12 grudnia o godzinie 20.00 w Likus Concept Store, w Warszawie, Krakowskie Przedmieście 16/18 odbył się wernisaż zdjęć do wyjątkowego kalendarza na 2008 rok - ”DŻENTELMENI”. Tym samym ruszyła druga edycja akcji „Zimą stop bosym stopom” .
Akcja jest organizowana po raz drugi przez Kujawsko-Pomorski Zarząd Okręgowy Polskiego Czerwonego Krzyża w Bydgoszczy. Jej celem jest zakupienie obuwia zimowego dla dzieci z najuboższych rodzin za pieniądze uzyskane ze sprzedaży kalendarza ”DŻENTELMENI”.
Kalendarz jest wyjątkowy z tego względu, iż nie stanowi dodatku do żadnego czasopisma, nie jest prezentem dla VIPów, każda osoba w Polsce może go kupić, sprawiając sobie i zarazem potrzebującemu dziecku prezent.
Cena kalendarza to cena pary butów. Kupując ten kalendarz tak naprawdę nabywca kupuje buty dziecku, które ich nie ma - dlatego cena kalendarza to 59,90 zł. Kalendarz jest do nabycia w drogeriach ROSSMANN na terenie całego kraju od 17 grudnia 2007 r.
W pierwszej edycji akcji na początku 2007 roku kalendarz zniknął z półek w przeciągu tygodnia, dzięki temu mogliśmy przekazać dzieciakom całej Polsce kilka tysięcy par butów. Kalendarz odniósł sukces dzięki udziałowi takich bohaterów, jak:
Przygotowaliśmy drugą edycję akcji we współpracy z Fundacją TVN „Nie jesteś sam” i zaprosiliśmy do współpracy kolejnych dżentelmenów. Są nimi:
To przede wszystkim wyjątkowi ludzie, którzy zgodzili się „oddać swoje twarze” dzieciom. Choć zapracowani, biegający z planu na plan znaleźli czas i całkowicie bezinteresownie zaangażowali się w akcję. Dzięki ich obecności akcja ma szansę po raz kolejny okazać się udaną.
Kampania promocyjna kalendarza będzie miała miejsce w programach TVN „Dzień dobry TVN” , „Co za tydzień” i TVN Style, a od 14 grudnia na antenach kanałów Grupy TVN będziemy mogli oglądać spoty reklamowe promujące akcję z udziałem „Dżentelmenów”.
Pomoc w przeprowadzeniu sesji zdjęciowej zaoferował hotel Polonia Palace oraz wyjątkowe miejsce Likus Concept Store - restauracja oraz sklep w jednym. Tam 12 grudnia 2007 odbył się wernisaż wprowadzający kalendarz na rynek, podczas którego w mini recitalu wystąpiła Justyna Steczkowska.
Wszystkie miejsca, w których realizowane były zdjęcia, wszyscy ludzie, którzy pomagali w realizacji projektu pracowali za darmo. Jedynym kosztem przedsięwzięcia jest druk kalendarzy, choć drukarnia Gemtext także zrezygnowała ze swojej marży.
Główni partnerzy akcji to: ROSSMANN oraz BARTEK - sponsorzy znacznej części druku, Profilab – druk zdjęć wielkoformatowych, TVN i Onet.pl – partnerzy medialni.