Imieniny:
Szukaj w serwisieWyszukiwanie zaawansowane

Tramwaje

2009.10.03 g. 06:38

Plany modernizacji tramwajów na Pradze

Na ul. Targowej i Zielenieckiej
Spółka Tramwaje Warszawskie podpisała umowę z Biurem Inżynieryjnych Usług Projektowych na wykonanie dokumentacji remontu i rozbudowy trasy tramwajowej w ciągu ulic: Targowej i al. Zielenieckiej.

Pierwsze prace przy modernizacji tej trasy planowane są na drugą połowę 2010 roku. Cała inwestycja zostanie zrealizowana do końca 2011 roku.

 

Kilka tygodni temu tramwaje ponownie zaczęły kursować Mostem Śląsko – Dąbrowskim, od 10 października tramwaje będą już kursowały na całym odcinku trasy tramwajowej W-Z (odc. DT. Wola – „Kercelak”). Już teraz jednak myślimy o realizacji kolejnej inwestycji, która zapewni wygodny dojazd kibicom podczas Euro 2012 na Stadion Narodowy,  na którym będą odbywały się Mistrzostwa Europy w piłce nożnej. 

 

Kolejna inwestycja na Euro 2012

 

Najważniejszą inwestycją w tym rejonie będzie modernizacja trasy tramwajowej Targowa – Zielieniecka. Będzie to kluczowy projekt przed Euro 2012 ponieważ stanowi ona w naturalny sposób wschodnią obwodnicę tramwajową Stadionu Narodowego. Uważamy, że kibice i Warszawiacy wybiorą właśnie tramwaj aby dostać się  w ten rejon miasta w komfortowych warunkach (nowymi niskopodłogowymi tramwajami typu 120 Na) m.in. zmodernizowaną trasą tramwajową w Al. Jerozolimskich (odc. pętla Gocławek – pętla Banacha) i obecnie modernizowaną trasą tramwajową W-Z.

 

Najpierw dokumentacja

 

Dzięki umowie podpisanej z Biurem Inżynieryjnych Usług Projektowych opiewającej na kwotę 1.410.076,00 brutto otrzymamy dokumentacje na  remont i rozbudowę trasy tramwajowej w ciągu ulic Targowej i al. Zielenieckiej.  Pozwoli nam ona na dokładne określenie zakresu koniecznych prac a także na zracjonalizowanie wydatków ponieważ uniemożliwi wykonawcom windowanie cen (przerzucanie ryzyka na inwestora).  Przetarg obejmuje wykonanie dokumentacji potrzebnej do remontu i rozbudowy trasy tramwajowej przebiegającej w ciągu ulic: Targowej, Zamoyskiego, al. Zielenieckiej od węzła Dw. Wileński do węzła Rondo Waszyngtona.

 

Trasa została podzielona na trzy odcinki:

 

  1. Targowa od ul .Białostockiej do ul. Kijowskiej
  2. ul. Targowa i ul. Zieleniecka od ul. Kijowskiej do pętli Zieleniecka wraz z odcinkiem torów w ciągu ul. Zamoyskiego w zakresie skrzyżowania z ul. Targową
  3. Al. Zieleniecka od pętli Zieleniecka do Ronda Waszyngtona

 

Pierwszym zadaniem firmy wybranej w przetargu będzie wykonanie w przeciągu 90 dni koncepcji programowo – przestrzennej. Po pół roku od podpisania umowy będziemy już mieli dokumentacje projektową wraz z kosztorysami inwestorskimi dla dwóch pierwszych odcinków. A 3 miesiące później kompletną dokumentacje wraz kosztorysami inwestorskimi  dla ostatniego odcinka. Inwestycja ta musi być w pełni skoordynowana z innymi inwestycjami miejskimi planowanymi na najbliższe lata a więc z budową Trasy Świętokrzyskiej a także budową II linii Metra.

 

Zakres modernizacji trasy tramwajowej Targowa – Zieleniecka

 

W ramach projektu w miejsce obecnej pętli „Zieleniecka”, powstanie pętla „Stadion Narodowy”, której lokalizacja znajdować się będzie kilkaset metrów na zachód od istniejącej. Będzie ona w przyszłości częścią zintegrowanego węzła komunikacyjnego, wraz z planowanym do modernizacji: dworcem PKP – „Warszawa Stadion” i budową stacji II linii Metra - Stadion Narodowy.

 

Perony przystankowe zostaną wydłużone (tak, aby mogły się tam mieścić 2 tramwaje nowego typu o długości ok. 32 m) oraz poszerzone tam gdzie jest to możliwe technicznie. Powstaną także nowe zadaszenia przystankowe, na całej powierzchni peronu. Perony będą miały dodatkowe oświetlenie aby zapewnić bezpieczeństwo pasażerom. Będą one także przystosowane do montażu kamer miejskiego monitoringu.

 

Torowisko wzdłuż Al. Zielenieckiej będzie wykonane w konstrukcji o zabudowie trawiastej (podobne torowisko zbudowaliśmy na Bemowie). W ul. Targowej po raz pierwszy chcemy zastosować torowisko trawiaste o tzw. wzmocnionej konstrukcji ( w przypadku braku takiej możliwości zbudowane zostanie torowisko bezpodsypkowe) tak aby w razie potrzeby mogły tam przejechać pojazdy specjalne (karetki pogotowia, wozy strażackie). Będzie to kolejne nowatorskie rozwiązanie w zakresie budowy torowisk, które zastosujemy w Warszawie.  Torowiska będą się pięknie komponować z pobliskimi terenem (Park Skaryszewski i zielone tereny Stadionu Narodowego wraz z boiskami treningowymi).

 

Przy Narodowym Centrum Sportu zbudujemy nowy przystanek, który będzie przeznaczony do obsługi imprez masowych takich jak Euro 2012. Dodatkowo usprawnimy relacje skrętne poprzez budowę nowych torów umożliwiających tramwajom skręcanie bez blokowania przejazdu tramwajom jadącym w inną stronę.

 

Zamówienie jest realizowane w ramach Projektu indywidualnego pn.: „Modernizacja trasy tramwajowej Dworzec Wileński – Stadion Narodowy – Rondo Waszyngtona wraz z zakupem 30 tramwajów niskopodłogowych”, wpisanego na listę projektów indywidualnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013.

 

  • Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.
  • z siedzibą w m.st. Warszawa
  • ul. Siedmiogrodzka 20, 01-232 Warszawa
  • Sąd  Rejonowy  dla  m. st. Warszawy,
  • XII  Wydział Gospodarczy  Krajowego  Rejestru  Sądowego
  • Nr  KRS: 0000145910
  • NIP:525-22-56-724
  • Kapitał  zakładowy: 467.275.000 zł
  • http://www.tw.waw.pl

 



Opublikowal: Michał Pawlik
-

Dziś w Warszawie

Jutro w Warszawie

Zobacz także


2010.02.09 g. 23:41

Nasi Partnerzy










2008.03.25 g. 22:37

Pierwszy tramwaj elektryczny w Warszawie

Trochę historii
Przebudowę i prace elektryfikacyjne warszawskich tramwajów poprzedziły działania projektowe i konkursowe. Miasto już w 1902 roku podjęto pierwszą próbę elektryfikacji.

Serwis oprogramował Jacek JabłczyńskiCopyright(c) 2002 - 2014 Fundacja Promocji m. st. Warszawy