Imieniny:
Szukaj w serwisieWyszukiwanie zaawansowane

Laboratorium Dramatu

2007.12.29 g. 10:34

Styczeń w Laboratorium Dramatu


 

Repertuar w styczniu

 

  • 18 stycznia (piątek)  godz. 19:00      
    E.Chowaniec "GARDENIA" reż. A.Figura


  • 19 stycznia (sobota) godz.  19:00      
    E.Chowaniec "GARDENIA" reż. A.Figura


  • 20 stycznia (niedziela) godz. 19:00   
    E.Chowaniec "GARDENIA" reż. A.Figura


  • 25 stycznia (piątek) godz. 19:00        
    T.Słobodzianek "MALAMBO" reż.O.Spisak


  • 26 stycznia (sobota) godz. 19:00        
    T.Słobodzianek "MALAMBO" reż.O.Spisak



  • 27 stycznia (niedziela) godz. 19:00    
    T.Słobodzianek "MALAMBO" reż.O.Spisak

 

 

Gardenia – Elżbieta Chowaniec

 

Cztery kobiety w poszukiwaniu szczęścia:

  1. konspiratorka państwa podziemnego,
  2. handlarka,
  3. życiowa oferma i
  4. biały kołnierzyk.

 

 

Historia pewnej krakowskiej rodziny, a zarazem zbiorowy portret -

 

  • Polki z butelką wódki,
  • Polki w podróży służbowej,
  • Polki na skraju załamania nerwowego,
  • Polki nowoczesnej.

 

Opowieść o życiu w zaklętym kręgu uzależnień przekazywanych w kodzie DNA. Czy przed tym można uciec? Czy którejś z bohaterek się to uda?

Na scenie:

 

  • Dorota Landowska,
  • Agnieszka Warchulska,
  • Paulina Kinaszewska,
  • Martyna Peszko.

 

 

Dorota Landowska, Agnieszka Warchulska

Fot. Małgorzata Gurdziel

 

Reżyseria Aldona Figura.

 

„Gardenia” Elżbiety Chowaniec podważa romantyczną wizję kobiety jako bogini ogniska domowego i strażniczki narodowych wartości. Gardenia jest tu kwiatem trującym. Ale, być może, tradycja ta już dawno jest podważona, i Elżbieta Chowaniec pokazuje po prostu jej współczesną wersję. To, co boli, to realizm tej wersji. Bo jest to realizm matni. (Irena Grudzińska – Gross o Gardenii)

 

Gdybym miała narysować ten tekst, byłaby to "baba w babie", matrioszka. Bo jest w nim nieuchronność, brak ucieczki od relacji matka - córka... Od tego, jak ona nas kształtuje i co wnosi w nasze życie, albo co nam zabiera. Bohaterki "Gardenii" nieustannie się rozstają, nieustannie kłócą się - niemal na śmierć i życie, ale więź między nimi jest tak silna, że mimo wszystko nadal są razem... Bo zawsze się chce wrócić do rodziny. I chyba każdy wie, o czym mówię - wystarczy popatrzeć na reportaże w gazetach: dzieci zawsze chcą wrócić do matek, bez względu na to, jakie one są. To więzi, których nikt nie jest w stanie przeciąć. (Dorota Landowska)

 

 

Malambo – Tadeusz Słobodzianek

 

Kowal Nędza, to argentyński Doktor Faust, który podpisuje cyrograf w zamian za młodość i pieniądze. Pan Nędza jest przebiegły i trzy razy udaje mu się wykraść młodość dla siebie i swojego psa Biedy. Szatany przenoszą go za każdym razem w inne czasy, ale zawsze do jego ulubionej knajpy, gdzie śpiewa piękna Lola, można zatańczyć malambo, napić się tinto i zagrać w truko (karcianą grę, gdzie zwycięzcą zawsze zostaje największy łgarz) . Z baru dla kowbojów Nędza trafia do gangsterskiej knajpy, a wreszcie do współczesnej speluny. Czy to wystarczy, by Kowal zaspokoił głód życia i wolności?

 

 

 

Malambo

Fot. Magdalena Juszczyk

 

 

Reżyseria Ondrej Spišak

 

Obsada :

 

  • Mariusz Saternik,
  • Bogdan Słomiński,
  • Robert Zawadzki,
  • Mariusz Drężek,
  • Zbigniew Dziduch,
  • Anna Gajewska,
  • Izabela Dąbrowska,
  • Wojciech Chorąży

 

Słobodzianek jest tu mistrzem koncentracji słowa, kompozycji refrenów, nasycenia dialogu rytmem, temperaturą, emocjami. Odzyskiwana mocą diabelską młodość kowala realizuje się niewymyślnie: w barze z kartami, kielichem, dziewczyną i tańcem. Ale tinto staje się napojem nieomal rytualnym, gra w truko – kwintesencją hazardu i karcianych namiętności, ponętna Lola – wcieleniem zmysłowej rozkoszy, a malambo, prosty w rytmie i kroku taniec argentyńskich gauchos – ekstazą. Niewiele jest współczesnych dramatów, gdzie tak oszczędnymi, precyzyjnie użytymi środkami konstruowania jest równie potężna apoteoza rozkoszy życia, ujawnienie mocy prostego szczęścia. Rajskiego, odwiecznego, ubóstwionego – i coraz bardziej mitycznego. (Jacek Sieradzki)

 

LABORATORIUM DRAMATU

 

  • Warszawa, Mokotów
  • ul. Olesińska 21.
  • Bilety normalne – 30 zł.; 20 zł (studenci, uczniowie, emeryci)
  • Próby czytane – wstęp wolny
  • Rezerwacja biletów
  • Telefon komórkowy.: 889 51 55 46

 



Opublikowal: Michał Pawlik
-
Serwis oprogramował Jacek JabłczyńskiCopyright(c) 2002 - 2014 Fundacja Promocji m. st. Warszawy