Imieniny:
Szukaj w serwisieWyszukiwanie zaawansowane

Teatr Konsekwentny

2007.11.17 g. 00:13

Festiwal z okazji 10-lecia Teatru Konsekwentnego

1 – 9 grudnia 2007 roku
Teatr Konsekwentny obchodzi swoje 10-lecie pracy twórczej. Jubileusz zostanie uczczony festiwalem, który będzie trwał od 1 do 9 grudnia 2007 roku.

Repertuar Festiwalu

 


*Program festiwalu może jeszcze ulec zmianie

 

INFORMACJE O PROGRAMIE FESTIWALU

 

GOŚCIE FESTIWALU

 

  • B612

    reżyseria i wykonanie Wiktor Malinowski, Teatr Delikatess
    Laureat V Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego 2007
    Kiedy się urodziłem wiedziałem, że coś niezwykłego w życiu mnie spotka. Moje beztroskie małe życie stało się początkiem wielkiej przygody. Nigdy nie odpowiedziałem sobie na pytanie, dlaczego to właśnie ja mam być tym kimś. Kim właściwie miałbym być? Na żadne pytanie nigdy nie odpowiedziałem. Jeśli zachowasz dyskrecję to podzielę się z Tobą tajemnicą. Szukaj odpowiedzi na pytanie, gdzie skrywają się marzenia! Zdałem sobie z tego sprawę dopiero w chwili, kiedy stałem na asteroidzie B 612.

 

  • Brzeg – Opole

    Joanna Drozda i Marta Ojrzyńska,
    reżyseria: Joanna Drozda i Marta Ojrzyńska, występuje: Joanna Drozda i Marta Ojrzyńska
    I nagroda zespołowa XII Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej
    Autorkami scenariusza i wykonawczyniami są dwie aktorki z krakowskiego Starego Teatru: Marta Ojrzyńska i Joanna Drozda. Pomysł narodził się jeszcze w szkole teatralnej, na zajęciach z Krystianem Lupą. - Lupa poprosił, abyśmy wymyśliły postacie jak najdalsze od własnego doświadczenia i poprowadziły improwizowany dialog. Zagrałyśmy dziewczyny, które spotykają się przypadkowo w pociągu i zaczynają gadać o babskich sprawach - opowiada Joanna Drozda.

 

  • Don Juan wg Topora
    reżyseria: Piotr Bikont, Występują: Joanna Fidler, Wojtek Błach
    Psycholog mógłby rzec, że tematem spektaklu jest studium głębokiego rozszczepienia osobowości, na tle skrajnego narcyzmu spowodowanego kryzysem wartości. Mógłby dodać, że w każdym z nas jest zarazem coś z kobiety i coś z mężczyzny i że oba te pierwiastki toczą ze sobą nieustanną wojnę. Ale to jedynie powierzchnia, pod którą kryją się przedziwne tajemnice i zaskakujące pytania.

 

 

  • Głuchoniemoc
    Natalia Fijewska-Zdanowska reżyseria: Natalia Fijewska-Zdanowska występuje: Zuzanna Fijewska
    II Nagroda III Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego 2005
    Historia o piętnastoletniej dziewczynce – „A. z Grodziska”, która zaszła w ciążę. Akcja sztuki dzieje się w szpitalnej poczekalni, siedzący naprzeciwko widzowie mimowolnie zamieniają się w pacjentów, którzy tak jak bohaterka, czekają na wizytę, słuchając jej przerywanej nerwowym śmiechem opowieści. Realistyczny i smutny obrazek naszego społeczeństwa, widzianego oczami prawie dziecka.

 

 

  • Jak zjadłem psa
    Jewgienij Griszkowiec, reżyseria: Michał Siegoczyński, występuje: Marek Sitarski
    I Nagroda II Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego 2004
    II nagroda na Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Jednego Aktora WROSTJA we Wrocławiu 2004
    Specjalna Nagroda Jury 45. Kaliskich Spotkań Teatralnych.
    Bywają w życiu takie chwile, że na przykład przychodzisz do domu trochę później niż obiecałeś, nie zadzwoniłeś, nie uprzedziłeś. Przychodzisz, zaczynasz przepraszać i słyszysz: "O, okazuje się, że na dodatek piłeś, jesteś zalany!" A tymczasem w ogóle nie piłeś, dosłownie ani kropli! Takie i tysiące innych sytuacji to wspólnota doświadczeń wszystkich ludzi niezależnie od płci, narodowości czy wieku. Miło czasem o tym pogawędzić, wysłuchać doświadczeń innych i porównać z własnymi. Użalić się wspólnie nad sobą, usłyszeć w końcu... jak ktoś zjadł psa!

 

 

  • Jednocześnie
    Jewgienij Griszkowiec reżyseria: Małgorzata Bogajewska występuje: Paweł Pabisiak
    II Nagroda II Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego 2004
    I nagroda na Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Jednego Aktora WROSTJA we Wrocławiu 2004\
    Nietuzinkowy tekst Jewgienija Griszkowca o życiu, świecie, przemijaniu i innych poważnych sprawach. Przy tym autor nie potrzebował napuszonych słów i wydumanych konstrukcji. Powiedział o tym ot tak, zwyczajnie. Bo przecież tak naprawdę chodzi o to, że „człowiek chce, żeby było dobrze - w tym życiu.

 

 

  • Noce Szeherezady
    scenariusz i reżyseria: Natalia Babińska występuje: Aleksandra Bożek
    I Nagroda III Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego 2005
    … o gwałtach i nienawiści religijnej, o walce między muzułmanami i chrześcijanami, wreszcie o dyskryminacji kobiety.
    Kobieta jest polem uprawnym, na które masz wchodzić, kiedy tylko zapragniesz

 

 

  • Płyny
    to jedyna w swoim rodzaju mieszanka stylów, konwencji i form. Można  usłyszeć zarówno melodyjny i przyjemny avant-pop, odrobinę rocka, bujające reggae, wesołe ska, trochę kwaśnego jazzu. Wszystko to łączą niebanalne, odrobinę prześmiewcze teksty opisujące zarówno życie w wielkomiejskim tyglu jak i wakacyjne loty i przygody.

 

  • Satana
    wg Doktora Fausta Tomasz Mann reżyseria: Stanisław Otto Miedziewski występuje: Marcin Bortkiewicz
    Laureat I Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego 2003
    Laureat Festiwalu w Edynburgu 2000
    Ten uznany już nie tylko w Polsce, ale i na świecie aktor-monodramista w ”Satanie” wciela się w postać Serenusa Zeitbloma, który opowiada o życiu swojego przyjaciela z czasów studenckich, genialnego muzyka Adriana Leverkühna, który podobnie jak Faust Goethego podpisał pakt z diabłem. Z powieści Manna uznawanej przez badaczy za metaforę historii Niemiec, Marcina Bortkiewicza zainteresował przede wszystkim motyw sprzeczności związanych z twórczością oraz koszty, jakie musiał ponieść główny bohater, aby stworzyć dzieło nieśmiertelne.

 

 

  • Werchowyny
    zespół powstał w 1991 roku z inicjatywy studentów uczelni warszawskich, związanych ze środowiskiem Studenckiego Koła Przewodników Beskidzkich. Na początku repertuar koncentrował się na pieśniach zasłyszanych podczas górskich wędrówek. Dawno niesłyszane pieśni i melodie łemkowskie, ukraińskie, huculskie ożywały dzięki zapałowi i emocjom młodych wykonawców. Werchowyna byłagościem największych w Polsce festiwali muzyki etnicznej począwszy od Łemkowskiej Watry w Żdyni, przez Spotkania Folkowe z Wiejskiego Podwórza w Czeremsze, czy Mikołajki Folkowe w Lublinie. Z czasem repertuar został wzbogacony o pieśni białoruskie, z Polesia a ostatnio także z Rosji. Dzisiejsza Werchowyna koncentruje się na wielogłosowym, białym śpiewie, bez instrumentów - a capella.

