Imieniny:
Szukaj w serwisieWyszukiwanie zaawansowane

Lotnictwo

2012.11.30 g. 12:20

Wizz Air wrzeszczy ze złości na Lotnisko Modlin

W takim tonie rozesłał swój list do mediów Daniel de Carvalho Korporacyjny Kierownik Komunikacji w tym najbardziej znanym niskokosztowym przewoźniku w Europie. Przytaczamy list w całości.

WIZZ AIR WZYWA LOTNISKO W MODLINIE DO WZIĘCIA ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA OPÓŹNIENIA W INSTALACJI SYSTEMU NAWIGACYJNEGO

 

KOSZTY PONIESIONE PRZEZ PASAŻERÓW MA POKRYWAĆ LOTNISKO  – ZAMIESZANIE MUSI SIĘ SKOŃCZYĆ

 

Wizair - Airbus 320-200 Fot. Łukasz Golowanow i Maciek Hypś, Konflikty.pl

 

Wizair - Airbus 320-200
Fot. Łukasz Golowanow i Maciek Hypś
Konflikty.pl

 

Wizz Air, największa nisko kosztowa i nisko taryfowa linia lotnicza w Europie Środkowo - Wschodniej, wzywa lotnisko Warszawa/Modlin do ukończenia instalacji Systemu ILS (Instrument Landing System), radiowego systemu nawigacyjnego, który zgodnie z wcześniejszymi obietnicami, miał funkcjonować w Modlinie od października 2012 roku. Brak systemu ILS na lotnisku powoduje ciągłe trudności, z którymi muszą zmagać się pasażerowie, szczególnie przy tak częstych mgłach, które pojawiają się w tym roku. Warunki operacji lotniczych w sezonie zimowym na tym lotnisku są nie do zaakceptowania.

 

Wizz Air jest przekonany, że niekompletna infrastruktura na lotnisku w Modlinie spowodowana jest brakiem porozumienia pomiędzy lotniskiem i Polską Agencją Żeglugi Powietrznej. Od października tego roku ponad 160 lotów zostało opóźnionych, przekierowanych lub odwołanych, co odczuło ponad 30 tysięcy pasażerów. Przewoźnik ponosi ogromne koszty związane z odszkodowaniami lub zmianami przy przekierowywaniu lotów. Tej zimy,  nieprzewidziane koszty szacowane są one na około 8 milionów złotych,  a to wszystko przez brak podstawowego sprzętu, niezbędnego do lądowania podczas złych warunków pogodowych. Wizz Air potwierdził w tym tygodniu, że nadal będzie dbał o pasażerów, a za wydatki ponoszone z powodu braków w systemie nawigacyjnym będzie fakturować lotnisko w Modlinie.

 

Daniel de Carvalho, Corporate Communications Manager w Wizz Air, powiedział: „To jest godne pożałowania, że lotnisko w Modlinie i Pansa dopuścili do tak znaczących opóźnień instalacji i kalibracji instrumentów systemu nawigacji, niezbędnych do lądowania przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych w Modlinie. Modlin musi wziąć odpowiedzialność za wszystkie koszty poniesione z powodu utrudnień, na które pasażerowie narażeni byli od początku października, ponieważ właśnie do tego czasu lotnisko zobowiązało się do ukończenia instalacji systemu ILS. Wizz Air zawsze jest zainteresowany obniżaniem kosztów lotniskowych, aby móc oferować swoim klientom niskie ceny i jednocześnie doskonałą obsługę, tak jak to miało miejsce do tej pory. Jednak przez niedopuszczalne warunki operacji lotniczych panujące w Modlinie w sezonie zimowym sprawiły, że jest to obecnie najdroższe lotnisko!

 

Wizz Air będzie fakturować Lotnisko w Modlinie za dodatkowe koszty. Wzywamy zarząd lotniska i Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej do dokończenia instalacji systemu ILS, tak jak obiecywano w październiku 2012.”

 

Daniel de Carvalho       
Wizz Air

 

Logo Wizzair

 

Wizz Air jest największą nisko kosztową i nisko taryfową linią lotniczą w Europie Środkowo-Wschodniej, której flota składa się z 39 samolotów typu Airbus A320 latających z 16 baz na ponad 250 trasach łączących 83 lokalizacje w 29 krajach. Wizz Air zatrudnia zespół 1.500 specjalistów, którzy dbają o wysoką jakość usług i niski koszt biletów, co uczyniło Wizz Air najpopularniejszą linią lotniczą, wybieraną już przez 12 milionów pasażerów w 2012 roku.



Opublikowal: Michał Pawlik
-
Serwis oprogramował Jacek JabłczyńskiCopyright(c) 2002 - 2014 Fundacja Promocji m. st. Warszawy