Tramwaj zacznie kursować po Warszawie w czerwcu br.
Swing to skład o nowoczesnej konstrukcji i wyglądzie - niskopodłogowe, klimatyzowane (przestrzeń pasażerska i kabina motorniczego), wyposażone w biletomaty i elektroniczną informację pasażerską oraz monitoring wizyjny.
Nowe składy będą dostarczane do Warszawy etapami.
Do końca tego roku przyjadą 33 tramwaje typu 120Na, a do mistrzostw Europy w piłce nożnej EURO 2012 po stolicy będzie ich już jeździć 120.
Wszystkie 186 tramwajów będzie wozić Warszawiaków do końca 2013 r.
Dzięki temu do końca 2013 roku z ulic Warszawy znikną tramwaje typu 13 N i „klasyczne” 105N.
Jest to jeden z największych w historii kontraktów na dostawy taboru tramwajowego w Europie.
31 tramwajów przeznaczonych jest na obsługę komunikacyjną trasy tramwajowej na Tarchomin.
Spółka Tramwaje Warszawskie wyda na zakup taboru ok. 1,5 mld zł, z czego część jest dofinansowana ze środków Unii Europejskiej.
Realizacja zakupu taboru jest możliwa dzięki podpisaniu Umowy Wieloletniej przez Prezydent m. st. Warszawy panią Hannę Gronkiewicz–Waltz oraz Zarząd Tramwajów Warszawskich - 6 sierpnia 2008 r.
Zdjęcia Krzysztof Lipnik