 

 

  • Wieczór Kabaretowy 
    - Tomasz Jachimek,
    - Kabaret Moralnego Niepokoju, 
    - Fraszka,
    - Kabaret Strzały z Aurory

 

 

SPEKTAKLE TEATRU KONSEKWENTNEGO

 

  • …i póki śmierć nas nie rozłączy czyli TRYPTYK CZESKI


    Srebrne wesele
    Ladislav Fuks
    tłumaczenie Cecylia Dmochowska

    Wernisaż
    Vaclav Havel
      tłumaczenie: Andrzej Sławomir Jagodziński,

    Lot
    Pavel Kunjas
    tłum. Adam Sajnuk
    występują: Agnieszka Czekierda, Antoni Barłowski, Adam Sajnuk


    Trzy jednoaktówki czeskich twórców.

    Pierwsza
    to historia mocno wiekowego małżeństwa umieszczonego w domu starców, które w dniu swojego złotego wesela prowadzi niekończącą się sprzeczkę o dawno nie żyjących znajomych, sąsiadach i krewnych. Rozmowa to pełna jest złośliwości, wyrzutów, przytyków i nieuchronnie zmierza do przykrego finału, którym dla obojga staruszków jest poczucie zmarnowanego życia, nieudanego małżeństwa i samotności ich ostatnich dni.

    W drugim akcie poznajemy pozornie szczęśliwe i kochające się małżeństwo, które przyjmuje w swe progi starego przyjaciela. Początkowo niegroźne popisywanie i wychwalanie się przed gościem mieszkaniem, potrawami, dzieckiem, pożyciem erotycznym, rodzinnym szczęściem i dobrobytem, zmienia się w terroryzowanie gościa poprzez próby udowodnienia mu, że jest gorszy i nieszczęśliwszy od nich, gdyż nie postępuje według ich zasad i recept. Jest to historia obcości i samotności, o potrzebie akceptacji i – może przede wszystkim - pozerstwie i udawaniu wśród współczesnych małżeństw.

    Akt trzeci: Zauważyli się nagle przypadkiem, rozpoznali miłość sprzed lat, zapłonęli miłością i perspektywa długiego, szczęśliwego życia. Nagle… ten smark, który wyleciał mu z nosa, stał się zapowiedzią niedoskonałości i ułomności ich idylli.

 

 

  • Lekcja. Zaliczenie.
    K. Zanussi, E. Ionesc, scenariusz, reżyseria, scenografia: Teatr Konsekwentny,
    występują: Agnieszka Czekierda, Adam Sajnuk, Arkadiusz Wrzesień
    800-setne przedstawienie!!!!
    Wielka Ogródkowa, Festiwal Teatrów Ogródkowych, Warszawa 2002
    Połączenie noweli filmowej z nieśmiertelną sztuką rumuńskiego dramatopisarza było pomysłem tyleż diabelskim, co oryginalnym. Konsekwentni podjęli to ryzyko, a w efekcie powstał spektakl, w którym splatają się dwie konwencje teatralne, zaś dwa banalne spotkania – studenta z panią profesor oraz uczennicy z wiekowym profesorem- są jednocześnie opowieścią o nieograniczonej ludzkiej wyobraźni. O wyobraźni, która ma zdolność mieszania czasu, ludzi, przestrzeni i przedmiotów, która sam plan zamienia w krwawą zemstę. I całe szczęście - to tylko (a może aż?) nasza wyobraźnia! Te dwa spotkania są pretekstem do ukazania dwoistości natury ludzkiej w sposób paraboliczno – absurdalno - groteskowy.

