Rusza trzecia edycja ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej POWIEDZ NIE TRĄDZIKOWI, której celem jest propagowanie wiedzy nt. profilaktyki i leczenia trądziku wśród młodzieży w Polsce.
W tym roku kampania obejmie 148 szkół ponadgimnazjalnych z 13 miast Polski: Warszawy, Krakowa, Poznania, Białegostoku, Katowic, Bytomia, Rzeszowa, Wrocławia, Gdańska, Gdyni, Łodzi, Lublina, a także Olsztyna. W Warszawie liczba szkół biorących udział w kampanii POWIEDZ NIE TRĄDZIKOWI jest największa w całej Polsce i wynosi 21. W każdej szkole odbędzie się wykład nt. profilaktyki i sposobów kompleksowego leczenia choroby trądzikowej oraz bezpłatne konsultacje dermatologiczne dla uczniów. Kampania POWIEDZ NIE TRĄDZIKOWI organizowana jest przez markę dermokosmetyczną La Roche-Posay pod patronatem Polskiego Towarzystwa Dermatologicznego.
- Trądzik wciąż uważany jest za nieunikniony przejaw dojrzewania, który sam przejdzie. Nic bardziej mylnego nieleczony może prowadzić do poważanych i trwałych defektów skórnych oraz wywierać silny wpływ na samopoczucie psychiczne młodych osób – mówi prof. dr hab. Jacek Szepietowski, Prezes Polskiego Towarzystwa Dermatologicznego, patrona ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej POWIEDZ NIE TRĄDZIKOWI.
Dlatego tak ważna jest edukacja w zakresie profilaktyki i leczenia trądziku, który dotyczy coraz większej liczby młodzieży w Polsce. Nie tylko ze względu na pogłębiający się problem zanieczyszczenia środowiska, czy zastrzeżenia do jakości spożywanej żywności w coraz większym stopniu nasyconej konserwantami czy przetwarzanej genetycznie. Młodym ludziom przede wszystkim brakuje fachowej wiedzy nt. skutecznej walki z tą chorobą. Zamiast świadomości, że trądzik należy i można wyleczyć wciąż dominują mity i przesądy w tym zakresie. Efektem czego jest nawracający się problem zmian i trwałych defektów skórnych oraz idące za tym osłabienie kondycji psychicznej. W końcu żyjemy w społeczeństwie, w którym zewnętrzny wygląd odgrywa bardzo ważną rolę – przekonujemy się o tym, nie tylko w życiu dorosłym, ale już w szkole. Dostarczenie gruntownej wiedzy w zakresie skutecznej walki z trądzikiem to główny cel kampanii POWIEDZ NIE TRĄDZIKOWI.
Leczenie trądziku z kolei może być skuteczne, tylko jeżeli będzie prowadzone kompleksowo, obejmując odpowiednią pielęgnację skóry oraz konsultacje dermatologiczne,. Dlatego też, kształtowanie nawyku wizyt u lekarzy-dermatologów, poszukiwanie porady u farmaceuty, czy wizyt u kosmetyczki to kolejny cel kampanii, tak jak poprawienie umiejętności w zakresie codziennej pielęgnacji skóry. Oprócz leczenia trądziku, równie ważna jest jego profilaktyka, co także wymaga wiedzy i współdziałania ekspertów z różnych dziedzin.
Do udziału w kampanii POWIEDZ NIE TRĄDZIKOWI zgłosiło się 21 szkół ponad gimnazjalnych z Warszawy, czyli najwięcej w całej Polsce. Są to:
W dwóch poprzednich edycjach kampanii POWIEDZ NIE TRĄDZIKOWI wzięło udział ponad 300 000 uczniów z 400 szkół średnich na terenie ponad 35 miast Polski. W tym roku będzie to ok 150 tysięcy uczniów ze 148 szkół w 13 miastach Polski. Tak jak w ubiegłych latach platformę internetową kampanii stanowić będzie portal www.powiedznietradzikowi.pl, na którym każdy zainteresowany będzie mógł skorzystać z bezpłatnej porady dermatologa i innych ekspertów ds. leczenia trądziku.