Imieniny:
Szukaj w serwisieWyszukiwanie zaawansowane

Tramwaje

2008.08.23 g. 21:01

Niespotykany przetarg na dostawę tramwajów

186 wieloczłonowych zestawów.
Do końca 2013 roku na warszawskich torach pojawi się 186 nowych wieloczłonowych całkowicie niskopodłogowych tramwajów. Będzie to jeden z największych w historii przetargów w Europie na zakup taboru tramwajowego.

 

Tramwaje Warszawskie przesłały ogłoszenie do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej o wszczęciu postępowania na dostawy nowego taboru.

 

Do końca 2013 roku na warszawskich torach pojawi się 186 nowych wieloczłonowych całkowicie niskopodłogowych tramwajów. Będzie to jeden z największych w historii przetargów w Europie na zakup taboru tramwajowego.

 

Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o przystąpiły dzisiaj do realizacji ambitnego planu modernizacji taboru. Zakup 186 tramwajów przegubowych pozwoli na wymianę ponad 300 tramwajów starego typu.

 

Prezes Tramwajów Warszawskich Pan Krzysztof Karos powiedział:

 

  • "Przetarg ten pozwoli nam stopniowo wycofywać tramwaje starego typu z ruchu. Dzięki temu na Euro 2012 Warszawiacy i kibice dojadą tramwajami spełniającymi najwyższe światowe standardy".

 

Tramwaje rzeczywiście powinny spełnić oczekiwania nawet najbardziej wymagających pasażerów, ponieważ będą całkowicie niskopodłogowe i w pełni klimatyzowane (cześć pasażerska i kabina kierowcy).

 

W każdym tramwaju znajdą się automaty biletowe oraz monitoring.

 

Będą one jeździły na już zmodernizowanych (Al. Jerozolimskie) i modernizowanych aktualnie trasach tramwajowych.

W najbliższych latach będą to odcinki:

 

  • Trasa W-Z (odc. Cm. Wolski - Dw. Wileński),
  • pętla Piaski - pętla Kielecka,
  • Dw. Wileński - Stadion Narodowy - Rondo Waszyngtona.

 

Zakup tramwajów oraz modernizacja tras spowoduje też, że pasażerowie, a zwłaszcza osoby starsze i niepełnosprawne, będą mogli wygodniej niż dotychczas wsiąść do tramwaju.
Różnica między poziomem podłogi tramwaju a poziomem przystanku będzie niewielka.

 

Tramwaje będą też doskonale współpracować z Systemem Informacji Pasażerskiej w Warszawie.

 

Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o postanowiły tez kupić o 31 tramwajów więcej niż początkowo planowały. Jest to związane z wolą, wyrażoną przez ZTM, skierowania tego taboru do obsługi komunikacyjnej Białołęki po planowanym otwarciu Trasy Mostu Północnego.

 

Realizacja zakupu taboru będzie możliwa dzięki podpisaniu 6 sierpnia br.umowy wieloletniej przez Prezydent m. st. Warszawy Panią Hannę Gronkiewicz - Waltz a Zarządem Tramwajów Warszawskich na świadczenie usług przewozowych.

 

Podpisanie tego porozumienia pozwoli na zaciągniecie kredytów na zakup nowych tramwajów. Warto podkreślić, że Tramwaje Warszawskie są pierwszym warszawskim przewoźnikiem, które podpisało tego typu porozumienie z Miastem Stołecznym Warszawa.

 

Przesłanie ogłoszenia o rozpisaniu przetargu to wymóg, jaki stawia Unia Europejska przy tak dużych przetargach. Ponadto ogłoszenie to jest już opublikowane na stronie internetowej Tramwajów Warszawskich - w dziale Zamówienia Publiczne.

 

Uruchamia ono postępowanie w formie przetargu ograniczonego.

 

  • Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (I etap):


    - można będzie składać do 26 września b.r.,

  • a do składania ofert (II etap) zostaną dopuszczeni ci wykonawcy,


    - którzy spełnią warunki udziału w postępowaniu oraz
    - wykażą się niezbędną wiedzą doświadczeniem i
    potencjałem technicznym do wykonania     zamówienia
           (m.in.
               - dostarczyli w okresie ostatnich 3 lat: 
                      co najmniej 15 tramwajów
                       - wieloczłonowych 
                       - całkowicie niskopodłogowych).

 



Opublikowal: Michał Pawlik
-

Dziś w Warszawie

Jutro w Warszawie

Zobacz także


2010.02.09 g. 23:41

Nasi Partnerzy










2008.03.25 g. 22:37

Pierwszy tramwaj elektryczny w Warszawie

Trochę historii
Przebudowę i prace elektryfikacyjne warszawskich tramwajów poprzedziły działania projektowe i konkursowe. Miasto już w 1902 roku podjęto pierwszą próbę elektryfikacji.

Serwis oprogramował Jacek JabłczyńskiCopyright(c) 2002 - 2014 Fundacja Promocji m. st. Warszawy