 

 

  • Łysa Śpiewaczka
    Eugene Ionesco
    tłumaczenie: Jerzy Lisowski
    scenariusz, reżyseria, scenografia: Teatr Konsekwentny
    Obsada: Aldona Machnowska-Góra, Dorota Piasecka, Antoni Barłowski, Jerzy Łazewski, Arkadiusz Wrzesień
    Bohaterowie w tym przedstawieniu znajdują się w sytuacjach najbardziej zwyczajnych, a nawet banalnych, a relacje między nimi powinny być proste i jasne: dom, grono znajomych, koledzy z pracy, proszona kolacja, wspólny wieczór, mile spędzony czas na rozmowach i zabawie... Nic bardziej mylącego- porażka oraz, tak zbiorowa, jak indywidualna niemoc porozumienia pozostaje ostatecznie wpisana w ten pozornie uroczy i niegroźny wieczór. Absurdalne i groteskowe sytuacje mnożą się i piętrzą, doprowadzając na przemian do sytuacji komicznych i tragicznych do łez.

 

 

  • Małpy
    reżyseria i choreografia Adam Sajnuk,
    występuje zespół CO(Ś) SIĘ STAŁO
    Spektakl uznany za najciekawsze przedstawienie międzynarodowych warsztatów Workshop Europe w Dreźnie.
    To taneczne autorskie przedstawienie powstało na bazie analizy obrazów i treści, którymi na co dzień karmią nas media. Setki stron zapisków młodych ludzi posłużyły jako inspiracja do oryginalnego scenariusza.

 

 

  • Pacjent
    Adam Sajnuk,
    reżyseria: Adam Sajnuk
    scenografia: Aldona Machnowska-Góra, Adam Sajnuk
    występuje: Arkadiusz Wrzesień,
    muzyka: Mumio
    Nagroda Aktorska na Festiwalu Sztuk Autorskich WINDOWISKO
    Adam Sajnuk: Scenariusz opiera się na moich dramatycznych wspomnieniach ze Szpitala Praskiego, w którym przeleżałem nieruchomo dwa tygodnie. Podnosiłem się tylko na widok kaczki. To, co się tam działo, opisywałem w zeszyciku skrupulatnie dzień po dniu…
    Spektakl jest satyrą na polską Służbę Zdrowia. Aktor sugestywnie przedstawia życie, a właściwie próbę przystosowania się do życia w warunkach szpitala- koszar, lazaretu, więzienia… Z perspektywy szpitalnego łóżka świat zaczyna wyglądać inaczej. Działania i gesty odwiedzających nabierają nowego znaczenia, a świat zupełnie obcych osób, świat, który wcześniej wydawał się obcy, wrogi i nieprzystępny nagle staje się  zaskakująco bliski.

 

 

  • Someone Who’ll Watch Over Me…
    Frank McGuinness
    tłumaczenie: Anna Wołek, Krystyna Podleska,
    reżyseria: Łukasz Kos,
    występują: Wojtek Błach, Adam Sajnuk, Wojtek Solarz
    Trzech mężczyzn zostaje zamkniętych przez przypadek w ciasnej celi libańskiego więzienia. Z początku nastawieni do siebie  antypatycznie i wrogo, muszą z czasem zbudować sobie nową rzeczywistość, która pomoże im przetrwać koszmar odseparowania od świata zewnętrznego. Nie jest to łatwe tym bardziej, że bohaterami tej opartej na prawdziwych wydarzeniach historii, są Anglik, Irlandczyk i Amerykanin. Animozje międzykulturowe są podstawą do szyderstw, ale i wzajemnego zrozumienia. Żądza powrotu do normalności jest chwiejnym pomostem do tego by nie zwariować. Czy im się to uda? Sztuka o tyle poważna co momentami bardzo komiczna.

