowe a gminy aglomeracji podwarszawskiej poprawiają swoim mieszkańcom ofertę komunikacyjną – a co za tym idzie jakość życia.

 

W zakresie utrzymania, modernizacji i budowy infrastruktury szynowej podjęto w latach 1999-2007 następujące działania:

 

  • została zbudowana północna połowa I linii metra ,
  • wybudowano „łącznik tramwajowy” między dzielnicami Bielany i Bemowo – tj. linię tramwajową w ciągu ul. Reymonta-Powstańców Śląskich, między ul. Broniewskiego a pętlą Nowe Bemowo,
  • modernizacja linii tramwajowej w ciągu Al. Jerozolimskich-Waszyngtona, od pętli Banacha do pętli Gocławek,
  • wybudowane zostały nowe przystanki osobowe przy linii kolejowej nr 8 Warszawa-Radom.
  • Do 2010 roku zostanie zbudowany łącznik kolejowy między linią kolejową nr 8 oraz Portem Lotniczym im. F. Chopina w Warszawie.

 

Zarząd Transportu Miejskiego jako organizator ustala kryteria dla taboru obsługującego gminny transport zbiorowy na terenie Warszawy, oraz przez cenę usług przewozowych pokrywa koszty nabycia nowych pojazdów.

 

  • W roku 2007 przybyła do Warszawy większość zamówionych w 2005 roku wagonów typu 123N oraz 15 nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów typu 120N.
  • Metro Warszawskie sukcesywnie kupuje nowe składy.
  • W 2007 roku przybyło 26 nowych wagonów środkowych. Pozwoliły one wydłużyć wszystkie składy do pełnego wymiaru 6 wagonów.
  • W latach 2000-2005 Metro Warszawskie zakupiło od francuskiej firmy Alstom 36 składów metra.
  • W 2005 roku swoją działalność przewozową rozpoczęła Szybka Kolej Miejska w Warszawie Sp. z o.o. Przewozy pasażerskie wykonała za pomocą 6 składów 14WE, zakupionych od ZNTK Nowy Sącz.
  • W roku 2007 spółka zakupiła dodatkowe 2 wozy typu 14WE, które zostały dostarczone w bieżącym roku.

 



Opublikowal: Michał Pawlik
-
Serwis oprogramował Jacek JabłczyńskiCopyright(c) 2002 - 2014 Fundacja Promocji m. st. Warszawy