W ciągu najbliższych kilku miesięcy firma ta sprowadzi do Warszawy 50 nowych, klimatyzowanych i monitorowanych autobusów. Pierwsze trafią do Warszawy w pierwszym kwartale przyszłego roku.
Do wyścigu o dziesięcioletni kontrakt na wożenie warszawiaków stanęło aż siedmiu przewoźników, co pokazuje jak bardzo atrakcyjnym "kąskiem" był ten przetarg na rynku przewozów.
Startowały dobrze znane warszawiakom firmy:
i dwóch nowych graczy, którzy chcieli wejść na warszawski rynek przewozowy:
Ponieważ kluczowym kryterium wyboru oferty była cena - przetarg wygrała firma PKS Grodzisk Mazowiecki, która zaoferowała najniższą stawkę za wozokilometr.
W ramach umowy, na naszych drogach pojawi się 50 sztuk 12-metrowych autobusów Scania. Wszystkie będą nowe, spełniające rygorystyczne normy ekologiczne Euro 4, wyposażone w klimatyzację i monitoring kamerowy. Będą całkowicie niskopodłogowe. Pomieszczą do 100 osób każdy. W połowie autobusów znajdzie się system umożliwiający liczenie pasażerów i ich lokalizację.
Ułatwi to pracę ZTM w zakresie planowania przewozów i pozwoli jeszcze lepiej poznać potrzeby Warszawiaków w tym zakresie.
Pierwsze 10 autobusów wyjedzie na warszawskie ulice za ok. 4-5 miesięcy, kolejne będą dojeżdżały sukcesywnie w partiach po 10 sztuk do końca wakacji 2008. Nowy tabor pojawi się przede wszystkim na prawobrzeżnej części Warszawy. Umowa zawarta została na okres 10 lat (do końca 2017 r.) i zakłada wielkość pracy przewozowej na poziomie ok. 4 mln wozokilometrów rocznie.
Jednocześnie pragniemy państwa poinformować, że drugi przetarg, który ogłosiliśmy na 50 krótkich 8 i 9 metrowych autobusów podlega obecnie kontroli Urzędu Zamówień Publicznych.
Jest to jedna z ostatnich procedur związanych z przetargiem dlatego liczymy że w ciągu miesiąca podpiszemy kolejną umowę. Krótkie autobusy obsługiwać będą te rejony aglomeracji warszawskiej, które generują małe potoki pasażerskie i dodatkowo gdzie jest gorsza infrastruktura drogowa. Lepszą obsługę zyskają nowe rejony Warszawy takie jak: część Zielonej Białołęki, Zielonego Ursynowa, Bemowa, Wesołej czy Wawra.
Warto zaznaczyć, że po kilku latach zastoju, w chwili obecnej ma miejsce dynamiczny proces wymiany taboru autobusowego na nowy.
Tylko w tym roku na ulice Warszawy wyjechało już prawie 250 nowych autobusów:
Jest to prawdziwa rewolucja w dziedzinie unowocześniania taboru, warto bowiem przypomnieć, że w latach 2002 - 2006 stan taboru odnawiany był w bardzo ograniczonym zakresie. W ciągu 4 lat Miejskie Zakłady Autobusowe kupiły niecałe 100 autobusów, a w wyniku rozstrzygniętych przez ZTM przetargów na ulice Warszawy wyjechało dodatkowo 150 nowych autobusów (100 sztuk w 2003 i 50 sztuk w 2006 roku).