Imieniny:
Szukaj w serwisieWyszukiwanie zaawansowane

Zdrowie

2010.12.15 g. 19:42

Projekt TEST w Metrze Centrum

Od poniedziałku wystawa Projekt Test zachęca do testowania się na HIV na warszawskiej stacji metra centrum. Kolorowe zdjęcia przykuwają wzrok przechodniów i cieszą swoim optymistycznym przesłaniem.

A już w najbliższą sobotę 18.12.2010 ostatnia otwarta sobotę na Chmielnej 4, podczas której  od godz. 10 do 18, będzie można  bezpłatnie i anonimowo testować się na HIV.

 

PROJEKT TEST

 

 

 

 

Zapytaliśmy przechodniów co myślą o wystawie:

 

z daleka zauważyłam kolorowe plansze, przyznam się że od razu mnie zaintrygowały, na jednym ze zdjęć rozpoznałem nawet kolegę ze studiów, super inicjatywa – znalazłam ich na facebook’u i w sobotę idę się przetestować” – z uśmiechem mówi Maciek, student Politechniki Warszawskiej.

 

 

 

 

Wystawa jest strzałem w dziesiątkę, uśmiechnięte twarze to zupełna nowość w tej tematyce, proste przesłanie trafia bezbłędnie” – tłumaczy Marta, studentka ASP.

 

Szczerze mówiąc gdybym wiedział, że to o „hivie” to bym nie pot rzedł, ale te fajne laski – od razu się zainteresowałem – ciekawe czy takie fajne pielęgniarki są też na tej Chmielnej 4” – żartuje Łukasz.

 

 

 

 

Grudzień to dopiero początek projektu test, już w styczniu do testowania zachęcać będziemy na Uniwersytecie Warszawskim. W ramach kampanii powstał również kalendarz oraz broszura edukacyjna o HIV.  Mogę również już zdradzić, że na rok 2011 przewidujemy ogólnopolską edycję Projektu” – tłumaczy autorka projektu, Agata Kwiatkowska ze Społecznego Komitetu ds. AIDS.

 

Kampania społeczna Projekt Test rozpoczęła się 1 grudnia wernisażem na Skwerze - filia Fabryki Trzciny. Wstążkę otwierającą wystawę przeciął wiceprezydent Warszawy, Pan Włodzimierz Paszyński.

 

 

 

 

Wystawa przedstawia 37 fotografii warszawiaków - młodych, wykształconych i świadomych ludzi , którzy zgodzili się upublicznić swoje twarze na rzecz projektu. Projekt Test jest inicjatywą obywatelską, z jednej strony zachęcającą do wzięcia udziału w badaniach na HIV ,a z drugiej mającą na celu obalenie stereotypu „mnie to nie dotyczy”. Głównym zadaniem kampanii jest pokazanie, że poddanie się testowi jest czymś naturalnym i trwa tyle co „wypicie kawy na Chmielnej”. Każda fotografia, została opatrzona hasłem charakteryzującym testowanie – „anonimowo”, „szybko”, „bezpiecznie”, „za darmo”, „razem”, „dla Ciebie”, „dla mnie”.

 

Kolejnym wydarzeniem związanym z kampanią 3 była Noc Czerwonej Kokardy (3.12). Podczas imprezy,  która odbyła się w Centrum Kultury -Nowym Wspaniały Świat można było dowiedzieć się wszystko o testowaniu się na HIV oraz bezpiecznym kochaniu. Każda zainteresowana osoba mogła nie tylko porozmawiać ze specjalistą, ale również otrzymać pakiet materiał edukacyjnych.

 

Już następnego dnia (4.12) rozpoczęliśmy Warszawskie Dni Testowania, które trwać będą do końca grudnia.

 



-
Serwis oprogramował Jacek JabłczyńskiCopyright(c) 2002 - 2014 Fundacja Promocji m. st. Warszawy