Imieniny:
Szukaj w serwisieWyszukiwanie zaawansowane

Komunikacja

2009.10.01 g. 07:29

Mobilis ukarany przez ZTM

Autobusy bez biletomatów tylko warunkowo
1 października na ulice Warszawy wyjedzie pierwszych pięć autobusów należących do firmy Mobilis. Zostały jednak przez Zarząd Transportu Miejskiego dopuszczone do ruchu warunkowo.

Nie będą bowiem miały zainstalowanych biletomatów.

 

Mobilis do ruchu ma wprowadzić 50 autobusów o długości 9 i 12 metrów. Ostatnia partia ma wyjechać na ulice najpóźniej 1 stycznia 2010. Choć biletomaty miały być zainstalowane już w pierwszych pojazdach, przewoźnik nie wywiązał się z tego warunku umowy. Automaty biletowe pojawią się w autobusach dopiero 1 stycznia przyszłego roku. Powinny zostać jednocześnie zainstalowane we wszystkich pojazdach.

 

Pojazdy bez automatów biletowych dopuszczone są warunkowo ze względu na bieżące potrzeby. Zbliża się także okres zwiększonej liczby przewozów w związku ze świętem Wszystkich Świętych, w jego trakcie, a także w okresie poświątecznym. 

 

Przewoźnik, w ramach kary, nie będzie otrzymywał pełnego wynagrodzenia za wykonaną pracę przewozową. ZTM zapłaci mu za każdy wozokilometr jedynie 80 procent pełnej stawki.

 

Pięć nowych, 12-metrowych Solarisów Urbino będzie kursowało na linii 180.

 

Przedstawiamy oficjalne stanowisko przewoźnika:

 

  • Eugeniusz Szymonik,
    Prezes Zarządu Mobilis sp. z o.o.:


    Zgodnie z warunkami przetargu, wszystkie autobusy muszą być w ruchu do 1 stycznia 2010 roku. Nam pozostawiono decyzję o dokładnym harmonogramie włączenia ich do ruchu. Zdecydowaliśmy, że 1 października wprowadzimy do ruchu 5 Solarisów Urbino 12. Miesiąc później kolejnych pięć Solarisów Urbino 12.
    1 grudnia – 10 Solarisów Urbino 12 + 10 Solarisów Alpino 8.6. 1 stycznia – 10 Solarisów Urbino 12 + 10 Solarisów Alpino 8.6


    Przyjęliśmy taki harmonogram, bo spodziewamy się (mamy nadzieję, że niewielkich) problemów technicznych związanych z nowym, wysoko zaawansowanym oprogramowaniem. Będzie ono sterować pracą monitorów wewnętrznych, tablic bocznych, systemu zapowiedzi głosowych, kasowników, monitoringu, systemu liczenia pasażerów oraz automatów biletowych. Ten ostatni element wyposażenia zostanie wprowadzony, ze względów organizacyjnych, we wszystkich autobusach jednocześnie, czyli 1 stycznia 2010. Chodzi tu przede wszystkim o uruchomienie serwisu i obsługi tych automatów (opróżnianie i uzupełnianie bilonu) dla wszystkich 50 autobusów.

 



Opublikowal: Michał Pawlik
-
Serwis oprogramował Jacek JabłczyńskiCopyright(c) 2002 - 2014 Fundacja Promocji m. st. Warszawy