Imieniny:
Szukaj w serwisieWyszukiwanie zaawansowane

Biznes

2009.11.25 g. 15:52

Eurokampania – europejskie doświadczenia

Konferencja nt. Kampanii Euro

W Warszawie odbędzie się pierwsze tego typu spotkanie w Polsce, gdzie polscy i zagraniczni eksperci podzielą się doświadczeniami z prowadzenia kampanii edukacyjno-informacyjnej na temat euro.

Polska Fundacja im. Roberta Schumana wspólnie z Fundacją Konrada Adenauera zaprasza w czwartek, 26 listopada do udziału w konferencji

 

„Europkampania – europejskie doświadczenia”.

 

Podpisanie Traktatu Akcesyjnego obliguje Polskę do tworzenia warunków niezbędnych do przyjęcia europejskiej waluty. Mimo, że data wejścia do strefy euro nie jest określona, w Polsce podejmowane są działania informacyjne i promocyjne odnośnie przyszłej waluty.

 

Jest to pierwsze tego typu spotkanie w Polsce, gdzie polscy i zagraniczni eksperci podzielą się doświadczeniami z prowadzenia kampanii edukacyjno-informacyjnej na temat euro.

 

Konferencję otworzy

 

  • Tadeusz Mazowiecki
    Przewodniczący Rady Fundatorów Polskiej Fundacji im. Roberta Schumana.

 

W spotkaniu udział wezmą: 

 

  • Robert Caruana
    Bank Centralny Malty,

  • Henrik Fugmann
    Ministerstwo Finansów Danii,

  • Minister Ludwik Kotecki
    Ministerstwo Finansów RP, 

  • Katerina Siamtani
    Ministerstwo Finansów Cypru,

  • Thomas Szewczyk
    Deutsche Bundesbank, przedstawicielstwo w Berlinie,

  • Krzysztof Pietraszkiewicz
    Prezes Związku Banków Polskich,

  • Józef Wancer 
    Prezes Zarządu Banku BPH

  • i inni.

 

W wydarzeniu uczestniczyć będą praktycy odpowiedzialni za kampanie w państwach, w których euro zostało przyjęte, jak i przedstawiciel Danii, gdzie ostatecznie, wspólna waluta nie została implementowana. Ponadto, Polscy paneliści podzielą się swoimi rekomendacjami jak i opiniami na temat przyszłych działań w kraju. 

 

Wymiana waluty na nową wpływa na codzienne życie, dlatego też państwa członkowskie mające w perspektywie wprowadzenie euro muszą odpowiednio wcześniej przygotować społeczeństwo do tego momentu. Rzetelna informacja to przyczynek do uniknięcia napięć towarzyszących tej zmianie. Poinformowani obywatele to klucz do sukcesu.  Przed - i o czym nie można zapominać - po zastąpieniu złotówki nowym euro. 

 

Doświadczenia innych państw członkowskich, tych które przyjęły euro jako pierwsze, jak i tych, które uczestniczyły w tym procesie w późniejszym okresie są z polskiej perspektywy nie do przecenienia. Sukces kampanii uzależniony jest od wielu czynników – niewątpliwie doświadczenia państw które przyjęły, ale także tych które odrzuciły euro są dla nas ważne. 
 
 

Organizatorzy liczą, że przekazane podczas konferencji doświadczenia okażą się cenne dla planowanych działań informacyjnych w Polsce.

 

Konferencja stanowi inaugurację programu Eurokampanii Polskiej Fundacji im. Roberta Schumana.

 

  • Czwartek,
    26 listopada 2009 roku,
    godz. 9.00 – 14.00

 

  • Pałac Kultury i Nauki,
    XII piętro,
    Aula A

 

Program konferencji znajduje się w załączeniu.

 



Opublikowal: Michał Pawlik
-
Serwis oprogramował Jacek JabłczyńskiCopyright(c) 2002 - 2014 Fundacja Promocji m. st. Warszawy