Poprzedni sezon letnich linii turystycznych należał do bardzo udanych. Z przejażdżek konnymi omnibusami, rejsów tramwaju wodnego po Wiśle i wycieczek statkiem nad Zalew Zegrzyński skorzystało prawie 30000 osób. Ogromnym powodzeniem cieszyły się także promy.
Atrakcją okazały się zwłaszcza weekendowe wycieczki do Serocka. Bilety na sobotnie i niedzielne rejsy „Generała Kutrzeby” rozchodziły się błyskawicznie a ZTM, ze względu na zainteresowanie pasażerów, uruchomił dodatkowe piątkowe kursy statkiem „Zefir”. Wyprawy do Serocka były doskonała okazją do podziwiania mazowieckich pejzaży i fotografowania ciekawych obiektów, np. śluzy na Kanale Żerańskim, tanecznych zabaw przy muzyce i wypoczynku na plaży podczas postoju w Serocku. Ogółem w poprzednim sezonie w rejsach na Zalew Zegrzyński wzięło udział ponad 2000 osób.
Ponad 21000 pasażerów przewiózł natomiast tramwaj „Wars” pływający po Wiśle pomiędzy Podzamczem, Mostem Poniatowskiego, Cyplem Czerniakowskim i Cytadelą. Największym zainteresowaniem cieszyły się weekendowe rejsy, podczas których pasażerowie mogli posłuchać koncertów (w ramach festiwalu „Sztuka nad Wisłą”) oraz opowieści przewodnika-varsavianisty o historii i architekturze stolicy. Tramwaj wodny był także areną pleneru fotograficznego - Photo Day 3.0, który przyciągnął blisko stu miłośników fotografowania. Największym zainteresowaniem cieszyły się rejsy w weekendy, w których wzięła udział blisko połowa (47 proc.) wszystkich uczestników.
Dużym udogodnieniem okazały się również promy łączące brzegi Wisły na wysokości Podzamcza, Cypla Czerniakowskiego i Łomianek. Z przepraw masowo korzystali rowerzyści, z myślą o których na każdym z promów zamontowane zostały stojaki na rowery. Ogółem z przepraw między brzegami Wisły skorzystało blisko 30000 osób.
Na wycieczki konnymi omnibusami po Starówce wybrało się prawie 7000 turystów i warszawiaków a z przejażdżek najczęściej korzystały całe rodziny.
Oprócz tego pasażerowie chętnie korzystali z linii tramwajowej „T”, obsługiwanej zabytkowymi wagonami z okresu przedwojennego oraz z przełomu lat 40 i 50 ubiegłego wieku oraz autobusowej linii 100, której trasa przebiegała w pobliżu zabytków, muzeów, pomników i innych ciekawych miejsc w Warszawie.
Zdjęcia - www.warszawa.pl