Imieniny:
Szukaj w serwisieWyszukiwanie zaawansowane

Komunikacja

2012.05.31 g. 16:31

Będzie 45 nowych autobusów

Urząd m.st. Warszawa zamawia kolejne autobusy na stołeczne ulice. MZA wzbogaci się o 45 nowoczesnych, niskopodłogowych pojazdów. Zakup będzie możliwy dzięki emisji obligacji na kwotę 301 mln zł.

Pierwsze autobusy pojawią się w Warszawie w ciągu 22 tygodni od dnia podpisania umowy.

 

Wszystkie pojazdy będą posiadały niską podłogę na całej długości (wiele miast z całej Europy zamawia autobusy w wersji low entry, w których niska podłoga znajduje się tylko pomiędzy pierwszymi i drugimi drzwiami), klimatyzację w wersji śródziemnomorskiej, system elektronicznej informacji wewnętrznej i zewnętrznej, zestaw monitorów informacyjnych i reklamowych, monitoring wizyjny obejmujący wnętrze pojazdu, oznaczenia dla osób niewidomych i fotele z „warszawską” tapicerką.

 

Solaris Urbino 10

 

Solaris Urbino 10
Fot. ze strony producenta.

 

  • 20 autobusów Solaris Urbino o długości 10 metrów, za cenę 17 933 400 PLN brutto, dostarczy Firma Solaris Bus & Coach
  • 25 autobusów Solbus Solcity o długości 12 metrów, za cenę 24 753 750 PLN brutto, dostarczy konsorcjum firm Lider Trading oraz Blue Line.

 

Solbus Solcity 12

 

 Solbus (malowanie z Wałbrzycha)
Źródło Wikipedia

 

A już za kilkanaście dni, Zarząd MZA podpisze kolejną umowę na dostawę 60 autobusów przegubowych. Dostarczy je koncern Evo Bus, który zaoferował Warszawiakom autobus Mercedes Conecto. 60 pojazdów dla MZA zostanie wyprodukowanych w fabryce w Turcji.

 

Obligacje

 

Zawarcie kontraktów na zakup autobusów jest możliwe dzięki podpisaniu umowy o emisji obligacji pomiędzy Miejskimi Zakładami Autobusowymi, a bankiem Pekao SA. Dzięki temu, miejski przewoźnik będzie mógł dysponować kwotą 301 milionów złotych na zakup nowych autobusów w latach 2012-15.

 

Biletomaty

 

Dzisiaj również inaugurujemy działalność nowych biletomatów, w których pasażerowie będą mogli kupować bilety pojazdowe. Od 1 czerwca w autobusach MZA będą funkcjonowały 82 takie urządzenia, a docelowo do roku 2014 we wszystkich stołecznych pojazdach. Kupno biletu w biletomacie będzie możliwe tylko za pomocą karty płatniczej, przy użyciu pinu lub paypassu. Za dostarczenie i pełen serwis urządzeń odpowiada firma Mera System.

 

Zakupy taboru dla komunikacji miejskiej:

 

Szybka Kolej Miejska:
umowa podpisana w 2010 r. na zakup 13 składów typu ELF (27 WE); cena ofertowa netto PESY wynosiła 299 mln zł, w kwocie tej zawarta jest cena utrzymania eksploatacyjnego pojazdów w okresie 3 lat; dofinansowanie projektu w wysokości 50% kwalifikowanych kosztów - kwotą wynoszącą 150,4 mln zł, 8% wkładu własnego SKM, pozostałą część finansowania projektu zapewni emisja obligacji własnych spółki.

 

Miejskie Zakłady Autobusowe:
umowa z czerwca 2011 r. na zakup 168 autobusów, w tym 20 szt. 10-metrowych marki Solbus, 36 autobusów 12-metrowych oraz 112 autobusów 18-metrowych marki Solaris (w tym 4 hybrydy); wartość kontraktu wynosi ponad 216 mln zł; środki pochodziły z zasobów spółki oraz emisji obligacji spółki (wyemitowane papiery na 165,6 mln zł); przetarg rozpisany w połowie marca na 105 nowoczesnych autobusów niskopodłogowych (20 sztuk 10-metrowych, 25 12-metrowych i 60 przegubowców) wygrali Solbus, solaria (krótsze autobusy) oraz Mercedes z modelem conecto.

 

Tramwaje Warszawskie:
186 tramwajów niskopodłogowych (umowa podpisana w 2009 r., trwa odbiór zamówionych składów, do mistrzostw Euro 2012 będzie 120 szt.), wartość kontraktu to ok. 1,5 mld zł (z VAT); zakup pojazdów jest częścią projektu obejmującego modernizację taboru i torowiska, dofinansowanego z UE; przewidywane dofinansowanie wyniesie ok. 618 mln zł; w najbliższych miesiącach planowany przetarg na 30 (z możliwością zwiększenia do 45) tramwajów dwukierunkowych

 

Metro Warszawskie:
35 pojazdów sześciowagonowych konsorcjum Siemens-Newag; kwota zamówienia to 1,069 mld zł (netto!), a dofinansowanie UE to 254,9 mln zł.



Opublikowal: Michał Pawlik
-
Serwis oprogramował Jacek JabłczyńskiCopyright(c) 2002 - 2014 Fundacja Promocji m. st. Warszawy