W projekt WUT Solar Boat - tak nazywa się też zespół - zaangażowane są 22 osoby.
To studenci Studenckiego Koła Naukowego Konstruktor z Politechniki Warszawskiej oraz Studenckiego Koła Naukowego Zarządzania Projektami z SGH.
"Nad samym projektem i konstrukcją łodzi pracują studenci PW. Zadania biznesowe związane z finansami, marketingiem i sponsoringiem są realizowane przez studentów SGH. W naszym zespole działa również student informatyki WAT, który przygotował stronę internetową projektu" - mówi Małgorzata Kicińska, studentka SGH, która w WUT Solar Boat odpowiada za marketing. "Prace nad łodzią trwają cały czas, wciąż jednak poszukujemy sponsorów, którzy zechcieliby wspomóc nasz projekt" - dodaje.
DONG Energy Solar Challange odbędzie się na przełomie czerwca i lipca tego roku.
Trasa wyścigu prowadzi po malowniczych holenderskich jeziorach, kanałach i rzekach.
Jej łączna długość to ponad 200 km. Reprezentanci Polski będą się musieli zmierzyć nie tylko z innymi amatorskimi zespołami studenckimi, ale także z zawodowcami. Na starcie staną zespoły z całego świata m.in. z Chin, USA, Niemiec i Brazylii.
Oprócz obszernej wiedzy, kreatywności i sprytu studenci muszą wykazać się umiejętnością organizacji zespołu, kreowania wizerunku oraz gromadzenia środków na budowę - w tym właśnie mają pomóc studenci SGH.
"Przygotowania do startu trwają już od jesieni zeszłego roku. Dzisiaj konstruktorzy mogą pochwalić się wspaniałym projektem, animacją jednostki oraz prototypem. Kadłub jest na wykończeniu, a dalsze prace są ograniczone ze względu na braki finansowe" - opowiada Bartosz Dembowski, student SGH, w zespole odpowiedzialny za sponsoring. Według harmonogramu prezentacja ukończonej łodzi ma odbyć się już wiosną.
Zespół WUT Solar Boat
To nie pierwszy przykład współpracy studentów Politechniki Warszawskiej i SGH.
Wspólnie zbudowali już bolid wyścigowy, który wystartował w zawodach formuły SAE we Włoszech.
Więcej informacji i aktualności z postępów nad budową łodzi na stronie www.solarboat.pl