Redakcja Radio Hobby:
Dlaczego chce Pan robić kolejne radio, których jest całe mnóstwo w polskim eterze?
Paweł Usidus:
Ja nie chce robić kolejnego radia, tylko „Style FM” takie radio, którego jeszcze niestety u nas nie ma. Dlatego zwróciłem się do KRRiT z wnioskiem o udzielenie koncesji na „Style FM”, tzn. na cos zupełnie nowego, coś specyficznego, czego u nas brakuje, tak jak ciepłych bułeczek za komuny.
Redakcja Radio Hobby:
To prawda, że we współczesnej Polsce brakuje wszystkiego, ale tego, co dotyczy raczej wartości, faktycznie, jak w realnym socjalizmie, ale szczególnie mamy do czynienia z deficytem wolnego słowa…
Paweł Usidus:
I tu Pan uchwycił sedno, chodzi mi o pokazanie stylów życia współczesnego człowieka. Podejście do nowoczesnego Polaka z dystansem, ale i krytyką modnego postzachodniego, czyli konsumpcyjnego stylu życia. Postmodernizm już nawet w starej Europie zerwał z tą manierą, a my Polacy nadal zachłystujemy się jego ułudą, po latach żebraczego zacofania w PRL-u. Chciałbym po prostu pokazać wartości, o których się zapomina w pogoni za pieniędzmi i wyidealizowanym dobrobytem. Mamy tego aż nadto dosyć w wszechobecnych liberalnych mediach, gdzie liczy się tylko zarobiona na pralni mózgów kasa.
Redakcja Radio Hobby:
To brzmi rewolucyjnie, jak na nasze warunki. Tylko jak w radio można o tym powiedzieć, bez walki o reklamę i słuchalność stacji, co przekłada się przecież na pieniądze, bez których radio „Style FM” nie będzie mogło żyć?
Paweł Usidus:
Radio nie przetrwa tylko wtedy, jeśli nie będzie miało wiernych słuchaczy. Natomiast, jeśli w „Style FM” zaproponujemy coś nowego nie tylko w sensie, jakości, ale i treści, to myślę, ze nie będzie problemu ze słuchalnością. Wręcz przeciwnie, wypełnimy ukrywaną przez wielu lukę na polskim rynku mediów.
Redakcja Radio Hobby:
Czym wiec, ta wasza misyjność będzie się charakteryzować, skoro macie być „lepsi” od innych?
Paweł Usidus:
Po pierwsze trzeba wrócić do korzeni, do tradycji naszego narodu, do jego wartości religijnych i na tym dopiero budować otoczkę komercyjną biznesowego - radiowego marketingu. Takie ma być „Style FM”.
Redakcja Radio Hobby:
To zbyt ogólnie, proszę o konkretne przykłady. Jak to ma być w „Style FM”?
Paweł Usidus:
Poza tym będziemy mówić o historii, szczególnie o wydarzeniach z najnowszych dziejów kraju, o tematach, które są często tematami tabu. Chcemy tworzyć głosową kronikę ludobójstwa katyńskiego i wołyńskiego poprzez rejestrację świadków historii. Nota bene, historia dzieje się na naszych oczach, stąd planowany powrót do wydarzeń zarówno 10ego kwietnia, jak i przebudzenia narodowego, które nastąpiło po katastrofie smoleńskiej. Doprawdy jest o czym mówić i chcemy to robić.
Redakcja Radio Hobby:
Dziękuję za rozmowę, życzymy sukcesów i akceptacji nowego radia „Style FM” przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji.