Imieniny:
Szukaj w serwisieWyszukiwanie zaawansowane

Komunikacja

2008.12.14 g. 00:15

ZTM podpatruje najlepszych

8 pracowników ZTM - na staż do Berlina

 

200 rocznica urodzin Fryderyka Chopina w 2010 r. W tym samym roku Olimpiada Specjalna , gromadząca uczestników z całego świata, a odbywająca się pod patronatem Pierwszej Damy RP – Marii Kaczyńskiej. Później  mistrzostwa EURO 2012 to wielkie wydarzenia , które będą miały miejsce     w stolicy, a zagraniczni goście korzystać będą ze środków komunikacji miejskiej. Nic więc dziwnego, że już teraz – przygotowując się do sprostania wymaganiom jakie stawia się gospodarzowi – Zarząd transportu Miejskiego podpatruje, jak funkcjonują systemy komunikacyjne w największych europejskich aglomeracjach.

 

Nie można też zapomnieć, iż Warszawa ubiega się o przyznanie jej tytułu Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku.

 

Dzięki tym wszystkim wydarzeniom, stolica stanie się swoistą turystyczną „Mekką”. Przyjadą do nas sportowcy, kibice czy melomani z całego świata. Żeby przewieźć tak dużą liczbę pasażerów, stołeczna komunikacja miejska musi działać jak najbardziej efektywnie. Zanim jednak wprowadzone będą nowe rozwiązania przyglądamy się jak one funkcjonują w praktyce. Dlatego podpatrujemy i będziemy podpatrywać najlepszych – największe i najsprawniej zarządzane przedsiębiorstwa komunikacyjne w dużych aglomeracjach. Będzie to wymagało od pracowników ZTM podróży zagranicznych. Nie można bowiem przyglądać się komunikacji miejskiej zza biurka.

 

Pierwsza okazja na zdobycie nowych doświadczeń w zakresie komunikacji miejskiej nadarzy się już w marcu przyszłego roku. Grupa ośmiu pracowników ZTM uda się wtedy, w ramach programu “Nowa jakość usług – młodzi pracownicy motorem zmian w komunikacji miejskiej” realizowanego w ramach programu “Uczenie się przez całe życie – Leonardo da Vinci”, na miesięczny staż do Berlina do tamtejszego odpowiednika ZTM, czyli BVG. Będą podpatrywać rozwiązania, które jeszcze nie funkcjonują nigdzie w Polsce jak np.:

 

  • Pełną integrację systemu komunikacyjnego, poprzez umożliwienie podróżowania w oparciu o jeden bilet pojazdami różnych przewoźników (kolej, metro, kolej podmiejska, autobusy, tramwaje, statki miejskie).
  • Kompleksowy system informacji pasażerskiej, integrujący informacje przekazywane za pomocą internetu, poczty elektronicznej, a także komunikatów audiowizualnych emitowanych w pojazdach komunikacji miejskiej i na przystankach.
  • Rozwinięty system sprzedaży biletów, które są wzajemnie honorowane przez wszystkich przewoźników, funkcjonujących na terenie Berlina.

 

To pierwsze tego typu doświadczenia. Działanie komunikacji miejskiej w dużych aglomeracjach obserwujemy przez cały czas. Dla przykładu:

 

  • Przed wprowadzeniem systemu Parkuj i Jedź podpatrywaliśmy jak on funkcjonuje w Pradze.
  • W Paryżu zdobywaliśmy doświadczenia na temat wytyczania buspasów, czy budowy nowych liniio tramwajowych.
  • Obserwowaliśmy również spooby umieszczania reklam na pojazdach komunikacji miejskiej. Na tej podstawie zmienilismy także regulacje obowiązujące w tej sprawie w stolicy. Efektem tego jest rezygnacja z reklam całopowierzchniowych na tramwajach i autobusach, które zasłaniały także szyby.

 

 



Opublikowal: Michał Pawlik
-
Serwis oprogramował Jacek JabłczyńskiCopyright(c) 2002 - 2014 Fundacja Promocji m. st. Warszawy