Zapewnią one przewoźnikom możliwość stabilnego działania i pozwolą na zakup nowego taboru: 660 autobusów i 43 pociągów.
Wartość nowej 7-letniej umowy z MZA to 5 800 000 000 zł (brutto).
Spółka zakupi 660 nowych autobusów, w tym 500 wozów 18-metrowych, 110 – 12-metrowych i 50 – 10 metrowych, co pozwoli na wycofanie ze stołecznych ulic przestarzałych ikarusów.
Pierwszych 110 nowych autobusów wyjedzie na warszawskie ulice w 2010 r., kolejnych 100 rok później. W 2012 zostanie zakupionych 105 wozów a w kolejnych latach:
Wszystkie pojazdy będą niskopodłogowe, zostaną wyposażone w klimatyzację, system monitoringu, automaty biletowe i w szereg ułatwień dla osób niepełnosprawnych (pochylnie w wejściu, system głosowego zapowiadania przystanków oraz informacje informacji o linii na zewnątrz pojazdu).
Autobusy będą przyjazne środowisku - spełniać będą normy EURO 5 o dopuszczalnej emisji spalin do atmosfery.
Umowa z Metrem Warszawskim o wartości 7 530 000 000 zł (brutto) została zawarta na najbliższych 18 lat.
W tym czasie spółka zakupi 43 pociągi 6 – wagonowe, które będą dostarczane wraz z uruchamianiem kolejnych odcinków metra.
Ogółem łączne nakłady metra na wymianę i modernizację taboru wyniosą ok. 1 700 000 000 zł netto.
Najważniejszą inwestycją będzie budowa drugiej linii metra od stacji Połczyńska do stacji Bródno. Jej realizacja będzie przebiegała w trzech etapach: