Jeszcze w tym roku zostanie ogłoszony przetarg, a mieszkańcy będą mogli skorzystać z rowerów miejskich wiosną przyszłego roku.
W ramach systemu roweru miejskiego w początkowej fazie zostanie uruchomionych 10 stacji dokujących (5 stacji metra, Park Kultury w Powsinie, Park Natoliński, SGGW Basen, SGGW Kampus, Park Przy Bażantarni). Sukcesywnie i w odpowiedzi na zapotrzebowanie będą mogły powstawać kolejne stacje, w tym np. umiejscowione na terenie prywatnym
i finansowane przez podmioty prywatne (np. centra handlowe).
W pilotażowym wdrożeniu systemu roweru miejskiego, oprócz Ursynowa, udział potwierdziła już Dzielnica Wilanów (2 stacje). Trwają rozmowy z władzami Dzielnicy Mokotów (również 2 stacje).
- Władze miasta od kilku lat zapowiadają stworzenie sytemu roweru miejskiego. Niestety, brak pieniędzy w miejskiej kasie to uniemożliwia. Dlatego znaleźliśmy środki w budżecie Ursynowa i zaproponowaliśmy ZTM wspólny pilotaż zgodny z programem funkcjonalno-użytkowym opracowanym na zlecenie ZTM. Pojawiła się szansa, aby powstał południowo-warszawski system roweru miejskiego i zamierzamy ją wykorzystać. Moim celem jest, aby Ursynów był najbardziej przyjazną dzielnicą dla tych, którzy chcą wykorzystywać rower jako środek transportu – mówi Piotr Guział, burmistrz Dzielnicy Ursynów.
Umowa na realizację roweru miejskiego zostanie podpisana prawdopodobnie na 4 lata.
W przyszłorocznym budżecie Dzielnica Ursynów przeznaczy na to zadanie 250 tys. zł, ZTM – 450 tys. zł, Dzielnica Wilanów – 50 tys.