Imieniny:
Szukaj w serwisieWyszukiwanie zaawansowane

Statystyka

2010.04.26 g. 22:03

Warszawski handel

Dane statystyczne – marzec 2010
Sprzedaż detaliczna zrealizowana przez przedsiębiorstwa handlowe i niehandlowe w marcu 2010 r. osiągnęła wartość 7820,3 mln zł (w cenach bieżących) i była o 14,2% większa niż w lutym 2010 r. oraz o 8,1% niższa w odniesieniu do marca 2009

W województwie mazowieckim sprzedaż detaliczna była większa o 16,6% niż w lutym 2010 r. i o 3,2% wyższa w porównaniu z marcem 2009 r.

 

W okresie styczeń – marzec 2010 r., w porównaniu z analogicznym okresem 2009 r. sprzedaż detaliczna zmniejszyła się o 10,2% i zamknęła się kwotą 21528,3 mln zł.

 

W stosunku do analogicznego okresu ub.r. spadła m.in.: sprzedaż żywności, napojów i wyrobów tytoniowych oraz prasy i książek (po 25,3%), paliw (o 17,4%), pojazdów samochodowych, motocykli, części (o 9,8%).

 

Wzrosła natomiast m.in.: sprzedaż detaliczna mebli, RTV, AGD (o 44,3%), sprzedaż w domach wysyłkowych (o 34,9%), sprzedaż detaliczna farmaceutyków, kosmetyków, sprzętu ortopedycznego (o 28,4%), włókna, odzieży, obuwia (o 23,5%).

 

Sprzedaż hurtowa w przedsiębiorstwach handlowych w marcu 2010 r. wyniosła 15149,3 mln zł (w cenach bieżących) i była większa o 24,1% w stosunku do poprzedniego miesiąca oraz o 1,2% wyższa w odniesieniu do marca 2009 r. (w województwie mazowieckim sprzedaż hurtowa była odpowiednio wyższa o 25,8% i o 0,9%).

 

W okresie styczeń – marzec 2010 r. przedsiębiorstwa handlowe zrealizowały sprzedaż hurtową o wartości 39138,4 mln zł, tj. o 1,0% większą niż przed rokiem (w województwie mazowieckim sprzedaż hurtowa była o 1,7% niższa niż w analogicznym okresie 2009 r.).

 

Sprzedaż hurtowa w przedsiębiorstwach handlu hurtowego w marcu 2010 r. ukształtowała się na poziomie o 22,4% wyższym od notowanego przed miesiącem i o 3,1% niższym niż w marcu 2009 r.

 

W okresie styczeń – marzec 2010 r. w porównaniu z analogicznym okresem 2009 r. sprzedaż hurtowa w przedsiębiorstwach handlu hurtowego zmniejszyła się o 3,1%, a największy spadek dotyczył m.in.: sprzedaży hurtowej realizowanej na zlecenie (o 69,4%), sprzedaży hurtowej maszyn, sprzętu i dodatkowego wyposażenia (o 45,1%), napojów alkoholowych i bezalkoholowych (o 27,5%), płodów rolnych i żywych zwierząt (o 26,1%), sprzętu AGD i RTV oraz artykułów użytku domowego (o 19,9%) oraz kosmetyków i wyrobów farmaceutycznych (o 4,5%).

 

Zwiększyła się natomiast m.in. sprzedaż hurtowa: wyrobów włókienniczych, odzieży, obuwia (o 71,9%), wyrobów tytoniowych (o 25,4%).

 

CENY DETALICZNE

 

Średnie ceny detaliczne wybranych artykułów żywnościowych w marcu 2010 r. w stosunku do poprzedniego miesiąca br. kształtowały się w następujący sposób.

 

ZMIANY ŚREDNICH CEN DETALICZNYCH
WYBRANYCH ARTYKUŁÓW ŻYWNOŚCIOWYCH

W MARCU 2010 R.
(miesiąc poprzedni = 100)

 

 ZMIANY ŚREDNICH CEN DETALICZNYCH

 

Średnie ceny wybranych towarów i usług konsumpcyjnych (bez artykułów żywnościowych) w marcu 2010 r. w stosunku do lutego 2010 r. kształtowały się w następujący sposób.

 

ZMIANY ŚREDNICH CEN DETALICZNYCH
WYBRANYCH TOWARÓW I USŁUG KONSUMPCYJNYCH
(bez artykułów żywnościowych)
W MARCU 2010 R.
(miesiąc poprzedni = 100)
 

 ZMIANY ŚREDNICH CEN DETALICZNYCH

 

Wśród towarów i usług niekonsumpcyjnych w marcu 2010 r. w stosunku do lutego 2010 r.

 

wzrosły ceny m.in.:

 

  • okna drewnianego 2-skrzydłowego, malowanego i szklonego (o 20,4%),
  • piły spalinowej do cięcia drewna (o 17,4%),
  • benzyny bezołowiowej, 95-oktanowej (o 1,8%),
  • kabiny natryskowej z tworzywa sztucznego (o 1,0%).

 

Zmniejszyły się ceny np.:

 

  • grzejnika c.o. płytowego (o 9,7%),
  • cegły budowlanej palonej, dziurawki (o 7,4%),
  • płytki ceramicznej ściennej, kolorowej, dekorowanej (o 2,0%).

 

W porównaniu z marcem 2009 r.

 

wzrosły ceny m.in.:

 

  • kabiny natryskowej z tworzywa sztucznego (o 102,9%),
  • grzejnika c.o. płytowego (o 38,0%),
  • młotka ślusarskiego (o 37,6%),
  • okna drewnianego 2-skrzydłowego, malowanego i szklonego (o 21,6%),
  • paliwa do zasilania silników samochodowych, „LPG” (o 20,3%),
  • benzyny bezołowiowej, 95-oktanowej (o 15,6%). 

Zmniejszyły się ceny m.in.:

m.in.:
  • cementu portlandzkiego (o 25,7%),
  • płyty styropianowej (o 11,0%),
  • cegły budowlanej palonej, dziurawki (o 3,8%).


Opublikowal: Michał Pawlik
-
Serwis oprogramował Jacek JabłczyńskiCopyright(c) 2002 - 2014 Fundacja Promocji m. st. Warszawy