Imieniny:
Szukaj w serwisieWyszukiwanie zaawansowane

Świat zwierzęcy

2013.08.10 g. 14:38

Wychowuję, nie tresuję

Spotkanie podsumowujące kampanię społeczną

13 sierpnia odbędzie się prezentacja wyników największych Polsce badań na temat problemów wychowawczych z psami. Z jakimi problemami borykają się właściciele psów? Jak radzą sobie z nimi?

Krzyczą na zwierzę, może biją czy szukają pomocy psiego psychologa?

 

  1. Dla 68,2% respondentów ogólnopolskiego badania dotyczącego problemów Polaków z psami największym kłopotem z psem na spacerze jest… ciągnięcie na smyczy.

  2. Najczęstszy problem z psem w domu to chodzenie krok w krok za właścicielem – wskazało go 48,2% ankietowanych.

 

Logo kampanii „Wychowuję, nie tresuję”

 

Podczas spotkania zaprezentowane zostaną również krótkie filmy instruktarzowe dla właścicieli psów, a bezpłatnych porad udzielać będzie Aneta Awtoniuk - behawiorystka, inicjatorka kampanii, założycielka szkoły dla psów Azorres.

 

Spotkanie odbędzie się we wtorek, 13 sierpnia, godz. 13:00 Sala konferencyjna +5, Centrum Giełdowe SA, ul. Książęca 4, wejście C od strony ul. Książęcej.

 

Zgłoszenie obecności należy przesyłać do pana Jana Sikorskiego.

 

Kampania „Wychowuję, nie tresuję”

 

W Polsce żyje ponad 8 mln psów. Są naszymi przyjaciółmi, towarzyszami, strażnikami.  Spotykamy się z nimi codziennie, w parkach, na ulicach. Dlatego tak ważne jest zrozumienie ich zachowań, pragnień i sposobu myślenia. Poprawna interpretacja sygnałów wysyłanych nam przez psy pozwala uniknąć agresywnych zachowań oraz umożliwia wychowanie niekłopotliwego i bezpiecznego towarzysza człowieka.

 

Kampania „Wychowuję, nie tresuję” ma na celu zapobieganie aktom agresji psów wobec ludzi. Naszym naczelnym założeniem jest promocja wychowania pozytywnego zamiast tresury, opartej na karaniu psa za niepożądane zachowania. W naszym przekonaniu wychowanie psa w dużej mierze przypomina wychowanie dziecka i powinno być oparte na obustronnym szacunku i zrozumieniu. Adresatami kampanii są również ludzie nie posiadający psów – chcemy edukować ich jak zachowywać się wobec obcych czworonogów i jak harmonijnie współistnieć z nimi w przestrzeni publicznej.

 

W ramach kampanii przeprowadzono największe w Polsce badania dot. problemów na jakie natrafiają właściciele psów i sposobów ich rozwiązywania. Przeprowadzono również konkurs filmowy „Krótki film o wychowaniu”, o tym dlaczego lepiej wychowywać psa niż tresować go siłowo.

 

Uzupełnieniem tych działań są projekty edukacyjne takie jak „Pies na Euro 2012”, prowadzony w maju i czerwcu 2012. Prowadzone w jego ramach warsztaty miały na celu informowanie właścicieli czworonogów jak przygotować swoich podopiecznych na głośną imprezę masową.
We wrześniu i październiku 2012 odbyły się również „Psie lekcje”, podczas których uczniowie szkół podstawowych zdobyli wiedzę, jak zachowywać się wobec obcych psów, spotkanych np. podczas zabaw na dworze, oraz jak postępować wobec trzymanych w domu pupili.

 

Kampania, od maja 2012, prowadzona jest pro bono przez SJ Consulting. Partnerami kampanii są miesięcznik „Mój Pies”, Szkoła dla Psów „Azorres” z Warszawy, Fundacja Zwierzofani oraz portal ZooHoryzonty.pl . Kampanię wsparli m.in. Beata Sadowska, Michał Ogórek, Odeta Moro-Figurska czy Jarosław Kret.



Opublikowal: Michał Pawlik
-
Serwis oprogramował Jacek JabłczyńskiCopyright(c) 2002 - 2014 Fundacja Promocji m. st. Warszawy