 

 

  • Taśma
    Stephen Belber
    reżyseria: Michał Siegoczyński,
    scenografia, kostiumy: Wojciech Stefaniak
    występują: Magdalena Popławska, Krzysztof Prałat, Adam Sajnuk
    Nagroda zespołowa podczas 48 Kaliskich Spotkań Teatralnych - Festiwalu Sztuki Aktorskiej
    W Taśmie Stephena Belbera publiczność, zamknięta w klaustrofobicznym wnętrzu pokoju taniego hotelu gdzieś w Michigan, uczestniczy w spotkaniu dwóch prawie trzydziestoletnich mężczyzn. Kiedyś byli szkolnymi przyjaciółmi. Dziś Jon jest reżyserem stojącym u progu filmowej kariery, a Vince lekkoduchem z Oakland, strażakiem dorabiającym na handlu kokainą. Gdy okazuje się, że miłosne podboje nastolatków, pamiętane jako bolesne zadry tkwią w ich myślach przez lata, wieczór przeradza się w zimną psychologiczną rozgrywkę... Aktorzy trafnie realizują założenia taktyczne Berbera, a widz tylko dzięki nutce ironii wprowadzanej przez niesfornego Sajnuka, może przetrwać na Taśmie aż do nieoczekiwanego rozwiązania.

 

 

  • Wyrok śmierci na konia Faraona
    Jerzy Janicki
    scenariusz: Adam Sajnuk,
    reżyseria i scenografia: Teatr Konsekwentny,
    występują: Agnieszka Czekierda/Monika Rowińska, Mariusz Bachura, Jerzy Łazewski, Adam Sajnuk, Arkadiusz Wrzesień
    Spektakl oparty na podstawie opowiadania Jerzego Janickiego w adaptacji Adama Sajnuka jest  próbą spojrzenia w przeszłość, której nikt nie pamięta, i co do której nie ma pewności, czy miała kiedykolwiek miejsce. Bieszczady. Połowa lat 70-tych. Surowa zima. Morze wódki. I śledztwo: „Śledztwo, co do którego do dziś nie ma pełnej jasności, czy starano się dociec śmierci Henryka Szylinga, czy badano ułomności duchowe jego konia.” Scenografia do tego przedstawienia jest żywcem przeniesiona ze wsi lat 70-tych, do montażu teatralnego użyto środków filmowych. Galeria postaci: wozacy, ksiądz, milicjant, kierowniczka parkowej stołówki, nadleśniczy, weterynarz, pani prokurator – wszyscy kontra jeden człowiek: idealista i marzyciel, czy wulgarna apoteoza bohatera romantycznego. Oszust i naciągacz, czy może uosobienie marzenia każdego z nas, marzenia o bezgranicznej wierności samemu sobie. Spektakl „Wyrok śmierci na konia Faraona” zaskoczy na pewno zarówno wielbicieli Teatru Konsekwentnego, jak i tych, którzy znają
    i cenią prozę Jerzego Janickiego.

 

 

  • Wysypisko
    to jedyny w swoim rodzaju artystyczny patchwork oraz ciekawa retrospekcja dla smakoszy Teatru Konsekwentnego. Prawdziwa uczta dla tych, którzy stęsknili się za Sztuką, Gąską, Kuszeniem Idioty czy Szopką . Dla tych, którzy nie mieli okazji oglądać spektakli, dzięki którym między innymi Konsekwentni mogą poszczycić się obecnością na scenie już 10 lat, będzie to wieczór ciekawych odkryć. Mocna dawka śmiechu, ale i zadumy gwarantowana. W programie: Sztuka, Kuszenie Idioty, Gąska, Dół, Szopka, koncert Monika Rowińska i przyjaciele

 

 

Więcej informacji

 

na stronie www.teatrkonsekwentny.pl
lub pod nr tel 0 504 266 063, 602 469 909
email: info@teatrkonsekwentny.pl

 

Teatr Konsekwentny
Stara ProchOFFnia, SCEK, ul. Boleść 2,
Warszawa - Stare Miasto
Dojazd od Wisłostrady, dojście od ul. Mostowej

 



Opublikowal: Michał Pawlik
-
Serwis oprogramował Jacek JabłczyńskiCopyright(c) 2002 - 2014 Fundacja Promocji m. st. Warszawy