Imieniny:
Szukaj w serwisieWyszukiwanie zaawansowane

Tramwaje

2007.11.12 g. 21:39

Motorek dla NR TW

Szybciej do zdarzeń tramwajowych

 

Od dnia dzisiejszego (12.11.2007 r.), po raz pierwszy do akcji wyruszyć może motocykl HONDA NT700V DEAUVILLE, który został zakupiony (w drodze przetargu) z Funduszu Prewencyjnego przez firmę PZU dla Nadzoru Ruchu Spółki Tramwaje Warszawskie.

 

 Będzie on wykorzystywany do monitorowania sytuacji na stołecznych torach oraz szybkich interwencji.  Motocykl ten był bardzo potrzebny Spółce, gdyż zdarzało się, iż instruktorzy Nadzoru Ruchu jadąc do jakiegoś zdarzenia utykali w korkach i ich interwencja była opóźniona.  Pozwoli on więc na błyskawiczną interwencję (zabezpieczenie miejsca zdarzenia – przed przyjazdem policji i radiowozu Nadzoru Ruchu czy pierwsza pomoc – przed przyjazdem pogotowia).

 

Wyposażony on jest w radiostację  aby instruktor mógł mieć kontakt z Centralą Ruchu oraz zestaw głośnomówiący w technologii Bluetooth.

 

Obecnie przeszkolonych do jazdy na tym motorze jest 3 instruktorów.

 

Na razie jest tylko jeden, ale jak się sprawdzi na stołecznych drogach być może będzie ich więcej.

 

Motocykl ten, który jest bliźniaczo podobny do tych, które otrzymała Policja przed przyjazdem Papieża, waży 236 (bez paliwa). 108KM pozwala na aż nadto swobodne poruszanie się po mieście.

 

Jego maksymalna prędkość to 230 km/h. Dzięki zintegrowanym kufrom może pomieścić całe niezbędne wyposażenie.

 

 Koszt jednego to ok. 33.000 zł.

  

Jest łatwy do rozpoznania, gdyż jest biały, z logiem Spółki oraz napisem Nadzór Ruchu Tramwajów Warszawskich.

 

 Instruktorzy wyposażeni są w:

 

  •  specjalne kombinezony (w kolorze czarnym z kamizelką odblaskową z napisem Nadzór Ruchu TW),
  • kaski (wyposażone w słuchawki i zestaw głośno mówiący bluetooth) są białe – podobnie jak policyjne.

 

 

 

 



Opublikowal: Michał Pawlik
-

Dziś w Warszawie

Jutro w Warszawie

Zobacz także


2010.02.09 g. 23:41

Nasi Partnerzy










2008.03.25 g. 22:37

Pierwszy tramwaj elektryczny w Warszawie

Trochę historii
Przebudowę i prace elektryfikacyjne warszawskich tramwajów poprzedziły działania projektowe i konkursowe. Miasto już w 1902 roku podjęto pierwszą próbę elektryfikacji.

Serwis oprogramował Jacek JabłczyńskiCopyright(c) 2002 - 2014 Fundacja Promocji m. st. Warszawy